עיריית רעננה יוצאת לדרך עם פרויקט ניטור ואיסוף מדדים סביבתיים: עיריית רעננה מודיעה על תחילתו של יישום פיילוט חדש שיתבצע בעיר בתחום איכות הסביבה, בשיתוף חברת מובייל פיזיקס, בהובלת היחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון ואגף המיחשוב בעירייה.
2 צפייה בגלריה
מונית ובה חיישן ניטור
מונית ובה חיישן ניטור
מונית ובה חיישן ניטור
(צילומים: עיריית רעננה)
במסגרת הפיילוט, יתבצע בעיר איסוף וניטור מדדים סביבתיים לאורך זמן, זאת באמצעות טכנולוגיה חדישה שתאסוף מידע סביבתי מהמרחב הציבורי, באמצעות חיישנים שיוצבו על גבי מוניות ייעודיות שיסיירו בעיר באופן רציף וילקטו את המידע.
יישום הפרויקט, שיחל בינואר הקרוב וצפוי להימשך כשנתיים, יתאפשר לאור זכיית מובילי המיזם במענק הרשות לחדשנות, ובמסגרתו ייאסף וינוטר מידע במדדים הבאים: טמפרטורה, לחות, רעש, מזהמים (CO, PM2.5) וזיהומי אוויר ואור.

2 צפייה בגלריה
זיהום אוויר. מצאו את הפתרון?
זיהום אוויר. מצאו את הפתרון?
זיהום אוויר. מצאו את הפתרון?
(צילום: שאטרסטוק)

הטכנולוגיה החדשנית תאפשר התרעה על חריגות סביבתיות בתחום איכות הסביבה, המתרחשות בזמן אמת, כמו גם סיוע בקבלת החלטות בתחומים שונים, כגון תכנון עירוני, בריאות הציבור, ניהול תחבורה, חירום, התווית מדיניות ועוד, ובכך לתרום לאיכות החיים ובריאות התושבים לצד חיסכון כלכלי וייעול תהליכים ברשות.

קראו גם:
מעיריית רעננה נמסר: "ביישום הפיילוט בעיר, מוכיחה עיריית רעננה שוב את כוחה וייחודה כעיר חכמה ומקדמת חדשנות, בשילוב מוצלח של שני תחומי מפתח אותם הינה מובילה בעיר, מהפכת העיר החכמה לצד הצבת השמירה על איכות הסביבה כערך עליון.
"עיריית רעננה מודה לחברת מובייל פיזיקס על שיתוף הפעולה המוצלח המאפשר לקיים את הפיילוט לרווחת התושבים, ולמען השמירה על רעננה ירוקה".