ערנותו ותושייתו של שיפוצניק מרעננה הביאו בשבוע שעבר לחשיפת אירוע קשה ומזעזע של תקיפה והתעללות מצד מטפלת בקשישה בעיר. השיפוצניק תיעד את האירוע והזעיק את המשטרה שעצרה את המטפלת.
1 צפייה בגלריה
צחי ברונשטיין. "מה שראיתי לא פשוט וקשה לצפייה"
צחי ברונשטיין. "מה שראיתי לא פשוט וקשה לצפייה"
צחי ברונשטיין. "מה שראיתי לא פשוט וקשה לצפייה"
(צילום: יאיר שגיא)
קראו גם >>>>
צחי ברונשטיין, בן 40, תושב רעננה, נשוי ואב לשלושה ילדים, בעל עסק לשיפוצים בשם "צחי פתרונות כוללים". הוא עובד כשיפוצניק מזה 20 שנה ומוכר בעיר ובאזור השרון כבעל מקצוע אמין ומקצועי.
בשבוע שעבר הגיע צחי לטפל בדליפת מים מגג רעפים של דירה ברעננה בה מתגוררת אישה מבוגרת עם המטפלת שלה. צחי שזומן לעבודה על ידי בתה של האישה ידע שבדירה מתגוררת אישה בשנות השמונים לחייה שחולה בדמנציה יחד עם המטפלת שלה. "כשהגעתי לדירה הורדתי את הסולם מהאוטו ועוד לפני שנכנסתי כשאני עוד מעבר לגדר שמעתי צעקות חזקות מתוך הדירה. הצעקות היו בשפה זרה ובהתחלה לא הבנתי מה זה. התקרבתי לגדר והסתכלתי מחלון הדירה ונדהמתי ממה שראיתי.
לדבריו ראה את המטפלת מכה את האישה המבוגרת ומושכת אותה בשיערות ראשה כאשר האישה המבוגרת לא מדברת. "באותו רגע התחלתי לחשוב מה עליי לעשות. מיד הוצאתי את הפלאפון והתחלתי לתעד את האירוע מעבר לגדר מבלי שהמטפלת שמה לב אליי. כל האירוע הזה לקח כמעט 10 דקות ואני ממשיך לצלם איך היא מכה ומתעללת באישה המבוגרת. היה חשוב לי לתעד הכל על מנת שיהיו ראיות", סיפר צחי על הרגעים הקשים שעברו עליו.
לאחר מכן התקשר צחי מיד לבתה של האישה ודיווח לה על שהתרחש. במקביל הוא התקשר למשטרה. "הייתי מאוד נסער. לא האמנתי למראה עיניי. אתה רואה את הדברים האלה ולא מאמין שבאמת זה קורה".
למקום הגיעה ניידת של תחנת כפר סבא שעצרה את המטפלת לחקירה. צחי מסר עדות במשטרה ומסר את הסרטון לחוקרים. על פי משטרת מרחב שרון, מדובר בחשודה בת 46, תושבת רעננה, ממוצא סרי לנקה, שעובדת כמטפלת. החשודה נעצרה בגין חשד לתקיפת קשישה סיעודית חסרת ישע.
ממרחב שרון נמסר השבוע כי תיק החקירה נשלח לעיון והחלטת הפרקליטות.
ברונשטיין שהיה נרגש מהאירוע הזה סיפר השבוע כי הוא שלם עם עצמו ואף מרגיש שעשה מעשה אמיץ ואצילי ומנע אירוע מתמשך שיכול להסתיים יותר גרוע. "הבעיה בחברה שרוב האנשים רואים מקרים קשים ומזעזעים ולא מתערבים. כל אחד רוצה להיות בקובייה של עצמו. להכות אדם חסר ישע זה חמור מאוד. כל אחד צריך לחשוב שהאישה המבוגרת היא אמא שלו. מה שראיתי לא פשוט וקשה לצפייה. אם לא הייתי אוזר אומץ ומתעד את המתרחש וגם מזעיק את הבת והמשטרה אני חושב שמקרים כאלה היו נמשכים ואף אחד לא היה יודע עליהם".
בעקבות גילוי האזרחות למופת זימן ראש העירייה, חיים ברוידא, את ברונשטיין ללשכתו והעניק לו אות הוקרה. "צחי עשה את המובן מאליו שלא כולם היו טורחים לעשות. שמע זעקות מצוקה מאחת החצרות, הוא לא נשאר אדיש וגילה מחויבות ואזרחות טובה", אמר ראש העירייה.