מנציחים את אסי: סמ״ר אסצ׳אלו (אסי) סמה ז"ל נפל בתחילת השנה בקרבות בעזה, בזמן שהציל את חבריו. כעת משפחתו וחבריו מכפר הנוער מוסינזון בהוד השרון, שם גדל והתחנך פותחים במיזם מימון המונים כדי להנציח את זכרו: "הוא היה מעורר השראה".
1 צפייה בגלריה
 סמ״ר אסצ׳אלו (אסי) סמה ז"ל
 סמ״ר אסצ׳אלו (אסי) סמה ז"ל
סמ״ר אסצ׳אלו (אסי) סמה ז"ל
(צילום: פרטי)
אסצ'לו נולד בכפר בגונדר שבאתיופיה להורים מדהימים זמנה ופירנוס. הוא עלה ביחד עם הוריו לישראל בשנת 2007 למרכז קליטה בבאר שבע, שם התגוררו במשך שנה ושמונה חודשים.
ב-2008 עברו לפתח תקווה ומתגוררים בה גם כיום. אסי השאיר מאחוריו 4 אחים קטנים. טקלה בן 18, הלן בת 12, רפאל בן 4 ואליאב בן שנתיים. אסי כל כך אהב את אחיו הקטנים ודאג לעזור להם ולהיות איתם בכל רגע ורגע. כשהיה בן 15 אסי החליט להגיע לפנימייה בכפר הנוער מוסינזון שנמצא בהוד השרון. שם למד, התחנך ועיצב את אישיותו במשך 4 שנים.
"אסי האהוב הציב לעצמו מטרות לכל אורך הדרך ועשה הכל על מנת להגשים את מטרותיו אחת אחרי השניה", מספרים חבריו", "אסי היה חבר טוב, בחור מנומס ושקט.שמחת החיים שלו, החיוך הכובש ושתי גומות החן שהיו לו שבו את ליבנו מהרגע הראשון.
"אסצלו היה חבר נאמן, שתמיד היה שם כדי לעזור, הוא היה אופטימי ותמיד העדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה, אהב להעשיר את הידע, אהב לטייל בטבע ולעשות פקל קפה בכל הזדמנות שהייתה לו. הוא היה דמות משפחתית חשובה מאוד, דאג לכל הבירוקרטיות, הכספים וניהול הבית, ההורים של אסי מתארים אותו כאבא בבית לכל דבר.


"הכבוד שרכש להורים שלו ולכל המשפחה, למנהגים ולמסורת היו מעוררים השראה.משפט שליווה אותו במהלך הלימודים היה: "תהיה חזק יותר מהתירוץ שלך", בכל פעם שהיה לו קשה, הוא מצא כוחות מחדש והרים את עצמו. לקראת סיום הלימודים וההכנה לגיוס, אסי התמיד והשקיע בכושר קרבי כדי להיות הכי מוכן שאפשר ונשאר בקבוצת וואצפ כדי להמשיך ולעודד את החניכים הצעירים יותר של הפנימייה.
אסי התגייס בדצמבר 2021 לחטיבת הנחל כלוחם. את הטירונות שלו הוא התחיל בגדוד 932 וביצע הכשרת לוחם בת 8 חודשים. חברים שלו למחלקה מספרים: "אסי היה הבחור השקט ביותר בחדר, אך גם הבחור שהשפיע הרבה על החדר. כשאסי היה פותח את הפה כולם היו מקשיבים וגם מיישמים. בשיחות במסגרות השונות בצבא אסי נהג להגיד שהוא מדבר רק אם יהיה צורך ושאלוהים נתן לנו שתי אזניים ופה אחד כדי שנקשיב יותר ממה שאנחנו מדברים. הוא היה חבר אמת שידע לתת מילה טובה וגם ביקורת קשה כשצריך".
בהמשך אסי עבר למחלקה הפיקודית ועלה לגדוד לתפוס ״קו עזה״. לאחר מכן עשה ארבעה חודשים של תעסוקה מבצעית שבסופה החליט להישאר עם החברים בגדוד ועבר למחלקת החוד של פלוגת החוד. מאז ביצע תעסוקות מבצעיות באיו״ש ואימונים רבים בצפון. כשפרצה המלחמה ב7.10.23 אסי והמחלקה ירדו לשטחי הכינוס וב-1.11.23 נכנס יחד עם הגדוד לתמרון הקרקעי בשטח הרצועה בתור חפ״ק מג״ד. תוך כדי התמרון ברצועה אסי תפס את המג״ד שלו לשיחה ואמר לו "אני השכפ״ץ שלך לא משנה מה קורה ואני מוכן להקריב את חיי למענך". כזה היה אסי, גיבור, מעורר השראה. אחד שיקריב את חייו עבור אחרים, אחד שמבין שיש משהו יותר גדול ממנו.

קראו גם:

במהלך הקרבות בכיכר פלסטין באיזור רימל אסי נפצע קשה מאוד כשניסה להזהיר את חבריו על מטען שהיה באיזור .הרופאים של יחידת 669 שפינו אותו אמרו שהוא הפצוע הקשה ביותר ששרד פינוי מאז תחילת הלחימה, ב-12 השעות הראשונות, אסי קיבל 90 מנות דם וכמו גיבור הגיע בהכרה לבית החולים, הצליח לומר את שמו וביקש שלא יתקשרו להורים שלו כדי שלא ידאגו לו.
אסי היה בטיפול נמרץ ונלחם על חייו במשך שבועיים וחצי, עבר סדרת ניתוחים לא פשוטה ולמרות כל המאמצים שלו להחלים.בביום שבת ה2.12.23 ב17:00 אחר הצהריים, אסי נפטר מפצעיו.
"הוא דאג תמיד לעשות טוב ולעזור לאנשים כדי להפוך את העולם לטוב יותר: "סור מרע ועשה טוב, בקש שלום ורדפהו", זה משפט שאסי ז״ל האמין בו וליווה אותו במהלך חייו. תתרכזו בטוב לא ברע ותהפכו את העולם ליפה וטוב יותר. אסי היה אדם מאמין וכך גם משפחתו, אנו החברים רוצים לעזור למשפחה במעט שנשאר לנו ולקיים את מצוות הכנסת ספר תורה לעילוי נשמתו".