הפגישה המקרית ברעננה והצמד המפתיע: שום דבר לא הכין את שלומי קינן ואמיר גבריאל, שני מוסיקאים מחוננים, לפגישה המקרית ביניהם שהובילה להקמת צמד מוסיקלי ייחודי.
2 צפייה בגלריה
אמיר גבריאל ושלומי קינן
אמיר גבריאל ושלומי קינן
אמיר גבריאל ושלומי קינן
(צילום: יצחקי גליק)
שלומי קינן (הקלידן המיתולוגי של אביב גפן והתעויוט), מוסיקאי בכיר ומוסיקולוג, מלמד האזנה מודרכת למוסיקה ומרצה למוסיקה במסגרות שונות, ואמיר גבריאל, שמאחוריו פרוייקטים מוסיקלים רבים וידוע גם כמי שמפיק אירועי מוסיקה קונספטואלים.
הכל החל בעקבות תאונת דרכים קשה ששלומי עבר. הוא נאלץ להפסיק להופיע עם אביב גפן ופינה את עצמו לסדרת ניתוחים שעבר.
"לפני ארבע שנים נסעתי על אופניים חשמליים בין הרצליה לרעננה בשעת בין ערביים. זה היה שביל אופניים חדש, ליד תחנת הרכבת רעננה מערב. באמצע הנסיעה שביל האופניים הסתיים במפתיע. נסעתי במהירות של 30 קמ"ש. לפתע נפלתי לתוך בור עמוק. באותם רגעים קמתי והמשכתי את חיי. טופלתי על ידי רופא מומחה כשבהמשך התברר היקף הנזק של המכה.

2 צפייה בגלריה
אמיר גבריאל ושלומי קינן
אמיר גבריאל ושלומי קינן
אמיר גבריאל ושלומי קינן
(צילום: יצחקי גליק)

"המשכתי לנגן. עבדתי אז כקלידן של אביב גפן. הייתי יוצא להופעות, מנגן וחוזר מפורק כשבסוף התברר שבאותה תאונה ריסקתי את הכתף. בעקבות הכאבים העזים הפסקתי לעבוד כקלידן והתחלתי לחפש את עצמי".
לאחר שהבריא, כבר לא חזר לנגן כפי שבעבר והחל לעסוק כמרצה למוסיקה קלאסית. אך הצורך ליצור מוסיקה מקורית, מטבע הדברים, בער בו.
פגישה מקרית עם אמיר גבריאל, באירוע לזכרו של שמוליק קראוס, בו הופיעו כל אחד בנפרד, הובילה לחיבור מיידי בין השנייה ועבודה משותפת של מוסיקה מקורית.
הסינגל החדש "לשיר" מדבר על הגשמה עצמית. הצורך הפנימי של כל אחד מאיתנו להגשים את עצמו, להמציא את עצמו, להוציא את עצמו החוצה. וכשזה לא קורה, לפעמים, צריכים להתחיל מחדש.
קראו גם:
את הקליפ המופלא לשיר יצרה ענבל סנדרוסי, והוא מתכתב עם הסרט הידוע "ברבור שחור", על רקדנית הבלט (נטלי פורטמן) שמוכנה לעשות הכל כדי להגשים את חלומה. גם במחיר של איבוד השפיות. כמו הסרט, גם השיר, מתחבט בשאלה כמה רחוק אפשר ללכת כדי להגשים את עצמנו. זהו הסינגל השני מתוך אלבום שצפוי לצאת במהלך השנה. הסינגל מגיע לאחר הצלחת סינגל הבכורה "חיים חדשים" שזכה להשמעות רבות, התעניינות וציפייה לבאות.