ערב פסח יצאה בפעם השלישית צעדה מרעננה לעבר ירושלים: הצעדה ביוזמת עו"ד צביקה רובינשטיין המתגורר ברעננה, מתקיימת כאות הוקרה אישי על ההחלמה שלו ממחלת הסרטן והיא הוקדשה לעמותת המעגל של ג'רמי. המשתתפים צעדו במשך שלושה ימים וסיימו את הצעדה שלהם בכותל המערבי בירושלים ביום שלישי 5.4.22 בשעות הערב. המשתתפים בצעדה, תרמו כ- 14 אלף שקלים לעמותה אשר תומכת בילדים ובני נוער צעירים אשר חיים וגדלים במשפחות המתמודדות עם מחלת הסרטן.
1 צפייה בגלריה
צביקה ורות רובינשטיין יחד עם משתתפי הצעדה בכותל
צביקה ורות רובינשטיין יחד עם משתתפי הצעדה בכותל
צביקה ורות רובינשטיין יחד עם משתתפי הצעדה בכותל
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>>
הצעדה הראשונה לירושלים התקיימה בשנת 2019, במהלך תקופת הטיפולים של צביקה במחלת הסרטן. כחלק מתהליך הטיפול וההחלמה הומלץ לצביקה לשלב פעילות ספורט ויחד עם חבר הוא החל לעשות הליכות מדי יום. באחד הימים לפני חג הפסח בשנת 2019 צביקה הציע לחבר שצעד איתו לצעוד לירושלים מרעננה. הוא קרא לצעדה- אירוע עליית הרגל, וכך קבוצה של 7 אנשים יצאו מרעננה וצעדו לירושלים. החווייה היתה כל כך עוצמתית שצביקה החליט לקיים אותה מדי שנה. מגיפת הקורונה אומנם שיבשה את התכניות בשנה שלאחר מכן אבל השנה הצעדה התקיימה ומשכה אליה כ- 100 צועדים, חברים של צביקה, משפחה, קרובים ומתנדבים במעגל של ג'רמי.
ג'ולייט קולמן, אחותו של ג'רמי ז"ל וממייסדות המעגל של ג'רמי אמרה "זכיתי להצטרף השנה לצעדה, עליית הרגל של צביקה ואני נרגשת לראות את ההתלהבות והתרומה של המשתתפים באירוע מעורר השראה. זה חשוב ומשמעותי עבורי מאוד לראות שגם אחרי יותר מ-14 שנה מאז שהוקמה העמותה לזכרו של אחי, ישנם כל כך הרבה אנשים שזוכרים את ג'רמי ותומכים בפעילות של המעגל של ג'רמי".

הקשר למעגל של ג'רמי

צביקה רובינשטיין עלה לישראל לפני 11 שנים מאנגליה. הוא הגיע לישראל בשנת 1986 כשהיה בן 18 במסגרת תנועת הנוער הציוני בלונדון והכיר את ג'רמי קולמן ז"ל על שמו ולזכרו הוקמה העמותה "המעגל של ג'רמי"'' שהוקמה במטרה לאפשר לילדים ולמשפחתם רגעי שקט מקשיי היומיום של ההתמודדות עם מחלת הסרטן, באמצעות פעילויות של הנאה וכיף, וכן היכרות ושיח עם ילדים שנמצאים במצב דומה. הקהילה של הארגון מונה כיום למעלה מ- 700 משפחות.
ג'רמי קולמן, הוגה הרעיון של "המעגל של ג'רמי", אובחן כחולה סרטן קיבה בדרגה 4 במאי 2007. במהלך התמודדותו הקשה עם המחלה והטיפולים, חבריו (מתנועת הנוער הציוני בלונדון) התארגנו ו"אימצו" את שלושת ילדיו שהיו אז בגילאי שישה חודשים עד 6 שנים, לקחו אותם לטיולים ובילויים שונים ושימשו להם כגב אוהב. התארגנות החברים לצד בקשתה של בתו זואי, אז בת ה-6, להיפגש עם ילדה בת גילה שגם גדלה במשפחה בה האב חולה סרטן, היוו השראה להקמת ארגון שיעניק תמיכה לילדים ממשפחות המתמודדות עם מחלת הסרטן.
ג'רמי, יחד עם אשתו פמלה, אחיותיו ג'וליאט ונעמי וחבריו הקימו ב 2008 את הארגון. ג'רמי נפטר ב-8 ביולי 2008 והמעגל של ג'רמי הוא הגשמת החזון שלו ולזכרו. לאחר מותו פמלה, אשתו, המשיכה במימוש החזון שלו וביחד עם חבריו הקרובים, שהינם מתנדבים פעילים וחברי דירקטוריון, הם ממשיכים בפעילות העמותה וסיוע לילדים הגדלים בצל מחלת הסרטן. מאז הקמת הארגון התקיימו מאות אירועים פיזיים וירטואליים. בשנה האחרונה השתתפו מעל 1400 ילדים והורים בפעילויות העמותה.