הלך לישון בריא, "התעורר" עם התקף לב: אמיר תושב אזור השרון, השאיר לרופא המשפחה שלו הודעה תמימה בשעות הלילה המאוחרות על כאב מציק באזור החזה. הרופא חזר אליו עם בוקר ואבחן שמדובר בהתקף לב. בצנתור התגלתה חסימה של 95% בעורק הראשי בליבו וחייו ניצלו.
1 צפייה בגלריה
ד"ר דובקין. "לא היו סימנים מקדימים"
ד"ר דובקין. "לא היו סימנים מקדימים"
ד"ר דובקין. "לא היו סימנים מקדימים"
(צילומים: דוברות מכבי, שאטרסטוק)
קראו גם >>>
רופא המשפחה של מכבי שירותי בריאות ברעננה, ד"ר ניר דובקין פתח את המחשב שלו ב6:30 בבוקר, כמו בכל יום עבודה רגיל. במערכת חיכתה לו הודעה תמימה שנשלחה אליו בחצות הלילה. ההודעה נשלחה מאמיר, מטופל ותיק של ד"ר דובקין. אמיר תיאר בכמה משפטים קצרים ורגועים על תופעה שהוא נפגש בה בימים האחרונים- דקירה קלה באזור החזה בסיום מסלול הריצה שלו "אני מכיר אותו כבר למעלה מעשור. אני מכיר את ההיסטוריה הרפואית שלו ויודע שהוא שומר על אורח חיים בריא, לא מעשן, מקפיד על פעילות גופנית ולכן הכאבים שתיאר בהודעה הדליקו עבורי נורות אדומות".
ד"ר דובקין התקשר לאמיר בשעת בוקר מוקדמת ושאל עוד כמה שאלות כדי לברר את הנושא לעומק בתום השיחה, ביקש ממנו לגשת לבית חולים באופן מיידי "השתדלתי לשמור על קור רוח כשדברתי עם אמיר, למרות שכבר ידעתי באותו זמן שהוא נמצא בסכנת חיים. הסברתי לו ברוגע שהמצב שהוא מתאר דורש המשך בירור דחוף ובקשתי ממנו שלא ידחה את זה למרות שהוא לא מרגיש כרגע שום דבר חריג".
אמיר קיבל את הבקשה של ד"ר דובקין קצת בהפתעה "ההודעה ששלחתי באמת הייתה תמימה. היו לי קצת כאבים, גיליתי אחריות ושיתפתי את הרופא אבל מפה ועד צנתור? לא עלה בדעתי לרגע. ד"ר דובקין היה רגוע, הסביר לי בצורה עניינית למה כדאי שאגיע כמה שיותר מהר לבית החולים. ההערכה שלו התבררה כמדויקת ותוך כמה ימים כבר הייתי בחדר הניתוח".
על פניו, גילו ומצבו הבריאותי של אמיר לא היו אמורים לעורר את חשדו של ד"ר דובקין אך הדברים שתיאר בהודעה יחד עם מה שתיאר בשיחה ביניהם, השלימו לו את התמונה "בדרך כלל באירועים כאלה אנחנו מחפשים היסטוריה משפחתית או גורמי סיכון שיכולים להצביע על אירוע לב. במקרה של אמיר לא היו סימנים מקדימים אבל הערנות והתושייה שלו לשתף אותי ולספר לי על הכאבים- הצילו את חייו".
אמיר עבר את הצנתור בשלום ולאחרונה אף חזר לעבודה ולשגרה. הוא עובר שיקום ומקווה לחזור בקרוב לפעילות גופנית ולריצה שהוא כל כך אוהב "אני שמח שעברתי את זה בשלום ומודה לד"ר דובקין שליווה אותי לאורך כל התהליך. גם בבית החולים וגם לאחר הניתוח הוא התקשר לשאול לשלומי, לבדוק מה מצבי והציע את עזרתו ותמיכתו. התרגשתי מאוד מהיחס והאכפתיות שהוא הפגין, מקצועיות ואנושיות שלא פוגשים בכל יום".