אחרי פעילות של 12 שנה, ארגון צל"ש (צבא לשם שמיים) פתח מכינה קדם צבאית במרכז העיר רעננה עם מספר שיא של נרשמים למחזור הראשון.
2 צפייה בגלריה
המגינה הצבאית ברעננה
המגינה הצבאית ברעננה
המגינה הצבאית ברעננה
(צילום: איציק כהן)
מדובר ב־40 חניכים, כאשר 24 מתוכם מלש"בים ו־16 בוגרי צבא שהגיעו לבית המדרש לאחר שירות צבאי ארוך ומעוניינים לחזור ללמוד לימודי קודש ולבנות את עצמם לקראת החיים האזרחיים. מדובר בחניכים שהגיעו מכל הארץ כאשר מי שיעמוד בראש המכינה הוא הרב נפתלי שיינפלד.

קראו גם:

לימודי קודש וספורט

במכינה הקדם צבאית החניכים ישלבו לימודי קודש לצד פעילות ספורטיבית כולל חדר כושר וכיתת מוזיקה שתכין את החניכים לצבא רוחנית, פיזית ומנטלית עם ליווי אישי ותמיכה רגשית של רבני המכינה לכל חניך באופן אישי ובכל זמן שיצטרך.

2 צפייה בגלריה
המגינה הצבאית ברעננה
המגינה הצבאית ברעננה
המגינה הצבאית ברעננה
(צילום: איציק כהן)

מה מיוחד במכינה ברעננה מיתר המכינות הקיימות בארץ?
"ראשית היא הראשונה והיחידה בשרון, שזה כבר ייחודי בפני עצמו", אומר הרב פרץ איינהורן, יו"ר ארגון צל"ש, "מעבר לכך, המיוחדות במכינה הזו היא שהתלמידים יקבלו ליווי אישי גם לאורך השירות הצבאי שלהם. מתוך ניסיון של 12 שנה ובעבודה משותפת עם הרבנות הצבאית הראשית ועם המפקדים בשטח, אנחנו יודעים לתת למתגייסים ולחיילים את כל מה שהם זקוקים לו כדי להשאיר אותם מלאי רוח לאורך כל השירות הצבאי".
למה דווקא ברעננה?
"רעננה היא עיר מאוד מיוחדת שמתגוררים בה בהרמוניה מכל גווני הקשת הפוליטית, דתיים וחילוניים, כחלק מהרעיון להכשרת החניכים לצה"ל, תלמידי המכינה יצאו גם להתנדבויות ברחבי העיר רעננה כולל פעילויות של חונכות לילדים ועזרה למשפחות נזקקות".
תאר מהי הפעילות שקיימת במכינה?
"כאשר תלמידי השנה הראשונה של המחזור המייסד לומדים ביחד עם חבורה גדולה של בוגרי צבא, הם מבינים שלימוד תורה זה לכל החיים. הם רואים דוגמא חיה של תלמידים שעברו שירות צבאי ארוך ביחידות הכי קרביות ואיכותיות בצה"ל, ועשו פעילות צבאית ומבצעית גם עכשיו במלחמה, ומייד חזרו ללמוד בבית המדרש. הדבר הזה משאיר רושם רב על התלמידים ונותן להם המון כוחות כדי להשקיע את הזמן שלהם בלימוד תורה ובפיתוח האישיות שלהם, על מנת להגיע לצבא מלאי עוצמה ורצון לתרום למדינה ולכלל ישראל.
"לאורך כל השנים העברנו שיחות הכנה לגיוס בישיבות הגבוהות, בישיבות ההסדר ובמכינות הקדם צבאיות, ומינינו חיילים שהם היו השליחים המתנדבים של צל"ש ותיפקדו כשגרירים שלקחו על עצמם לחבר את כל החיילים הדתיים ביחידה שלהם. יש חיילים רבים שהשירות הצבאי חיזק וחישל אותם מנטלית, גופנית ורוחנית, ומייד אחרי השירות הצבאי חזרו ללמוד תורה. התנועה הזאת של חיילים שמתגיייסים מתוך לימוד תורה של כמה שנים ואחרי השירות הצבאי חוזרים בעוז ללמוד בבית המדרש רק הולך ומתגברת".

קיבלו צל"ש

הרב נפתלי שיינפלד, ראש המכינה אומר כי "מדובר בבשורה גדולה. צל"ש מקים בית מדרש לכל מרחבי החיים ובעזרת ה' נראה עוד ועוד בתי מדרש ברוח ארגון צל"ש בכל רחבי הארץ".