גאווה מקומית: קבלו את מצטיין נשיא המדינה, סמל ראשון י' מרעננה. בטקס מצטייני נשיא המדינה, יצחק הרצוג לכבוד יום העצמאות ה-74 הוענקו אות מצטיין הנשיא ל-120 חיילים, נגדים וקצינים מצטיינים שנבחרו מכל יחידות צה״ל. המצטיינים שנבחרו הם חיילים אשר מהווים דוגמה ומופת עבור הסובבים אותם, בכלל תחומי העיסוק בצבא. בין המצטיינים נבחר לוחם ביחידת אגוז, סמל ראשון י'. את אות ההצטיינות קיבל בזכות עבודתו הקשה והמסורה.
1 צפייה בגלריה
סמ"ר י' מרעננה
סמ"ר י' מרעננה
סמ"ר י' מרעננה
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>>>
י' נולד ב1999 וגדל בארץ. התגורר עם משפחתו ביישוב אפרת, אך בשלב מסוים עברו ללונדון בעקבות העבודה של אביו. י' גדל בחינוך דתי, לא התחבר למסגרת החינוכית והחליט ללמוד רק מתמטיקה ומדעים. לאחר זמן קצר הגיע למסגרת של נוער בסיכון, בימי שישי בלילה הוא וחבריו, שהיו בסיטואציה דומה, היו נפגשים בסתר. אבא שלו היה מודע למצב וביקש שיגיעו אליהם הביתה כדי שלא ישבו ברחובות. י' מספר על תקופה טובה בה כל החברים הגיעו מידי שישי בערב אליהם הביתה, ואכלו עוגות שאמו אפתה.
באותם ערבי שישי היו מתייעצים החברים על המשך מסלולם: ״היינו מדברים, מתייעצים, לא חשבתי שלעלות להתגייס יכול להתאים לכל אחד. בסוף עלינו כל החברים מלונדון וכולנו התגייסנו לצה״ל כלוחמים בסיירות חטיבות החי״ר השונות״.
י' תמיד ידע שהוא רוצה להתגייס, הוא מספר: ״באוגוסט 2018 עליתי לארץ, והייתי במכינה דתית. גרנו אז שלושה חברים מלונדון בירושלים. התאמנתי הרבה כי ידעתי שאני רוצה להגיע ליחידה מיוחדת, תמיד הבנתי מה נדרש וכמה צריך להתכונן״.
בנובמבר 2019 התגייס י׳ לגולני, ובגיבוש יחידות חטיבתיות נתן את הנשמה כדי להגיע לאגוז. כיום י' הוא חייל בודד, וגר ברעננה בדירה עם שני חברים, אחד מלונדון ואחד שהכירו בארץ.
את ההצטיינות קיבל י' בזכות חתירתו למגע, פעילויותיו השונות בגזרה ושמירת סטנדרט מבצעי גבוה.