עדנה בלושטיין ז"ל בת ה-79 מרעננה נרצחה אתמול (שני) בפיגוע המשולב בעיר. יחד איתה נפצעו 19 אנשים נוספים, ובהם שניים בסכנת חיים. על פי הפרטים הידועים, עדנה בלושטיין גרה בקרבת תחנת האוטובוס ברחוב אחוזה. ככל הנראה המתינה בתחנה כאשר המחבל הסיט את הרכב ודרס את כל מי שהמתין לאוטובוס.
3 צפייה בגלריה
עדנה בלושטיין ז"ל
עדנה בלושטיין ז"ל
עדנה בלושטיין ז"ל
(צילום: פרטי)
עדנה ז"ל, שהשתייכה לקהילת יוצאי אוסטרליה ברעננה, הייתה עובדת סוציאלית מסורה, מקצוענית וחברת הצוות הבכיר בבית ההורים העירוני בהרצליה, רציחתה הותיר בהלם רבים: "היא הייתה אישה כל כך נעימה, וכל כך חברתית, אוהבת כל אדם, הייתה בה אצילות שלא רואים היום. אנחנו לא מאמינים".
בפיגוע נפצעו ארבעה באורח קשה, בהם גבר בן 34 ונער בן 16 שנחבל קשה בראשו ובגפיו. שמונה נפצעו באורח בינוני ושלושה קל. הנפגעים באירוע פונו לבתי החולים מאיר בכפר סבא, בילינסון בפתח תקווה ובית החולים שניידר לילדים ונוער בפתח תקווה.

3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

האירוע החל בשעות הצהריים 2 שוהים בלתי חוקיים יצאו למסע הרצח מרחוב החרושת. השניים עבדו באופן לא חוקי במכון לשטיפת רכבים. הרוצח דקר את עדנה בלושטיין גנב את רכבה והמשיך במסע הדריסה. בהמשך פגע בקבוצת תלמידים מבית הספר בכפר בתיה ופצע חמישה מהם.
המחבלים, אחמד זידאת בן 25 ומחמוד זידאת בן 44, אמרו בחקירתם כי לאחר פרוץ המלחמה "החלטנו לבצע פיגוע ולהיות שהידים. הגענו לרעננה לפני שלושה ימים בהסעה מחברון. בהתחלה רצינו לדקור יהודים, אחר כך החלטנו לדרוס כמה שיותר יהודים".
כאמור, בפיגוע נפצעו חמישה תלמידים שיצאו מבית הספר בכפר בתיה אחרי הלימודים בדרכם הביתה, ארבעה מהם במצב קל ואחד במצב קשה. הנהלת קרית החינוך אמית כפר בתיה ברעננה וצוות מחנכי הקריה יצאו לבתי החולים שניידר ואיכילוב לבקר את התלמידים ולעמוד ככל שניתן לרשות בני המשפחות. ארבעה תלמידים הם מכיתות ט' ואחד מכיתה י"א.

3 צפייה בגלריה
אמית כפר בתיה רעננה
אמית כפר בתיה רעננה
אמית כפר בתיה רעננה
(צילום: אסף פרידמן)

הרב יוני ברלין מנהל הקריה אומר כי כל הקהילה החינוכית מתפללת לרפואת התלמידים הפצועים ולהחלמת כלל הנפגעים. "רק אתמול ליוותה קהילת בית הספר למנוחות את הבוגר דן ווידנבאום הי"ד שנפל השבת בעזה וכעת אנחנו עומדים מול ארוע לא פשוט כאן בבית. המטרה הראשונה היא חיזוק הרוח של התלמידים, ושל כל קהילת בית הספר כדי לייצר חוסן בשעה קשה"
פסיכולוגית בית הספר וצוות ההנהלה יערכו הערב שיח עם ההורים לעדכון מידע ומתן כלים להתמודדות בשעת החירום הנוכחית ומפגש של צוות הייעוץ והמחנכים עם התלמידים כשמחר בבוקר יפתחו הלימודים בשיח בכיתות.
ד"ר אמנון אלדר מנכ"ל רשת אמית קרא לכלל בתי הספר ברשת לפתוח את הלימודים בשיח למען האחדות בעם ובתפילה למען פצועי הפיגוע "החוסן הישראלי נמצא בשעת מבחן, הן בחזית והן בעורף אך החברה הישראלית תוכל למבקשי נפשה אם רק נעמוד ביחד ונחזק איש את רעהו, האחדות היא צו השעה וכאנשי חינוך עלינו להתייצב ולפעול למענה".

קראו גם:

חיים ברוידא, ראש העיר רעננה: "אנו משתתפים בצער המשפחה על הירצחה של תושבת העיר, עדנה בלושטיין, ז"ל, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. התמודדנו עם שתי זירות של פיגוע ומהירות התגובה של אנשי הביטחון בעירייה, של המשטרה וכיתות הכוננות העירוניות, מנעו פיגוע גדול יותר, הצילו חיי אדם נוספים ואיפשרו את לכידת שני המחבלים במהירות. אני דורש מכל המעסיקים בעיר לבחון כל עובד וגם את מהימנות תעודת הזהות שלו".