הרכב שופטי בית המשפט המחוזי ת"א גזר אתמול ראשון) שבע שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 60 אלף שקלים על ישראל חיים, בן 25, שהורשע באינוס ומעשה סדום בקטינה בת 13, תושבת השרון.
1 צפייה בגלריה
ישראל חיים. שבע שנות מאסר
ישראל חיים. שבע שנות מאסר
ישראל חיים. שבע שנות מאסר
(צילום מסך: תאגיד השידור כאן)
קראו גם >>>
על פי כתב האישום הנאשם קבע להיפגש עם הקטינה, כשהוא מודע לגילה. במהלך הפגישה ביצע בקטינה, שהייתה תחת השפעת אלכוהול, מעשה סדום ואף אנס אותה תוך שהוא מצלם את המעשים. עובר אורח שהבחין בהם שרועים על הדשא הזעיק את המשטרה, הנאשם נמלט מהזירה ונתפס בשלב מאוחר יותר. במסגרת ניהול ההליכים הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, שלא כלל הסכמה עונשית, בעבירת אינוס ומעשי סדום.
בגזר הדין נקבע כי: "לצורך קביעת מתחם העונש ההולם, על בית המשפט להידרש לבחינת הערכים החברתיים המוגנים שנפגעו מהעבירות שביצע הנאשם ,בהתאם למדיניות הענישה שהתגבשה בפסיקה בגין ביצוע עבירות מין בקטינים, היא מדיניות ענישה מחמירה, וכזו המשקפת את סלידתה העמוקה והבלתי מתפרשת של החברה מהפגיעה בקטין ואת רצונה להרתיע עבריינים פוטנציאליים.
"במקרה שלפנינו הנאשם והמתלוננת כמפורט בכתב האישום המתוקן היו תחת השפעת אלכוהול מבקבוק הוודקה אותו הביא הנאשם ושניהם שתו ממנו. הננו סבורים שאין לעובדה שהנאשם היה תחת השפעת אלכוהול אף אם גם המתלוננת הייתה תחת השפעה כזאת, משום נסיבה מקלה, הפסיקה קובעת כי השפעת אלכוהול הנעשית במודע ותוך ידיעת תוצאות השפעתה על ההתנהגות אינה מהווה נסיבה להקלה.
"ההגנה טענה להפחתת מידת הפגיעה בערכים ובחומרת המעשה ב"הדדיות" של המעשים. איננו מקבלים טיעון זה, ה"הדדיות" – קרובת משפחה של "הסכמה" היא וכשמדובר בילדה בת 13 לא תישמע מכוח חוק לא הסכמה ולא הדדיות. אין ילדה כה קטנה יכולה כלל לשתף פעולה או להסכים למעשים מסוג זה כלפיה. לאור נסיבות האירוע המפורטות לעיל, מדיניות הענישה הנוהגת כפי שפורטה והערכים המוגנים בהם פגע הנאשם פגיעה קשה, הננו מעמידים את מתחם הענישה במקרה זה, כפי שהציעה התביעה לעונש מאסר בפועל שבין 7-11 שנות מאסר".