תם עידן: בדיוק לפני 40 שנה פתח אלי דנציג (80) מרעננה את חנות היער הקסום (חנות לכלי כתיבה, ציוד משרדי וצעצועים) במרכז המסחרי הקטן ברחוב שברץ 22 ברעננה שהפכה מייד למקום עליה לרגל ואבן שואבת לכל ילדי העיר בכל השנה ובייחוד לקראת פתיחת שנת הלימודים.
3 צפייה בגלריה
אלי דנציג והיער הקסום ברעננה
אלי דנציג והיער הקסום ברעננה
אלי דנציג והיער הקסום ברעננה
(צילום: פרטי)
כעת, הבעלים אלי דנציג החליט לפרוש והחנות המיתולוגית נסגרה ועוברת כעת שיפוצים לקראת פתיחת חנות חדשה.

קראו גם:

בנו של אלי, יאיר דנציג המנהל גם בית מלון בגרמניה, ומאמן ומוביל תהליכי שינוי וצמיחה מספר: "'עצוב מאוד לראות את התמונה הזו', כך הגיב אבא שלי כשראה את תמונת החנות שנסגרה ועוברת שיפוצים לקראת פתיחת חנות חדשה. 'לא יודע מה הסיבה שסגרו אבל אני יודע כמה זמן מהחיים שלי השקעתי בה', אמר.

3 צפייה בגלריה
החנות הסגורה
החנות הסגורה
החנות הסגורה
(צילום: פרטי)

"רוב תושבי רעננה הוותיקים מכירים את אבא שלי אלי דנציג או יותר נכון מכירים אותו בתור 'אלי מהיער הקסום'. אבא שלי (שיחגוג בעוד שבוע וחצי 79) פתח את החנות כשנפתח המרכז המסחרי הקטן ברחוב שברץ 22 בשנת 1984. על השלט היה כתוב ״מכשירי כתיבה וצעצועים״ אבל בפועל החנות הזו היתה חלומו של כל ילד. עולם שלם של הכל מהכל: עיתונים, בלוני הליום, סיגריות, קלפים, ספרי לימוד, פיתוח תמונות ואפילו קומה של ספריית וידאו בימים שרמבו וז׳אן קלוד ואן דאם היו מודל לחיקוי לכל נער מתבגר.
"אבא עבד בחנות מצאת החמה עד צאת הנשמה. הוא היה מגיע בשש וחצי בבוקר, פותח בשבע וסוגר בשעות הערב המאוחרות. לא פעם בשעה אחת עשרה בלילה כשהיה סוגר קופה, היו דופקים לו על החלון בשביל לקנות חפיסת סיגריות ואבא גם אם היה ממש עייף היה פותח בחיוך.

3 צפייה בגלריה
אלי ובנו יאיר דנציג
אלי ובנו יאיר דנציג
אלי ובנו יאיר דנציג
(צילום: פרטי)

"אבא היה אדיב לכל קונה ובשילוב עם סבלנות אין קץ הפך את החנות לשם דבר ברעננה של פעם וילדים והורים היו באים מכל קצווי רעננה בכדי לקנות בה. הוא הביא את הפקסימיליה הראשונה ברעננה (ואנשים עמדו בתור לראות את פלא הטכנולוגיה שמעביר דף לצידו השני של העולם).
"הוא הקפיד 'לעבוד' על ילדי העיר בכל האחד באפריל: פעם הבטיח שמגיעה מכונה שתכין את שיעורי הבית ועשרות ילדים הגיעו עם המחברות לחנות, פעם הכריז שקנה מכונה שמתקנת נעליים והמונים הגיעו עם נעליים מרופטות ופעם תלה שלט שבקרוב תיפתח מסעדה לכלבים ובעלי הכלבים הגיעו עם חברם על ארבע לסעוד.
"סימו, דינה, רחל, אפי, טלי, היו חלק מהמוכרים המסורים ששירתו נאמנה את הקונים הרבים שפקדו את החנות עד לשנת 1998 בה מכר אבא את החנות (לאדם בשם אלי, כמה אירוני) ועבר לעסקי התיירות. בימים אלו, לאחר ארבעים שנה בדיוק, נסגרה החנות שהיתה שם דבר בעיר ועליה גדלו אלפי ילדים ברעננה. וכמו שהרחבה מול בית יד לבנים תישאר לנצח 'רחבת המשביר' כך גם אם השלט יכריז על חנות אחרת, הרחבה ברחוב שברץ 22 תיקרא 'רחבת היער הקסום'. השלט ימשיך להתחלף אבל הזיכרונות מהיער הקסום ישארו תמיד בלב כולנו".