מיזם ניסויי המשלוחים ברחפנים הגיע לתל אביב ואזור השרון. מיזם נעמ"ה, ראשי תיבות של ניידות עירונית במרחב האווירי, נועד לבחון את היכולת להטיס בו זמנית באותו מרחב אווירי עשרות רחפנים, לבחון את היכולת לפקח עליהם, למנוע התנגשויות ותאונות, לגבש את הרגולציה העתידית לתחום ולאפשר לחברות המשלוחים לבחון את הציוד ואת עלויות התפעול בפועל. זאת באמצעות בדיקה תוך כדי שימוש אינטנסיבי של חיי הסוללה ולהבי הרחפנים, החלקים המתכלים ביותר של הרחפנים.
1 צפייה בגלריה
ניסוי הרחפנים הגדול
ניסוי הרחפנים הגדול
ניסוי הרחפנים הגדול
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>>
למיזם שותפים נתיבי איילון, רשות החדשנות, רשות התעופה האזרחית ומינהלת התחבורה החכמה במשרד התחבורה. טיסות הרחפנים מנוהלות בידי מרכז השליטה של נתיבי איילון בחיפה, כשהיעד הוא להגיע למצב שמפעיל אחד שולט ב-10 רחפנים, שמבצעים 100 גיחות ביום.
אחרי משלוחי תרופות, ציוד רפואי ומזון מהיר, בוצע בשבועות האחרונים גם ניסוי של אחת מחברות המשלוחים בהובלת משלוח מזון מסניף של רשת אושר עד, למוסד לימודים חרדי בסביבה. גם צוות מרשת רמי לוי נכח באירוע.
"אחת המטרות שלנו היא לסייע לחברות להוריד את עלויות המשלוחים, כדי שיהיו זמינים לכמה שיותר תחומים ויוכלו להוריד כמה שיותר רכבי משלוחים מהכביש", מסביר שגיא דגן, סמנכ"ל הצמיחה והמדיניות ברשות החדשנות. "גודל הרחפן קובע גם את גודל המשלוח, כאשר כעת השימוש הוא בכלים במשקל 25 ק"ג, שיכולים לשאת מטען בן 3-4 ק"ג, שכבר יכולים להספיק לקניות קטנות בסופרמרקט, אבל עדיין לא לקנייה משפחתית שבועית".
בשוק יש כבר רחפנים במשקל 250 ק"ג שיכולים לשאת מטענים בני עשרות ק"ג, אך הפעלתם תחייב שינויי רגולציה. "אחד הדברים שנצטרך לבחון לגבי משלוחים מרשתות המזון, הוא האם הרחפנים יוכלו להגיע למרפסת של כל דירה, או שינחתו במרכזי משלוחים שכונתיים ושם יורידו את הקניות", אומר דגן.