סיוע לקשישים

גיא אלבוחר הקים את "סיירת קורונה" שדואגת לקשישים לאוכל ולתרופות
5 צפייה בגלריה
גיא אלבוחר
גיא אלבוחר
גיא אלבוחר
(צילום: אסף פרידמן)
שם: גיא אלבוחר (26), סטודנט לתואר ראשון במינהל עסקים.
מיקום: רעננה
ההתנדבות שלי: "הקמתי מיזם חברתי - 'סיירת קורונה' שנועדה לסייע לקשישים וחולים תושבי העיר ברכישת תרופות ומזון כיוון שהם נמצאים בקבוצת סיכון ולכן נמנע מהם לצאת מביתם למרכול או לבית המרקחת. בקבוצת הווטסאפ שפתחתי רשומים כ-100 מתנדבים.
"בעקבות הפוסט שפרסמתי פונים אלינו כל יום חמישה-שישה אנשים. אני מרכז את כל הפניות ומנתב אותן למתנדבים ומוודא שהכל מתנהל כשורה. אני גם משתדל לצאת בעצמי לשטח. היו פניות לא שגרתיות: עיוור שנזקק לסיוע ואחת המתנדבות שגרה בסמוך לביתו יצרה איתו קשר כדי לסייע לו בכל עת שיזדקק לעזרה. כמו כן קשיש בן 85, שהיה תושב רעננה כל חייו ותרם בעצמו לקהילה, וכיום מתגורר בתל אביב. הוא ביקש את עזרתנו, ובלי להסס חרגנו מהנהלים ושני מתנדבים נסעו לתל אביב להושיט לו יד. הוא העביר לכל מתנדבי הסיירת מסר של תודה עם דמעות. במקביל יצרתי קשר עם מחלקת הרווחה של העירייה כדי לקבל את רשימת הנזקקים".
למה החלטתי להתנדב: "תמיד סייעתי למבוגרים בקניות, בעזרה בבית, בהסעות, בחלוקת סלי מזון לפני החגים, אבל זו הפעם הראשונה שאני יוזם ומוביל מיזם חברתי גדול כזה. אלה הערכים שגדלתי עליהם. אין לי עבודה כרגע וזה הזמן לתת. בימים כאלה הדבר החשוב ביותר הוא להיות זה לצדזה, לעזור ולהתאחד על מנת לעבור את המשבר".
הכי משמח? "הכי משמח זה להשלים משימה ולדעת שדאגת למישהו שהיה צריך עזרה".
הכי קשה? "אין באמת קשה, יש אנשים שקשה להם והם צריכים אותנו. נהיה שם לכל מה שיבקשו".
ליצירת קשר עם "סיירת קורונה" רעננה:
גיא - 054-8811099.

אימון כושר ברשת

מאיה הררי מהרצליה מעבירה תרגילי כושר ואקרובטיקה ואימונים באמצעות אפליקציית ZOOM
5 צפייה בגלריה
מאיה הררי
מאיה הררי
מאיה הררי
(צילום: אסף פרידמן)
שם ועיסוק: מאיה הררי, 22, תושבת הרצליה, מדריכת כושר ואקרובטיקה בסטודיו לייף בכפר סבא ובהוד השרון, מורה לחינוך גופני בבית הספר שזר בהרצליה, לוליינית קרקס מגיל 14, ומדריכת קרקס פלורנטין בכפר הירוק.
ההתנדבות שלי: "כעת אני מובטלת מעבודה וממשיכה להעביר לכל החניכים שלי במסגרות השונות, בהתנדבות, שלושה אימונים ביום. כל אימון נמשך בין חצי שעה לשעה. שני אימונים מועברים בשידור חי באינסטגרם. הם מיועדים לכל מי שמעוניין, ואימון אחד ביום המיועד רק לחניכים האישיים שלי. את האימון הזה אני מעבירה באמצעות אפליקציית ZOOM. אני מעבירה להם תרגילי גמישות וכוח כדי שימרו על הכושר הגופני וגם מלמדת אותם תרגילים חדשים. כמו כן עושים עמידות ידיים, טיפוס על עמוד, אימוני חישוק וטיסו (בדים המשתלשלים מהתקרה) וגם אימון מיוחד לשריפת קלוריות. החניכים שלי יודעים שהם מחויבים להראות לי שהם מתקדמים".
למה החלטתי להתנדב: "החלטתי לעשות זאת כי חשוב לי לגרום לחניכים שלי לחזור בתום תקופת ההסגר עם אותו כושר איתו הם נכנסו אליו. אני רוצה שישמרו על שגרה רגילה – שיקומו בבוקר ולא בצהריים, שיאכלו כמו שצריך ושישמרו על רצף אימונים".
הכי משמח? "משמח אותי לראות את הילדים עם חיוך, לראות אותם מתקדמים, את התגובות הנרגשות שלהם כשהם מצליחים תרגיל חדש או תרגיל שניסו להצליח בו הרבה זמן".
הכי קשה? "קשה לראות אותם מרחוק. אני רגילה לתקן בעזרת מגע. אני מאמינה שהבנה עמוקה מגיעה ממגע ומעשים. תזוזה קטנה של האגן יכולה להיות שינוי אדיר בתרגיל".
כתובת אינסטגרם: @maya_circus_girl; כתובת פייסבוק: Maya Harari.

שירותי רפואה מרחוק

ד"ר איתן הוכוולד, רופא אף אוזן גרון מהוד השרון מטפל בחולים מרחוק בהתנדבות ומאז שפרסם פוסט עשרות הורים פנו אליו
5 צפייה בגלריה
ד"ר איתן הוכוולד
ד"ר איתן הוכוולד
ד"ר איתן הוכוולד
(צילום: אסף פרידמן)
שם ועיסוק: ד"ר איתן הוכוולד, 60, מהוד השרון. רופא אף אוזן וגרון, עובד במרפאות כללית בכפר סבא וברעננה, וגם כרופא עצמאי
למה התנדבתי: "כמי שעובד בסניפי קופת חולים ורואה שחולים ממעטים להגיע מחשש להידבק בקורונה, החלטתי להתנדב ולעזור להם בייעוץ טלפוני מהבית בכל בעיה רפואית הקשורה לאף אוזן וגרון וגם לבעיות בריאות אחרות. הכל בהתנדבות מלאה ומכל הלב. כל מי שיש לו חום וזקוק לבדיקה או טיפול לא נותנים לו להיכנס למרפאה כדי שלא ידביק אחרים, ולכן יש מקום לייעוץ טלפוני".
ההתנדבות שלי: "בימים טרופים אלה, כשאנשים חוששים לצאת מהבית ולהגיע לקופות החולים, פרסמתי פוסט בפורום התושבים של הוד השרון והצעתי את שירותיי לכל מי שחש ברע וחושש לצאת מהבית ולבוא להיבדק בקופת חולים. קיבלתי עשרות פניות, בעיקר הורים לילדים. לבקשתי, פונים אליי בווטסאפ עם פירוט הבעיה ואני חוזר אל הפונים בווטסאפ או טלפונית.
"ב-90 אחוזים מהמקרים אני יכול לפתור את הבעיה בטלפון. חשוב לי לתת תשובה לכל מי שנמצא במצוקה ותקוע בבית עם המון שאלות. המון אנשים נבהלים מכל שיעול וחוששים שמדובר בקורונה. אם אין חום – זה לא קורונה. אם יש חום וגם קושי נשימתי, אני מפנה אותם ישירות למד"א.
"השבוע הצטרפו למיזם שלי עוד שתיים: האחות תמי חיו והעובדת הסוציאלית מיכל ברייטמן, שתיהן מהוד השרון. בכך אנחנו יכולים להגדיל את השירות והייעוץ הטלפוני לתחומים נוספים".
איך התגובות: "עד עכשיו קיבלתי פידבק מדהים. רואים בפעילות שלי יוזמה ברוכה. אשמח שעוד רופאים (למשל, מומחים לרפואת ילדים) יתגייסו לקבוצה שלנו".
הכי משמח: "שאני יכול לעזור לאנשים שצריכים עזרה, ואני אכן עוזר להם".
הכי קשה: "לא קשה. האנשים ממש בסדר, לא מנדנדים, שואלים יפה ואנחנו עונים ברגע שמתפנים".

משלוחי קניות

ברק שרעבי מכפר סבא רוכב על אופנוע ובימים אלה החליט לתת שירותי משלוחים של קניות מהסופר לתושבים
5 צפייה בגלריה
ברק שרעבי
ברק שרעבי
ברק שרעבי
(צילום: אסף פרידמן)
שם ועיסוק: ברק שרעבי, 42, גרוש ואב לשניים. עובד במתן שירותי נקיון, אחזקות והדברה
ההתנדבות שלי: "אני בבית וכבר הרבה זמן אני חושב איך אני יכול לתרום. בימים האלה יש מבוגרים שקשה להם. אני מגיע אל כמה מבוגרים, לוקח מהם רשימת קניות, הולך, קונה, מביא להם עם האופנוע. פעם כשחשבתי על להתנדב אמרתי לעצמי שאעשה את זה בכל פעם שאהיה פנוי. לא דמיינתי מצב כמו עכשיו שאהיה כל כך פנוי".
ברק גם הוא חווה את המצב הכלכלי הקשה. הכנסותיו ירדו ב־80 אחוז, וכמו רבים אחרים - גם הוא מושבת מבחינה תעסוקתית.
למה התנדבתי: "אני בלחץ כמו כולם, אבל חשבתי איך אני יכול לתרום בתוך כל זה. למלא את הנפש ולהרגיש שאני תורם באיזשהו מובן. אני לא מפחד להידבק. אשים כפפות ואשתדל לשמור מרחק. חשבתי ללכת עם מסכת ההדברה, אבל הבנתי שזה ייראה קצת מטופש".

חבילות מזון לנזקקים

חיים בן דוד מרעננה מחלק מדי יום מאז פרוץ המשבר 100 חבילות מזון לקשישים ונזקקים בעיר
5 צפייה בגלריה
חיים בן דוד
חיים בן דוד
חיים בן דוד
(צילום: אסף פרידמן)
שם ועיסוק: חיים בן דוד, מנהל מפעל חסד ברעננה
כבר 23 שנים שחיים בן דוד מנהל מפעל חסד ברעננה, ועומד בראש העמותה שהקים "מחיים לחיים". חבילות המזון שהוא מארגן מגיעות לעשרות משפחות רווחה בעיר.
ההתנדבות: ימי הקורונה אתגרו יותר את מתנדבי העמותה. החל מהשבוע שעבר מחלק חיים, יחד עם בני נוער מתנדבים מתיכונים בעיר, 100 חבילות מדי יום לקשישים בעיר, שאינם יכולים לצאת מביתם בימים האלה.
"בכל שבוע אנחנו מחלקים מזון. ביום שישי שעבר פתאום שמענו צעקה של אישה מאחת הדירות שגם לה אין מה לאכול. בדקתי מי האישה וגיליתי שהיא לא סתם צעקה. היום ישנן משפחות צעירות חד הוריות שאין להן מה לאכול. יש הרבה כאלה, אימהות חד הוריות שחיות מתחת לקו העוני. בימים האלה הרבה אנשים מאבדים את פרנסתם. אני מקבל בכל יום טלפונים עם בקשות אישיות כי אין בתי ספר שיסייעו ויקשרו בינם לבינינו. בעקבות המצב הנוכחי אני מאמין שלקראת החג תהיה הצפה גדולה יותר של פניות".
מדי שבוע מקבל חיים פניות של בני נוער, המבקשים להצטרף לשורותיו. בעבורם, מהווה חיים דמות חינוכית משמעותית. כעת - זאת היא הזדמנות מעולה להתגייס, ולהצטרף לסיוע לרבים הנמצאים במצוקה.