לאחר פרסום הידיעה על סירוב חטיבת הביניים אלון להכניס תלמידות שלבשו בשרב הכבד מכנסיים קצרים הגיעו לידי מערכת מיינט רעננה תגובות רבות. רן בראון, יועץ ארגוני שעובד עם בית הספר אלון ברעננה, כותב בחשבון הפייסבוק שלו כי הפרשה היא ניסיון לייצר פרובוקציה. בראון כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "זהירות – זה פייק! אני עובד עם בי"ס אלון שנים. מכיר את הרכזת, המורות, המנהלת ונדהם כל פעם מחדש מרמת המחויבות שלהם לעשייה החינוכית, מהיכולת שלהן להישאר תמיד מעודכנות ומהנכונות להתקדם ולהתחדש בתחום החינוך. מיד כשראיתי את הכתבה הרמתי טלפון כי זה לא הסתדר לי עם איך שאני מכיר אותם. חוץ מנסיון לייצר כאן פרובוקציה ולכאורה קושי של התלמידות (ואולי גם הוריהן) לקבל מרות לא הייתה כאן שום אפליה ושום הדרה. תקנון בי"ס מחייב גם בנים וגם בנות להגיע עם מכנסיים שאורכם מאמצע הירך ומטה. התקנון נאכף על כל המינים (והוא נמצא באתר ביה"ס וגלוי לכולם). אתמול בערב שאלו הבנות את המחנכת אם יוכלו להגיע בלבוש המוצג בתמונה ונענו בשלילה".
4 צפייה בגלריה
תלמידות חט"ב אלון ברעננה שהוצאו מהכיתה
תלמידות חט"ב אלון ברעננה שהוצאו מהכיתה
תלמידות חט"ב אלון ברעננה שהוצאו מהכיתה
(צילום: פרטי)
מאוחר יותר התברר שהתלמידות כלל לא סורבו להיכנס, אלא היו בשיחת בירור בחדרה של המנהלת ואז הוחזרו לכיתה. בנוסף, אחד מהמעורים בסיפור ממקור ראשון הסביר: "נטען שחטיבת הביניים מפלה בין בנים ובנות, בעוד בפועל תקנון החטיבה איננו מתייחס כלל למגדר של התלמיד. צוות בית הספר כולל מנהלת בית הספר חווים התקפה איומה מכל כיוון וטענות על אפלייה שאין בינהם ובין המציאות דבר. האם מישהו יעלה על דעתו שתלמיד ילבש שורטס שמגיעים לו עד קו הישבן?! מדובר בקבוצה של הורים שהחליטו לדרבן את חמשת הבנות שבתמונה להגיע ב"שורטס" שמגיעים עד קו הישבן".
גם בפתח תקוה הרוחות סערו באשר ללבוש הולם לבית הספר. תלמידת כיתה ב' בבית ספר יסודי בעיר הגיעה לבית הספר עם שמלה ללא שרוולים ונדרשה להחליף אותה. על פי עדויות שונות, כשראתה אותה המחנכת היא יצרה קשר עם אמה בטענה כי היא לא לבושה על פי קוד בית הספר וביקשה שתביא לביתה בגד חלופי. האם מספרת כי הסבירה שאין באפשרותה להגיע ובתגובה הציעה המורה כי תיתן לתלמידה חולצה מבית הספר. האם הסכימה והבת נכנסה לשירותים והחליפה את השמלה בחולצה כשמתחתיה לבשה תחתונים בלבד. לפי אחת הטענות, האם אמרה למורה כי בתה לובשת מכנסיים קצרים מתחת לשמלה וכי היא יכולה להישאר איתם. אולם, עורכת הדין ויקטוריה רויטמן שמייצגת את הוריה של התלמידה, שוללת את הדברים על הסף.
4 צפייה בגלריה
הילדה והשמלה
הילדה והשמלה
הילדה והשמלה
(צילום: באדיבות עו"ד ויקטוריה רויטמן, שמייצגת את המשפחה)
"קודם כל, הילדה הגיעה עם שמלה עם צווארון סגור, כמו שעורכות דין לובשות בבתי משפט, ככה שבעיית צניעות לא הייתה. האם אכן נתנה את הסכמתה כי ביתה תקבל חולצה מבית הספר אבל לא עלה בדעתה שהיא תישאר עם תחתונים אלא הייתה בטוחה שילבישו לה את החולצה מעל השמלה וזה היה פותר את הבעיה לשביעות רצון כל הצדדים", אמרה עורכת הדין ויקטוריה רויטמן למיינט פתח תקוה, "כתוצאה מהמקרה ילדים בכיתה צחקו עליה". מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה עומדת בקשר עם בית הספר ומשרד החינוך האמונים על הנושא מול המורה ותוודא כי המקרה מתוחקר כנדרש ומטופל בהתאם. בעת הזו אנחנו קוראים לכולם להימנע משיימינג וחריצת דין בטרם התבררו כל הפרטים. צוותי ההוראה בעיר הם מהטובים והאיכותיים בארץ, אשר פועלים, בפרט בימים מאתגרים אלו, כדי שילדי פ"ת יחזרו לשגרת הלימודים ויקבלו את החינוך הטוב ביותר עבורם".
תושבת מודיעין הגישה לבית המשפט בקשה לתביעה ייצוגית כנגד רשת מסעדות נאפיס בסך של מיליוני שקלים, בטענה לניצול המצב לכאורה ומשלוח פרסום מפר (ספאם) לחברי הקבוצה. במיינט מודיעין מדווחים כי על פי הבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד חן שטיין ועו"ד ליאת שטיין ממשרד עו"ד חן שטין ושות', בחודש מרץ 2020, בזמן שכל תושבי המדינה היו ספונים בבתיהם, החליטה רשת נאפיס "לנצל את המצב העגום לטובתה, והחליטה תוך הפרת הוראות הדינים לשלוח דיוורים פרסומיים לחברי הקבוצה לצורך השאת רווחיה", נכתב בבקשה. "כך, החלה המבקשת לקבל הודעות מסר קצר מהמשיבה או מטעמה או בעניינה למספר הטלפון הסלולרי שלה". עוד מצוין כי: "כבר מקבלת ההודעה הראשונה ביום 16.03.2020 חפצה המבקשת להסיר את עצמה מרשימת התפוצה של המשיבה, לה כלל לא נתנה הסכמה לקבלת דיוורים ממנה ככל הזכור לה, אך המשיבה לא אפשרה הסרה כנדרש, אלא כללה בדיוור אפשרות ללחיצה על קישור בלבד, עליו חששה המבקשת ללחוץ מחשש לוירוסים, דיוג, גניבת נתונים וכו, דרך שהינה ממילא מנוגדת לדין". עורכי הדין דורשים פיצוי על סך 1,000 שקל לכל הפרה (הודעה), לכל תובע בתביעה הייצוגית. עוד הם דורשים כי הפיצוי ייעשה שבע שנים אחורה, מיום הגשת הבקשה "במכפלת ההודעות המפרות שנשלחו לכל נמען". סכום כלל התובענה: מעל 2,500,000 שקל. תגובת רשת נאפיס תתפרסם כשתתקבל.
4 צפייה בגלריה
סניף של מסעדת נאפיס
סניף של מסעדת נאפיס
סניף של מסעדת נאפיס
(צילום: אבי מועלם)
הבעל רצה שאשתו תישאר בחל"ת, האישה סירבה וכעת היא מבקשת להתגרש ממנו. במיינט קריות מספרים על בני הזוג, תושבי הקריות, שלדברי בא כוחה של האישה עו"ד גיא אופיר, הבעל סירב בתוקף לכוונתה של האישה להחזיר את שני ילדיהם למוסדות החינוך ולחזור לעבודתה לאחר ההקלות שעליהן הוחלט במשרד הבריאות. עו"ד אופיר סיפר למיינט קריות כי : "האישה שהוצאה לחל"ת ממקום עבודתה עם תחילת משבר הקורונה, רצתה בסך הכל להחזיר את שני ילדיהם למוסדות החינוך, לאחר תקופה ארוכה שבה נאלצו לשהות בבית ולחזור למקום עבודתה. הבעל סירב, אך הוא חזר לעבודתו. האישה החליטה שלא לעבור על כך בשתיקה. במציאות הקשה השוררת כיום שבה התעורר גל של פרץ אלימות כלפי נשים, האישה חוששת לחייה ואיננה מוכנה להמשיך ולחיות עם הבעל תחת קורת גג אחת. היא איננה מוכנה לסלוח לו על האלימות שנקט נגדה". יצוין, כי הילדים חזרו למערכת החינוך וכן האישה חזרה לעבודה באחד ממרכזי המסחר באזור.
4 צפייה בגלריה
גירושים גירושין
גירושים גירושין
גירושים גירושין
(צילום: shutterstock)
האחים קאזים והאסאני, בני 4, הגיעו לגן החיות התנ"כי בירושלים מנורווגיה. באמצעות פעילות העשרה מיוחדת הם לומדים כיצד לשתף פעולה עם המטפל שלהם. במיינט ירושלים תיעדו אותם, כך זה נראה.