בעקבות הפיגוע בבני ברק, החליטה עיריית רעננה לתגבר את מערך האבטחה בכל רחבי העיר, בדגש על מוסדות חינוך ומקומות הומי אדם.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קפדניות במעבר אייל
בדיקות קפדניות במעבר אייל
בדיקות קפדניות במעבר אייל
(צילום: המועצה המקומית כוכב יאיר צור יגאל)
קראו גם >>>>
החל מהבוקר (רביעי) צה"ל הציב פלוגת אבטחה נוספת במרחב התפר, לאורך גדר ההפרדה בין אייל לפלאמה כדי להתמודד עם כניסת פועלים פלשתינאים ושב"חים דרך הפרצות בגדר.
בתוך כך, מרכז השלטון המקומי פנה אל השר לביטחון פנים בדרישה להדק את השמירה על מוסדות החינוך בכל הארץ ולהוסיף מאבטחים.
ראש עיריית כפר סבא רפי סער מסר: ״אנחנו נמצאים בעיצומו של גל טרור רצחני שלא היה כדוגמתו שנים רבות. אנחנו כאן בכל הכוח. לא ינצחו אותנו. בשיתוף פעולה עם המשטרה, אנחנו מתגברים את מערך הסיור והשיטור העירוני, בדגש על מוסדות חינוך, מרכזי קניות ומקומות הומי אדם. נפעל לתגבר את מערך האבטחה גם בעזרתם של תושבינו החמושים בנשק אישי.
"אני מקיים הערכות מצב, נמצא בשטח ויכול לספר לכם שהכוחות בדריכות מלאה. מבקש גם מכם התושבים לשמור על ערנות, לשים לב ולדווח על כל אירוע חריג או אדם חשוד".
בעירית הרצליה יקיימו הבוקר (רביעי) הערכת מצב עם כוחות הבטחון בכדי להיערך לתקופה הקרובה. בהנחיית ראש העירייה, משה פדלון, אגף הבטחון יגביר את הסיורים והנוכחות בסמוך למעונות היום, הגנים ובתי הספר: "עיריית הרצליה מבקשת מהציבור להגביר ערנות ולהקשיב להנחיות באמצעי התקשורת. במצב של חשד ותחושת חוסר ביטחון ניתן לפנות מיידית למוקד העירוני בטלפון 106".
ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי מסר: "אירוע רודף אירוע ולאור הפיגועים הרצחניים, הוחלט כי תגבור כוחות משטרה והעירייה יועצם בסיורים ופעולות יזומות בנוסף למה שהיה בימים האחרונים, כולל תגבור נוכחות בקרבת מוסדות ציבור וחינוך, רענון הכשרות נשק, הערכת מצב עם גורמי ביטחון לגבי קיום אירועים המוניים ועוד.
"יותר מהכל ברור שאירועים הרצחניים מעודדים חיקוי על ידי אנשים שלא בהכרח נמצאו על הרדאר של שירותי הביטחון ולכן מאתגרים את תפיסת הביטחון ומחייבים עירנות שיא של כל הגורמים הרלבנטיים כמו גם של הציבור עצמו. בימים האחרונים עדכנתם אותנו באירועים חשודים שנבדקו בזמן אמת, עירנות זאת חשובה גם להמשך. אנא המשיכו".
ראש עיריית רעננה חיים ברוידא מסר כי בעקבות ההסלמה בגל הטרור, "אני מבקש לשוב ולהדגיש, כי עיריית רעננה, בסיוע תיגבור של שוטרים, נערכה בפריסה מוגברת בכל מרחב העיר, בדגש על נוכחות באזור מוסדות החינוך ובאתרי בניה.
"שוחחתי עם מפקד תחנת משטרת כפר סבא סנ"צ שרון מנור וגם היום (רביעי) תתוגבר העיר שלנו בנוכחות משטרתית, שגם תעסוק בבדיקת היתרי שהייה של פועלים ערבים באתרי הבניה בעיר. אני קורא לתושבים בעיר, המחזיקים נשק ברישון, לשאת אותו עימם בימים מתוחים אלה. בכל נושא, עניין או חשד, ניתן לפנות למוקד העירוני 9107*".