עידו רונן תלמיד כיתה ב' (עולה לג') בבית הספר 'עמל' בכפר יונה הוא הילד שקרא הכי הרבה ספרים השנה באזור ולפי דיווחי הספריה העירונית ביישוב, מדובר בלמעלה מ־200 ספרים. בעידן בו ילדים רבים צמודים למסכים וכמעט לא קוראים ספרים, רונן בולט בנוף ומבהיר כי בשנה הבאה הוא מתכוון להגביר את הקצב ולקרוא אף יותר.
2 צפייה בגלריה
רונן. "הקריאה שלי הופכת למהירה יותר"
רונן. "הקריאה שלי הופכת למהירה יותר"
רונן. "הקריאה שלי הופכת למהירה יותר"
(צילום: יאיר שגיא)

כך הכל התחיל

על תחילת הרומן שלו עם המילה הכתובה סיפר: "אני אוהב לשחק בלגו, אוהב לצייר ואוהב גם לקרוא. כשלמדתי לקרוא לא כל כך רציתי לקרוא ספרים ואז אמא הסבירה לי שהיא תאפשר לי להשתמש במסך אחרי שאקרא וככה עשיתי. בהדרגה המשכתי לקרוא גם בלי קשר למסך, פשוט כי אהבתי את זה".

קראו גם:

הקורא המתמיד בן ה־7 הבהיר כי הז'אנר הספרותי האהוב עליו הוא ספרי הרפתקאות והומור:" אני קורא הרבה הארי פוטר ועכשיו אני כבר בספר החמישי ואני אוהב גם ספרי צחוקים למשל 'קפטן תחתונים', 'יומנו של חנון' ואני אוהב עוד כמה סדרות של הסופר של קפטן תחתונים דאב פילקי כמו: 'איש הכלב'. עוד סדרה שאני אוהב היא ' הרפתקאות חיתול על'.

2 צפייה בגלריה
ספריה ציבורית מודיעין
ספריה ציבורית מודיעין
ספריה ציבורית
(צילום: חורחה נובומינסקי)

את הספרים שלו הוא צורך דרך הספריה העירונית במקום מגוריו כפר יונה, לשם הוא הולך מלווה באמו אורית: ”אמא מחזירה את הספרים שכבר קראתי ובזמן הזה אני מחפש ספרים חדשים. אני בוחר מה שמוצא חן בעיניי ולפעמים אמא עוזרת לי בהמלצה.
"אני קורא אותם, אחרי בית הספר, ולפעמים לפני הלימודים. כשאני מסיים את המשימות שלי בכיתה, המורים אומרים לי שאני יכול לקרוא בינתיים ואבא ואמא שלי מאוד אוהבים שאני קורא. גם ההורים שלי קוראים הרבה. יש לי אח בשם יובל הוא בן 10 ועולה לכיתה ה' וגם הוא אוהב לקרוא הרבה".

הסוד שבקריאה

מה אתה אוהב בלקרוא ספרים?
"כשאני קורא אני שקוע רק בספר ואפשר להגיד שזה מרגיע אותי. אני חושב שבשנה הבאה אקרא יותר ספרים, כי הקריאה שלי תהפוך למהירה יותר".
מה אתה אומר לילדים שבכלל לא קוראים ספרים?
"הייתי אומר להם שכדאי להם להתחיל לקרוא. אפשר להתחיל מספרים או סיפורים קצרים ומשם לעבור הלאה לארוכים יותר, כי זאת חוויה מרתקת והם בטוח ייהנו מזה".