ועדת הבחירות האזורית הורתה לעיריית רעננה להסיר מיידית, בצו זמני, סרטון הנחשד כתעמולת בחירות אותו פרסמה עיריית רעננה.
1 צפייה בגלריה
קטע מתוך הסרטון
קטע מתוך הסרטון
קטע מתוך הסרטון
(צילום: סרטון עיריית רעננה)
קראו גם >>>
ההחלטה אותה נתן בסוף השבוע יו"ר ועדת הבחירות השופט עמית טל מגיעה לאחר עתירה אותה הגישה סיעת מר"צ בראשות רונית וינטראוב. על פי העתירה, עיריית רעננה פרסמה סרטון "בו מזמין ראש העיר את הציבור להשתתף באירוע רכיבה על אופניים, אירוע העתיד להתקיים השבוע... מצפיה בו נראה שעריכת הסרטון מקצועית, בהשתתפות שחקנים/ניצבים, ערוך בידי איש מקצוע ונראה שבצילומים נעשה שימוש ברחפן. ראש העיר נראה בסרטון מתארגן לרכיבה – ומוביל את הדרך לתושבי העיר המזדנבים אחריו. ראש העיר הוא נבחר הציבור היחיד שמופיע בסרטון... בין לבין, נראים עוד ועוד מתושבי העיר המצטרפים לראש העירייה כשהוא רוכב בשבילי העיר, ומברכים אותו על אורח חייו הבריא, ועל הדוגמה הטובה אשר הוא מספק לתושבים".
כאמור, השופט עמית טל הוציא זו זמני המורה לעיריית רעננה להסיר מיידית את הסרטון מכל מדיה אפשרית עד לקבלת החלטה בנושא.
מדוברות עיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה גאה באירוע האופניים החדש והייחודי שיזמה: "טורעננה". אירוע המהווה שיא קהילתי וספורטיבי, בסימן שנת ה-100 לעיר.
"מדובר בצו ארעי בלבד, שאינו מעיד על החלטה סופית וחלוטה בנושא. הסרטון מתבסס בדיוק על אותו קונספט שמבצעות רשויות נוספות בישראל כמידע לציבור. באף רשות, איש מנבחרי הציבור לא העלה על דעתו לטרפד בכוונה תחילה, ולהטיל סייגים והתנגדויות הפוגעות באירוע.
"צר לנו כי דווקא בעיר רעננה, המבקשת לקדם תרבות ספורט והנחלת אורח חיים בריא לתושבים, ישנם חברי מועצת עיר הבוחרים ממניעים פוליטיים ואישיים, לפגוע במתכוון באירוע עירוני ספורטיבי ועממי. בסופו של דבר, הנפגעים הם התושבים, ילדים, צעירים ומבוגרים".