הוא מגיע למסיבה, יודע את העבודה, הקהל מתחיל לקפוץ באוויר, ורחבת הריקודים לוהטת. תכירו את אור רז, הדי ג'יי הצעיר מהוד השרון שמלהיב את הקהל והפך את חופשת הקיץ לחוויה בפני עצמה לילדי הוד השרון. "אני עוד אגיע לאירועים ברמה עולמית", הוא מבטיח.
4 צפייה בגלריה
אור רז. "בסוף המסיבה באים ולוקחים את מספר הטלפון שלי"
אור רז. "בסוף המסיבה באים ולוקחים את מספר הטלפון שלי"
אור רז. "בסוף המסיבה באים ולוקחים את מספר הטלפון שלי"
(צילום: יאיר שגיא)
מה שמיוחד באור זה העיסוק במוזיקה אלקטרונית בגיל כל כך צעיר. כך למשל, הדי ג'יי המוכר בארץ ובעולם הוא סקאזי (אשר סוויסה), יוצר מוזיקה אלקטרונית ישראלי, שהחל את דרכו המקצועית בגיל 15 והפך לשם דבר בתחום. אור, כפי שהבנו, התחיל הרבה לפניו וחולם להגיע מאוד רחוק.

שעות של מוזיקה

בזמן שחבריו לספסל הלימודים ניצלו את החופש הגדול לטיולים, לרדת לים ולטיולים עם המשפחה, אור בן ה-10.5, תלמיד כיתה ו' בבית הספר היסודי 'בגין' בהוד השרון, היה מאוד עסוק באירועי שמחות בהוד השרון. הלו"ז שלו היה מלא עד שכבר לא הצליח לענות לכל לטלפונים, משגרם לאמו להיכנס לאירוע ולטפל ביומן ההזמנות העמוס שלו. הוא מופיע בימי הולדת, בקייטנות, באירועים כמו בת או בר מצווה, מסיבות בבתי ספר ועוד.

4 צפייה בגלריה
אור בפעולה במסיבה
אור בפעולה במסיבה
אור בפעולה במסיבה
( צילום: פרטי)

הכל התחיל בגיל שנתיים כאשר אור היה רואה את אביו שי, רואה חשבון במקצועו ומנכ"ל בקבוצת בליליוס, מתעסק בתיקוני מכשירי החשמל הביתיים ומחקה אותו. "אור נולד לתוך נושא האלקטרוניקה והחשמל, מפרק ומחבר מחשבים, כבלים, אורות וכל דבר חשמלי. אני זוכר שפעמיים התחשמל כאשר עסק בחשמל", מספר האב שי.
בית משפחת רז הוא בית של מוזיקה. לא מעט ציוד מוזיקלי תופס את מקומו בתוך הבית, בין היתר מגברים, רמקולים, אורגן ועוד, ומוזיקה שנשמעת כמעט במשך כל שעות היום. השילוב בין העיסוק בחשמל והמוזיקה יצר אצל אור תשוקה להעסיק את עצמו בשני התחומים האלה.

4 צפייה בגלריה
בחדר של אור. "הקיץ היה עמוס"
בחדר של אור. "הקיץ היה עמוס"
בחדר של אור. "הקיץ היה עמוס"
(צילום: יאיר שגיא)

ההורים מספרים שאור היה אוטודידקט ולמד חשמל ומחשוב עד שהפך לסוג של מומחה מחשבים. בנוסף, בתקופת הקורונה, כאשר אור ישב בבית ימים ארוכים, הוא החל ללמוד בזום תכנות ושפות מחשב שונות ועד היום הוא מפתח את התחום ולומד שיעורים פרטיים עם מורה לתכנות בתחום.
לדבריו, כשהיה בכיתה ד' הוא החל ללמד מחשבים את תלמידי כיתות א' ו-ב' בבית הספר בו הוא לומד. בבית הספר מהר מאוד זיהה את הכישרון של אור ונעזרו בו.
"זו השנה השלישית שאני מלמד תלמידי כיתות א' ו- ב'. המורה קוראת לי לחדר מחשבים ואני עובר בין הילדים ועוזר להם. בדרך כלל זה בא על חשבון שיעורים שלי, אבל אני מסתדר", אומר אור, תלמיד מצטיין.
אם לא די בכך, אור מתקן גם מקרינים ולוחות חכמים שמתקלקלים בבית הספר. "פתאום באמצע היום אני שומע בכריזה של בית הספר "אור רז, לגשת לסטודיו, המקרן לא עובד...או מחשב שהפסיק לעבוד בכיתה... ואני ניגש לשם לטפל על מנת שהתלמידים יוכלו להמשיך ללמוד".

החלטה בגיל 7

אור שמע מוזיקה מהרגע שנולד ולצד העיסוק במחשבים ובדברי החשמל הביתיים, הוא החליט, בגיל שבע בלבד, שהוא רוצה להיות די ג'יי. הוא הוריד תוכנה ובכל פעם היה מבקש מהוריו לרכוש עבורו עוד מכשירים וציוד להפעלת אירועים עד שהפך את חדרו בבית לסוג של דיסקוטק.

4 צפייה בגלריה
די ג'יי סקאזי. התחיל הרבה יותר מאוחר
די ג'יי סקאזי. התחיל הרבה יותר מאוחר
די ג'יי סקאזי. התחיל הרבה יותר מאוחר
(צילום: טל שחר)

לאור יש פלטה של dj pioneer, עמודי תיאורה, רמקולים, מכשירים ועוד ציוד. "החברים היו באים אליו ומקיימים מסיבה ואור היה משמש כדי ג'יי", מספרים הוריו. "ראינו שאור מאוד אוהב את העבודה של הדי ג'יי והחלטנו לתמוך בו ולרכוש עבורו ציוד חדש ומקצועי", מספרת אמו של אור, עו"ד קרן רז. לדבריה, הרעיון הקטן הזה הפך עם הזמן לעבודה מקצועית ורצינית כאשר אור התחיל לקבל הזמנות להופעות במסיבות ובאירועים שונים.
אור התחיל להופיע באירועים וימי הולדת במסגרת המשפחה והאורחים התלהבו. לאחר מכן הוא קיבל הזמנות להופעות בימי הולדת, בני ובנות מצווה ואירועים קהילתיים בשכונה ובעיר. "אור התחיל בקטנה להופיע בימי הולדת ובקייטנות ולאט לאט התחילו לשמוע עליו ולהזמין אותו לעוד אירועים", הוסיפה קרן, פעילה חברתית בהוד השרון ושותפה בניהול פורום "הוד השרון שלנו" יחד עם נירית סוקול מסיקה.
לדבריה, בקיץ האחרון תיקלט אור בקייטנות גדולות בעיר כאשר בכל מסיבה נכחו מעל 100 ילדים והיום הוא כבר מתקלט במסיבות סוף שנת הלימודים וגם מסיבות פתיחת שנת לימודים. בשבוע שעבר תיקלט במסיבה לסוף החופש ותחילת שנת הלימודים לכל שכבת גילו מבית הספר. החברים אפילו עזרו לו לסחוב את הציוד למסיבה. "הוא התחיל בהתנדבות וכאשר גדל ורכש ציוד מקצועי, הוא התחיל לגבות כסף של כמה מאות שקלים להופעה. בכסף הוא מחדש את הציוד שלו וחוסך בצד", אומרת קרן.

"מתחבר לקהל"

אור הפך לכוכב על בקרב הקהילה המקומית ובעיקר בקרב הילדים והצעירים. "יש אנשים בעיר שכבר מזהים אותו או שמעו עליו ואומרים לו שיזמינו אותו לתקלט ביום הולדת של הילד שלהם. הוא יודע לקרוא את הקהל ומתחבר אליו ולא משאיר אף אחד לשבת בכיסא", אומרים ההורים.
ומה עם הפידבקים? אחרי כל הופעה אפשר לראות איך הקהל נראה בשוק ובהלם. "אני דואג שתהיה המוזיקה הכי טובה והעכשווית באירוע, מרקיד את הקהל והכי חשוב שהרחבה תהיה מלאה תמיד ותוססת", אומר אור.
קראו גם:
הוריו של אור תומכים בו באופן מלא ומשקיעים בו ממיטב כספם. בנוסף הם מובילים אותו לכל האירועים, סוחבים איתו את הציוד לאירועים ונרתמים לכל משימה. גם האח הקטן שחר בן ה-6 נרתם למשימה ועוזר לאור. יש חלוקת תפקידים, האמא קרן מקבלת את ההזמנות לאירוע ונמצאת בקשר עם האנשים, האב שי, יחד עם האח שחר עוזרים בהובלת הציוד, ושיש אירועים גדולים כל המשפחה נרתמת. מחכים עד שיסיים את האירוע ומחזירים אותו הביתה. אור בלט בין חבריו לספסל הלימודים וההופעות שלו הפכו לשיחת היום בין צעירי וילדי העיר. "יש כאלה שמקנאים וחלק מפרגנים עד כדי שהם באים אליי אחרי כל אירוע, נותנים לי כיף חזק ומחבקים. אני יודע שזה לא קל לבלוט בין החברים כי רק אני עושה את זה וגם כאשר השם שלי יהפוך ליותר מוכר, אבל תמיד אני מתנהל עם כולם בצניעות", הוא אומר.
לדבריו, בכל אירוע הוא מרגיש איך הקהל שמגלה פתאום שהדי ג'יי הוא ילד קטן, מתלהב ממנו יותר ומחזק אותו. "אנשים ניגשים אליי ומעודדים אותי. ילדים עומדים ליד השולחן שלי ומסתכלים איך אני מפעיל את כל המערכת. בנים ובנות רוקדים ליד השולחן ומסתקרנים. בסוף האירועים מבוגרים ניגשים אלי ולוקחים את מספר הטלפון שלי".
לדברי אור, הוא עושה הכל כדי שההופעות ו"העבודה" שלו לא יתנגשו עם הלימודים. "הלימודים הם הכי חשובים לי ושומר שיהיה לי זמן גם וגם".
מה החלום שלך?
"להופיע בפסטיבלים בחו"ל וכבר הבטחתי לעצמי לעשות זאת".