מצדיעים להם: ארגון רוטרי קלאב תל מונד חבר במוצאי שבת האחרון לכפר גרעין צבר רעננה, כאשר בבית מלצ'ט נערך אירוע מיוחד ומפנק שכל שכל כולו הצדעה למען החיילים הבודדים. בעלי המתחם, חן שקד, תרם את הערב לטובת המטרה ולא מעט הפתעות המתינו לחיילים. בתפריט: ארוחת בשרים על האש, הופעה של אומן החושים אמיר לוסטיג וגם הרצאה של איציק הרפז, קצין בכיר בדימוס שידבר עם החיילים על הבחירות הנכונות הלאה בחיים וזאת על מנת להכין אותם ליום שאחרי הצבא.
1 צפייה בגלריה
הצדעה לחיילים הבודדים ברעננה
הצדעה לחיילים הבודדים ברעננה
הצדעה לחיילים הבודדים ברעננה
(צילום: שרון גולדברג)
קראו גם >>>
החיילים כמובן ממש לא יצאו רעבים ונהנו לאורך הערב מבשרים משובחים של "חוות הבוקרים", מפינוקים של השפית אביטל אלפסי וכמובן מחומוס אסלי כי אי אפשר בלי. די.ג'יי יובל לוים הנעים את אוזני החיילים והבר האקטיבי cOcktail car חיכה להם עבור כל הפינוקים. ראש עיריית תל מונד, לין קפלן, נשא דברים ובירך את המתנדבים והחיילים.
לאחר אירוע ההצדעה, החיילים יחברו לקהילת תל מונד ובעיקר לתלמידי תיכון רבין, ויערכו את פרויקט “מתחברים לצברים”, ובו יקיימו מפגשים בהם יספרו על חייהם הפרטיים והמוטיבציה העומדת בבסיס הגעתם לארץ ולשירות בצה״ל.
מנכ״ל צופים צבר עולמי, אלעד סנדרוביץ', אמר: “במשך כל השנה התוכנית שלנו עוטפת ומלווה כשליש מהחיילים הבודדים מחו"ל שמשרתים במשך השבוע וחוזרים בסופ"ש אל הגרעין. לא היינו יכולים לעשות זאת בלי מאות המתנדבים שלנו מכל רחבי הארץ, משפחות מאמצות, משפחות מבשלות, תורמים ועוד המון מתנדבים שתומכים בחיילים שלנו לאורך השנה, אנחנו מודים להם. כיף לראות ארגונים שנרתמים ומתגייסים ומבינים את החשיבות של צעירים יהודים מהתפוצות שעולים לישראל כדי להתגייס, קהילת רוטרי תל מונד היא דוגמא יוצאת מן הכלל לרוח התנדבות זו״.
צופים גרעין צבר הוא פרויקט ייחודי של תנועת הצופים העבריים בישראל, ומציע מסגרת ארגונית-חינוכית לבני ובנות נוער ישראלים-יהודים מכל העולם בגילי 18-24, שעם סיום לימודיהם בתיכון בוחרים לעלות לישראל, להתנדב, להתגייס לצה"ל ולשרת שירות מלא. התוכנית עוטפת את החיילים הבודדים עוד טרם עלייתם ארצה ולאורך שירות מלא ומשמעותי בצה"ל כחיילים בודדים. פעילות התוכנית ממוקדת ביצירת מסגרת תומכת וקבוצתית המאפשרת לקבל החלטה לעלות לישראל ולהשתלב בחיי הקהילה, בשירות צבאי ובחברה הישראלית כולה. למעלה מאלף חיילים בודדים משרתים היום בצבא כחלק מתוכנית צופים גרעין צבר.
חברי רוטרי קלאב תל מונד, ביוזמתם והובלתם של ניר אהרון ורונית בזק, היוזמים את האירוע, מלווים את חיילי כפר גרעין צבר מרגע הגעתם לכפר ברעננה ולאורך השירות הצבאי ודואגים לרווחתם. בנוסף, אוספים ומובילים מיטות גדולות וציוד לשדרוג דירות החיילים. ביוזמתם פועל, יחד עם מתנדבים מתל מונד, פרויקט ימי ההולדת “מלאכיות עוגת יום הולדת”, לאורך כל השנה מפנקים כל חייל וחיילת בעוגה מפוארת ביום שמחתם. החודש, כאמור, הגדילו לעשות ויזמו אירוע מושקע ומפנק.
גלי יניב, מנהלת כפר גרעין צבר ברעננה, אמרה על הקשר המיוחד שנבנה בשנתיים האחרונות עם חברי רוטרי קלאב תל מונד: “ליווי, טיפול ודאגה לעשרות חיילי הכפר לא יכולה להצליח בלי מעורבות הקהילה. בשם החיילים לתוכנית גרעין צבר אני מבקשת לנצל את ההזדמנות להודות לכל מתנדבי תל מונד על השותפות המיוחדת והעשייה המבורכת".