"ההודעה הייתה מאוד מלחיצה": משטרת ישראל, באמצעות יחידת הסייבר בלהב 433, סיימה חקירתם של 4 חשודים תושבי תל אביב, פתח תקווה, כפר סבא וחיפה בחשד ששלחו בימים האחרונים (באירועים שונים) הודעות "פייק ניוז" שעניינן חובת אזרחים להימצא בבידוד והטלת קנסות.
1 צפייה בגלריה
ההודעה שקיבלה יובל רגב
ההודעה שקיבלה יובל רגב
ההודעה שקיבלה יובל רגב
(צילום מסך: חדשות הבוקר עם ניב רסקין)
על פי החשד, החשודים עשו שימוש במספר לא מזוהה ושלחו את ההודעות תוך שהם מתחזים לנציגי שירות משרד הבריאות ובכך גרמו לבהלה בקרב מקבלי ההודעות, קרוביהם והסובבים אותם.
בימים הקרובים יועברו התיקים לעיון במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, המרכזת במשרד המשפטים את כל הטיפול בפרסומי כזב בנוגע למאבק בנגיף הקורונה, וזאת לצורך החלטה על המשך ההליך הפלילי.
אחת מאותן אלו שקיבלו את ההודעות היא יובל רגב, תלמידת תיכון, שאמרה לחדשות הבוקר עם ניב רסקין בערוץ 12: "קיבלתי הודעה בשעה מאוד מאוחרת בלילה שנחשפתי לחולה קורונה ושאני צריכה להיכנס לבידוד. ההודעה הייתה מאוד מלחיצה, נבהלתי מאוד ומיד הכנסתי את עצמי לבידוד. ניסיתי לשאול אותו איפה בדיוק פגשתי את חולה הקורונה כי הייתי בעצם אך ורק בבית, וככה הוא דלה ממני מידע ופרטים אישיים עליי. ממש לא נעים".
מהמשטרה נמסר: "הפצת הודעות שווא עשויות להעלות לכדי עבירה פלילית ואף משום ביצוע עוולה אזרחית כלפי נשוא הידיעה הכוזבת. אנו קוראים לכלל הציבור, לנהוג באיפוק ובאחריות. חל איסור מוחלט על הפצה ושרשור הודעות "פייק ניוז". הודעות רשמיות מופצות רק על ידי הגורמים המוסמכים לכך ובאתר משרד הבריאות".