לאחר חודשים של הכנות, הודיע השבוע שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן כי ב-25.7, תצא לדרך רפורמת החשמל, הרפורמה הגדולה ביותר במשק הישראלי מאז רפורמת הסלולר.
2 צפייה בגלריה
חשבון החשמל לתושבי רעננה
חשבון החשמל לתושבי רעננה
חשבון החשמל לתושבי רעננה
(צילום: חברת החשמל)
על פי הרפרומה, כל צרכן בישראל יוכל לבחור מאיזה ספק הוא רוכש את החשמל וליהנות מהנחה של 5%-20% מתעריף החשמל. המהלך צפוי לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם להצעות המספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל.

קראו גם:

כזכור, עד היום, רק צרכנים בעלי מונה חכם יכלו לעבור למספק חשמל פרטי. לפי הרפורמה שתחל ב-25.7.2024 יתאפשר שיוך צרכנים למספקים גם ללא מונה חכם, וכך יוכל כל משק בית להתקשר עם אחת משמונת החברות החברות המספקות חשמל באופן פרטי, גם טרם התקנת מונה חכם בביתו.

2 צפייה בגלריה
מונה חשמל
מונה חשמל
מונה חשמל
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)

במסגרת השימוע שהתפרסם לציבור לפני מספר חודשים, מסדירה רשות החשמל וחברת ״נגה״ את אופן המעבר של צרכן מחברת החשמל למספק פרטי, מפרטת את דרך ההתחשבנות עם הצרכן על בסיס "פרופיל צרכן", וזאת תוך שמירה על פשטות ובצורך בקריאת מונה מאומתת אחת בלבד.
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "החשמל הוא מוצר צריכה בסיסי בכל בית ועסק בישראל. המהפכה הזו היא היסטורית וזו הרפורמה הגדולה ביותר במשק הישראלי מאז רפורמת הסלולר. אנחנו שוברים את מונופול חברת החשמל, פותחים את משק החשמל לתחרות ומחזירים לאזרחים לפחות 2 מיליארד ש״ח. החל מהשבוע, כל אחד יוכל לבחור את ספק החשמל שלו, לקבל הנחה של 5% עד 20% בחשבון החשמל, ולחסוך מאות ואלפי שקלים בשנה. אני קורא לתושבי רעננה: תבדקו, תשוו, ותחסכו.