רעננה בצמרת הערים בישראל בהם מתים הכי הרבה מקורונה. נכון לעדכון האחרון של משרד הבריאות בישראל נפטרו 1,516 חולי קורונה – 571 מהם בחודש ספטמבר בלבד, ורעננה, כך מסתבר מבדיקה שערך אתר ynet, המתבססת על נתונים שמפרסם משרד הבריאות, מתמקמת בצמרת הערים בהם אחוז התמותה הוא הגבוה בישראל.
1 צפייה בגלריה
החולה השביעית בבית חולים מאיר
החולה השביעית בבית חולים מאיר
אחוז תמותה גבוה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
על פי הנתונים, מאז תחילת המגיפה נדבקו ברעננה 1,342 איש בנגיף ומהם חלו ונפטרו 22 שהם 1.63%, הרבה מעל הממוצע הארצי העומד על 0.64%.
מניתוח הנתונים עולה כי השוני בין תמותה קשור בקשר ישיר לאחוז האכלוסיה המבוגרת באותה עיר, כך למשל ברמת גן שיעור הנפטרים מסך כל החולים עומד על 1.83%, בעוד שבבני ברק השכנה האחוז הוא 0.46%. למעשה ברמת גן נפטר 1 מכל 54 נדבקים המתגוררים בעיר, בזמן שבבני ברק נפטר 1 מכל 218 נדבקים.
מכאן ניתן להסיק בוודאות כי הרכב האוכלוסיה בבני ברק שהינה ברובה אוכלוסיה צעירה הוא הגורם לתמותה הנמוכה זאת למרות היקף ההדבקה.
מכאן עולה כי אחת הסיבות האפשריות לאחוז התמותה הגבוה, בין היתר, נעוץ בהתפרצות הקורונה (בגל הראשון והשני) בבית הדיור המוגן "עמל בשרון" הממוקם בעיר מהם נפטרו, כך על פי נתוני משרד הבריאות, כמחצית מסך הנפטרים זאת למרות שחלקם אינם במקור תושבי רעננה ולפי מדיניות משרד הבריאות נרשמים ברשות המקומית בה בית הדיור ממוקם.