"צריך לראות איך הילד מאושר לראשונה בחייו כשהוא מטייל לו ברחובות ברזיל": סיפור מרגש עד דמעות כיצד כיסא גלגלים הביא לאושרו של אליעזר, ילד קטן בברזיל, שיכול סוף סוף להסתובב בשכונת מגוריו.
2 צפייה בגלריה
אליעזר והכסא
אליעזר והכסא
אליעזר והכסא
(צילום: גלגלים של נתינה)
הכל החל במבצע תרומת כיסא ממונע, פרי עבודת הקודש של עמותת אוהלי קידר, המפעילה את מיזם "גלגלים של נתינה" בכפר סבא. לאחרונה טיילו פעילים מארגוני "חוצי גבולות" ו"גלגלים של נתינה" עם קבוצת נכים ישראלים ואירופאים בברזיל. במהלך הטיול נתקלה הקבוצה בנכה מקומי בשם אליעזר, שנולד עם שיתוק מוחין וסובל מנכות קשה. "לאליעזר יש סיפור כואב", אומרים אורן ומירב שעיבי וג'וואד עזיזי, מנהל "גלגים של נתינה", הנמצאים בברזיל. "אחרי הולדתו האמא נטשה את הבית עקב מצבו הבריאותי ועזבה את האבא לגדל אותו ואת שלושת אחיו. כשהמטיילים פגשו אותו במקרה, לא היה קשה לזהות שהוא יושב בכיסא שלא מתאים לו, שהוא צריך עזרה תמידית ושמישהו ידחף אותו כדי שיוכל להתנייד.

2 צפייה בגלריה
אליעזר והכיסא החדש
אליעזר והכיסא החדש
אליעזר והכיסא החדש
(צילום: גלגלים של נתינה)

השלושה לא יכלו להישאר אדישים: "הסרטנו את הילד במספר פעולות ושיתפנו את הצוותים הרפואיים והפיזיותרפיסטים בבתי החולים לוינשטיין ואסף הרופא. הם בחנו את הסרטונים, איבחנו את הילד בשיחת וידיאו בוואטסאפ והגיעו למסקנה שהילד, עם כל הקושי אשר נלווה לנכות שלו, יוכל לשלוט ולהסיע כיסא ממונע בכוחות עצמו. בדקנו היכן ניתן לרכוש כיסאות ממונעים באזור הזה. מצאנו שהמקום הכי קרוב נמצא במרחק של שלוש שעות וחצי נסיעה בסירות ובמכוניות עקב תנאי הדרך הלא פשוטים שם".
מה עשיתם?
"אחרי שידענו היכן לרכוש את הכיסא, יצאנו במבצע התרמה על מנת לגייס את הסכום הנדרש. פנינו לחברים ב'חוצי גבולות' וקבוצות נוספות והיעד הכספי הושג כמעט בשלמותו אחרי יומיים. הגענו לעיירה שבה נמצאת החנות, רכשנו את הכיסא והיינו צריכים לבנות עגלה מיוחדת על מנת שנצליח להגיע ממקום הורדתו מהרכב למזח מאולתר כדי להעמיס אותו לסירה, שתחזיר אותנו לכפר של הילד אליעזר.
קראו גם >>>>
"בסופו של יום מפרך הגענו לכפר. הושבנו את הילד המופתע בכיסא, ולהפתעתנו אחרי שתי דקות הוא כבר הצליח להבין איך לתפעל אותו ולשלוט בו כמו נכה ותיק שמשתמש בכיסא ממונע הרבה שנים. הוא התחיל לנסוע, לקחנו אותו לקניון המקומי וראינו אותו צוחק ומאושר. לא יכולנו שלא לדמוע, ראינו איך בעזרת המתנדבים הרבים, עבודת הקודש שאנו עושים מתבטאת בחיוכו של ילד, שפשוט קנינו לו את עולמו".