קורס קצינים למערך ההגנה האווירית מספר 169 נערך אתמול (ראשון) בבית הספר להגנה אווירית. הטקס נערך בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן ומפקד בית הספר להגנה אווירית, אלוף-משנה קובי רגב. בין המסיימים, שני החברים הטובים מרעננה סג"ם ב', בן 19, וסג"ם נ' בן ה-20 מרעננה: "מגיל 13 הם ביחד".
3 צפייה בגלריה
מימין: סג"ם ב' וסג"ם נ' מרעננה
מימין: סג"ם ב' וסג"ם נ' מרעננה
מימין: סג"ם ב' וסג"ם נ' מרעננה
(צילומים: דובר צה"ל)
סג"ם ב' הוא הבכור במשפחתו, ויש לו אחות קטנה. בזמנו הפנוי אוהב סג"ם ב' להתאמן, לטייל ברחבי הארץ, ואף מתעסק במניות ולמד תקשורת בתיכון. סג"ם ב' התגייס בנובמבר 2021 ולאחר הטירונות שובץ כלוחם בסוללה של גדוד 66 המפעיל את מערכת הנשק "קלע דוד", מערכת טילים ישראלית וחדשנית המיירטת טילים לטווח בינוני ארוך. יצא בהקצאה ראשונה לקורס מפקדים ולקצונה. בן דוד של אביו, אל"ם גיל שליו, היה בכיר במערך ההגנה האווירית ומילא מגוון תפקידים, ביניהם מביסל"א ומג"ד 137.

3 צפייה בגלריה
יירוט כיפת ברזל
יירוט כיפת ברזל
יירוט כיפת ברזל
(צילום ארכיון להמחשה: גיל נחושתן)

המפקד שלו בפלגה הצעירה השפיע עליו מאוד. "הוא היה דוחף גם מקצועית וגם אישית, באמת עשה את המעבר, דאג לנו גם בפן הנפשי. אני באמת יכול להגיד שבזכותו יצאתי לקצונה, אני רוצה שגם לחיילים שלי תמיד יהיה גב וידעו שאין שום דבר שהם לא יכולים להשיג". סג"ם ב' מספר על התחושה להיות לוחם הגנה אווירית: "כולם ישר מסתכלים על הסיירות, ולא רואים מה הם מפספסים. זה תפקיד משמעותי בצורה שאי אפשר להבין עד כמה עד שמתחילים אותו. לא מבינים את המקצוע, את המורכבות. בלי אנשים המערכת היא גוש מתכת. צריך מקצוענות ודייקנות".

3 צפייה בגלריה
מערכת מצילת חיים. כיפת ברזל פרוסה
מערכת מצילת חיים. כיפת ברזל פרוסה
מערכת מצילת חיים. כיפת ברזל פרוסה
(צילום: גדי קבלו)

סג"ם ב' עשה דרך ארוכה עם חברו לקורס, סג"ם נ'. הם מכירים מגיל 13, ועשו יחד את כל הדרך, מהטירונות לבה"ד. לסג"ם נ', יש שתי אחיות, ובזמנו הפנוי הוא אוהב ללכת לים. בתיכון למד כלכלה, מנהל עסקים ותקשורת. לפני גיוסו לצה"ל שיחק כדורסל באופן מקצועי.
סג"ם נ' התגייס בנובמבר 2021 ולאחר הטירונות שובץ כלוחם בסוללה של גדוד 66 המפעיל את מערכת הנשק "קלע דוד", מערכת טילים ישראלית וחדשנית המיירטת טילים לטווח בינוני ארוך. לאחר ארבעה חודשים יצא לקורס פיקוד, ולאחר מכן לקורס קצינים.
קראו גם:
"רציתי להיות קצין כי קצינים הם המפקדים האמיתיים. זה מה שאני רוצה, אני רוצה לתרום יותר. אני מרגיש שיש לי עוד הרבה לתת, אני רוצה להיות חלק מהדבר היותר גדול הזה".
סג"ם נ' מספר מה זה להיות לוחם הגנה אווירית בעיניו: "להיות לוחם הגנה אווירית זה לעבור את השירות בידיעה שלא מעריכים אותך מספיק. אנשים לא מספיק מבינים את התפקיד, לא מכירים מעבר לכיפת ברזל- אבל ברגע שיש התחממות אתה מבין עד כמה אתה משמעותי באמת".