תגובות מעורבות נשמעו השבוע אצל שכניו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברחוב ציפמן עם היוודע דבר פיזור הכנסת וההליכה לבחירות. לצד אנחת הרווחה הצפויה, נשמעו גם הרבה קולות של אכזבה, למרבה ההפתעה: "זה לא סוד שסבלנו ברחוב, היו צריכים לעשות את זה אחרת, אבל הממשלה הזו הייתה טובה", אומרת אחת מתושבות הרחוב ובין אלו שעתרו נגדי מטרדי הרעש והסביבה לבג"צ.
1 צפייה בגלריה
אחת ההפגנות מול הבית של בנט
אחת ההפגנות מול הבית של בנט
אחת ההפגנות מול הבית של בנט
(צילום: יריב כץ)
קראו גם >>>
כזכור, במשך תקופה ארוכה מסקר "מיינט רעננה" את מטרדי הרעש וההפגנות, כמו גם ההגבלות הבטחוניות שמהם סובלים שכניו של ראש הממשלה בנט ברחוב ציפמן ברעננה, שבחר לקבוע זמנית את מעונו ברעננה במקום המעון הרשמי בירושלים. בתחילת כהונתו של בנט רעש ההפגנות היוו את מוקד תלונות התושבים, שהגיעו לא פעם למסדרונות בג"ץ, בעתירות שונות, ולשולחנם של מפקדי המשטרה. גם עיריית רעננה עתרה לבג"ץ בעניין מטרדי הרעש שהפכו את חיי תושבי האזור כולו לבלתי נסבלים. בג"ץ היה זה שהורה למשטרה לשנות את מתווה ההפגנות, ולאכוף אותו. המתווה ששונה כמו גם האכיפה המוגברת והעתקת מיקום ההפגנות הרחק ממעון ראש הממשלה ברחוב ציפמן, הקלו במעט את חיי תושבי האיזור. אלא שאז התברר לשכנים כי החלו עבודות שיפוץ בביתו של בנט.
בעתירה נוספת שהגישו שכניו של בנט לפני מספר חודשים הם ביקשו מתן צו ביניים לעצירת עבודות השיפוץ בביתו הפרטי שהפך למעון ראש הממשלה הרשמי. השכנים טענו באמצעות עו"ד אוריאל ניזרי כי ההחלטה לבנות מעון חדש ברעננה, אינה חוקית. בחודש אפריל השנה מתח בג"ץ ביקורת נוקבת על התנהלות המדינה בנוגע לעבודות, הן בביתו של בנט והן במעון הרשמי בבלפור, וקבע כי "גרירת הרגליים גרמה סבל רב לדיירים תמימים".
כך או כך, עם היוודע ההחלטה על פיזור הכנסת השבוע, והצפי כי שכניו של בנט ינשמו לרווחה, נרשמו דווקא תגובות מאוד מעורבות, ובאופן לא אופייני, ביקשו השכנים ברובם שלא להגיב. "הייתי אחת ממובילות המאבק נגד העוול שנגרם לנו ברחוב", אמרה אחת מתושבות הרחוב, "הייתי כמו רובנו שותפה גם לעתירות, ויחד עם זאת לצד השמחה כי סבלנו האישי חולף, יש בי הרגשה מעט עצובה ברמה הלאומית על הממשלה, שהייתה די טובה. שלא יובן אחרת, אני שמחה מאוד שהסיוט שלנו עומד להסתיים, אבל חוששת מאוד שסיוט אחר יתחיל למדינה".
"כל עוד הכול לא יבוא על תיקונו ואנחנו נחזור להיות הרחוב השקט בו רכשנו את בתינו, אני לא יכול לנשום לרווחה", אומר תושב אחר, "במדינה הזו שום דבר לא גמור עד שהוא גמור. עד שאחרון הבודקים הבטחוניים, וסידורי האבטחה, והמטרדים השונים לא ייעלמו מחיינו, אי אפשר לומר שאנחנו חוזרים לנשום. הממשלה הזו תפקדה דווקא טוב, ברמה הזו אין לי מה לומר עליה, אבל היא עשתה טעות חמורה מאוד איתנו תושבי הרחוב". ¿