בית איזי שפירא מוציא בימים אלה שלושה ספרים לגיל הרך שנכתבו מתוך עולמם של ילדים הלומדים במעונות היום השיקומיים של בית איזי שפירא. הספרים "חברות בסיפור" של עדי פז קרוניש, "סדים ללולו הבובה" של היבה עבד אל חי ו"ילדה קוסמת" של רז טננבאום יופצו בקרוב בכל רחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
בית איזי שפירא
בית איזי שפירא
בית איזי שפירא
(צילום: איזי שפירא)
"פתחתי את הספר ובתוכו הפתעה, תמונה של ילדה לבושה בשמלה. בידה האחת בלון כחול ובידה השנייה גלגל עגול". כך נפתח ספר הילדים "חברות בסיפור" של עדי פז קרוניש. זהו אינו עוד ספר ילדים, אלא אחד מבין שלושה ספרי ילדים, שמוציא בית איזי שפירא, כשהשניים האחרים הם "סדים ללולו הבובה" של היבה עבד אל חי ו"ילדה קוסמת" של רז טננבאום.

2 צפייה בגלריה
ספרים בשפת הסימנים
ספרים בשפת הסימנים
ספרים בשפת הסימנים
( איורים: תם ויזר)

בספרים הייחודיים שהודפסו מצד אחד בעברית ומצדו השני בערבית שולבו סמלי תקשורת תומכת וחליפית עבור ילדים בעלי קושי בתקשור באמצעות דיבור. הסמלים הם ערוץ התקשורת של הילדים שמאפשר להם לפתח שפה והבעה עם סביבתם.
הסיפורים שנכתבו נוצרו מתוך עולמם היומיומי של הילדים בגנים ובבית הספר בבית איזי שפירא, ומתארים את החלומות שלהם, את השמחה ואת הכאב שהם חווים, ממש כמו כל ילד אבל קצת אחרת.
הסיפורים נולדו במהלך קבוצת כתיבה מיוחדת שבה השתתפו נשים יהודיות וערביות, אימהות לילדים עם לקויות מורכבות, גננות, קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק ועובדות סוציאליות מתוך צורך לאפשר לילדים עם לקויות מורכבות ליהנות מקריאה משותפת של ספרים.
קראו גם:
הסמלים לצד המילים שבספר הם ערוץ תקשורת המאפשר לילדים לפתח שפה ותקשורת עם אחרים ולהביע את עצמם. קריאת הספרים היא הזדמנות עבור הילדים להיחשף לשימוש בסמלים, ולהכיר אותם לצד מילות הסיפור והאיורים.