זעזוע ברעננה: לאחר אישור בית המשפט נציגי הנהלת בני עקיבא פתחו אתמול בבוקר (שלישי) את סניף בני עקיבא ברעננה והזדעזעו. בית הכנסת של הסניף חולל והושחת באופן חמור ביותר יחד עם חלקים אחרים במבנה הסניף. ראש עיריית רעננה וסגנו הגיעו באופן מיידי למקום. התנועה הגישה תלונה במשטרה- "אנחנו מצפים שגורמי אכיפת החוק ימצו את הדין כנגד האחראים להשחתה".
2 צפייה בגלריה
השחתת בית הכנסת בני עקיבא ברעננה
השחתת בית הכנסת בני עקיבא ברעננה
השחתת בית הכנסת בני עקיבא ברעננה
(צילום: פרטי)
לאחר שבית המשפט דחה בשבוע שעבר את טענות הרוכש לכאורה- נציגי הנהלת בני עקיבא בהובלת רכז המחוז פתחו את הסניף כדי לחדש את הפעילות, ולעיניהם נגלה מחזה זעזוע. בית הכנסת של הסניף המשמש גם כבית המדרש חולל, נהרס והושחת. השחתה נראתה גם בחלקים אחרים של המבנה- תיקרה, חשמל, מים ועוד. תנועת בני עקיבא עדכנה באופן מיידי את עיריית רעננה והגישה תלונה במשטרה.

2 צפייה בגלריה
השחתת בית הכנסת בני עקיבא ברעננה
השחתת בית הכנסת בני עקיבא ברעננה
השחתת בית הכנסת בני עקיבא ברעננה
(צילום: פרטי)

רכז מחוז דן יאיר בן פורת תיאר את המציאות שראה- "מה שקרה כאן היום זה דבר שלא ייאמן, הגיעו לפה אנשים, השחיתו לנו את בית הכנסת, החריבו לנו את המקום, הרסו את התיקרה, את הספסלים, את החשמל, את המים, הרסו פה את ארון הקודש, פגעו פה בכל דבר אפשרי, חיללו פה את המקום, מקום שהיה סניף בני עקיבא, אסור לעבור עליו לסדר היום."

קראו גם:

ראש העיר חיים ברוידא הגיע באופן מיידי למקום בליווי מ"מ וסגן ראש העיר האחראי על תנועות הנוער בעיריה שמואל ווגמן. ברוידא והביע זעזוע עמוק מהפגיעה: אני לא מסוגל להבין איך אדם שהוא יזם פרטי דתי חובש כיפה היה מסוגל להיכנס לכאן ולעשות את כל הפוגרום הזה".
ברוידא פנה למזכ"ל הפועל המזרחי אבי סולימן וליו"ר הבית היהודי חגית משה שפעלו למכירת הסניף –"ואני רוצה לפנות לאבי סולימן ולחגית (משה), לשאול אותם האם זה מה שציפיתם כשהחלטתם למכור נכס על גב גם תושבים שתמכו בכם, תושבים ששייכים למיליה שלכם דתיים, תסתכלו איך נראה המקום ותבינו עם מי עשיתם עסק. ואנחנו נילחם כדי שהמקום הזה ימשיך לעמוד ולעבוד. את הדבר הזה צריך כל יהודי להסתכל ובטח גם חברי הכנסת ולהבין מה קרה."

השחתת בית הכנסת בני עקיבא ברעננה
(צילום: פרטי)

סמ"מ סגן ראש העיר שמואל ווגמן שאחראי על תנועות הנוער העיריה והביע זעזוע עמוק ממראה עיניו: "נעשה פה מעשה נורא, מעבר לפגיעה החמורה הברברית בבית הכנסת עצמו, השחיתו פה חלקה בכל בית הכנסת, פוגעים בעתיד שלנו ברעננה, פוגעים בחניכים של בנ יעקיבא, פוגעים בנוער שלנו, זה מעשה שלא ייעשה. גם אם יש מחלוקת על השייכות והחזקה לבוא ולהרוס בצורה ברורה מתוך מטרה שהחניכים לא יוכלו לפעול פה זה עוול חמור מאוד בלי שום קשר לויכוחים, זו לא הדרך שמתנהלים, בטח לא ברעננה, לא ניתן לזה יד, אנחנו נילחם בזה ולא ניתן לזה לקרות. זה נראה כמו פוגרום. לא נקבל את זה בשום מקום בארץ ובטח לא ברעננה. פוגעים בבית הכנסת ופוגעים בילדים ופוגעים בנוער ופוגעים בתושבים, זה בלתי נתפס, לא משנה למי הצבעתם, לא משנה מה הדעות שלכם. תראו מה נעשה לסניף תנועת נוער ברעננה, לבית הכנסת שבתוך התנועה, זה פשוט לא נתפס ולא מתקבל על הדעת בשום אופן ובשום צורה".
מזכ"ל בני עקיבא יגאל קליין: "אנחנו מצפים שגורמי אכיפת החוק ימצו את הדין כנגד האחראים להשחתה ולחילול בית הכנסת בו התפללו במשך עשרות שנים חניכי התנועה. קשה לתאר את התחושות הקשות והזעזוע כשרואים כך את הסניף. כשהתעקשנו לפני שבוע וחצי להיכנס פנימה בחסות המשטרה בית הכנסת עוד היה שלם וסידורים של החניכים חיכו לתפילותיהם. אני מקווה שלקראת חגי תשרי- ייעשה חשבון נפש והחניכים יוכלו להמשיך לפעול בסניף שמהווה הבית השני שלהם במשך שנים".