אושפיזין של אור: תושבי רעננה הובילו ביקורי הוקרה לגיבורי וגיבורות השואה בעיר: "היה לנו מאוד חשוב להוקיר דווקא את השכנים שלנו, לייצר פה קהילה של אנשי עשייה שפשוט רוצים לעשות ביחד למען האחר, אני מודה על כך שיצא לי להכיר חבורת אנשים כל כך איכותית - שמשקפת את הרעננים היפים והיפות".
1 צפייה בגלריה
תושבי רעננה מוקירים את שורדי השואה
תושבי רעננה מוקירים את שורדי השואה
תושבי רעננה מוקירים את שורדי השואה
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
אחינועם בן-נס תושבת שכונת נווה זמר, רואת חשבון שהרגישה חובה להחזיר לקהילה בחופשת הסוכות הארוכה, פרסמה פוסט קטן בפייסבוק, היא לא ציפתה שיגיעו מעל למאה תגובות של אנשים שמבקשים לקחת חלק בעשייה, ולהוביל יחד את העשייה המרגשת.
לצידה של אחינועם הצטרפה חבורה של 9 מובילות ומובילים נוספים, שביקשו לקחת חלק ולהטמיע את זיכרון השואה בעשייה החברתית, כחלק ממצעד הגבורה, ובשיתוף עם פרויקט "עכשיו זה הזמן", והקרן לרווחת נפגעי שואה.
יעל רוזנבוים יועצת הנקה והורות "אני פעילה למען הקהילה במספר פרויקטים, כשראיתי את הפוסט בו חיפשו מתנדבים והחלטתי להצטרף לצוות הניהול. אני אוהבת את הרעיון של להסתכל על זיכרון השואה ממקום שמוקיר ומעריך לאורך כל השנה ולא רק ביום אחד.
"נוסף על ניהול צוות, נפגשתי עם הגיבורה שלי, רבקה. היה מפגש מרגש, מלא הומור וזכרונות על ישראל של פעם. שוחחנו ארוכות על המעבר משואה לתקומה. יש לנו ארץ מלאה באנשים נפלאים" .
אחינועם מספרת ש"מאז שעברנו לעיר הכל כך מחבקת הזו חיפשנו איך לתת בחזרה, מצעד הגבורה פועל ברחבי הארץ, אבל היה לנו מאוד חשוב לעשות דווקא עם השכנים, לייצר פה קהילה של אנשי עשייה שפשוט רוצים לעשות ביחד למען האחר, אני מודה על כך שיצא לי להכיר חבורת אנשים כל כך איכותית - שמשקפת את הרעננים היפים והיפות"
אסיה גלמן, גיבורת שואה, כפי שהחבר'ה אוהבים לכנותה "מאוד התרגשתי, הגיעו אליי עם חיוך, שי ואמרו תודה, כשהבנתי לעומק את הסיפור מאחורי מצעד הגבורה, התרגשתי אפילו יותר. 40 שנה עסקתי בהוראה, חינוך והקניית ערכים לדור הצעיר, ופתאום לראות אותם מובילים עשייה משמעותית שמשולבת עם חינוך לדורות הבאים - פשוט גאווה. הלוואי והפעילות הזאת תגדל ותאפשר לנו להכיר את השכנים והשכנות היקרים שלנו".