הכאוס במערכת הפוליטית ברעננה ממשיך: עשרת חברי האופוזיציה ברעננה המהווים את הרוב במועצה עתרו לבית המשפט המחוזי מרכז, לאחר שלא נענו לבקשתם לקיים ישיבת מועצה דחופה שלא מן המניין: "יום בו חברות וחברי מועצה נדרשים לפנות לערכאות משפטיות כדי לקבל את מה שקובע החוק , הוא יום עצוב".
2 צפייה בגלריה
ברוידא. "אל תגבילו אותנו"
ברוידא. "אל תגבילו אותנו"
ברוידא. "עתירת סרק"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
חברי המועצה דרשו מראש העירייה חיים ברוידא לפני כשלושה שבועות לכנס ישיבת מועצה אך זו טרם כונסה: "לפי סעיף 9(א) לראש העירייה אין שיקול דעת האם לקיים את הישיבה המבוקשת, והתעלמותו המופגנת – מקוממת וראויה לכל גינוי", נכתב בעתירה.
כזכור, לפני כשלושה שבועות עשרה מבין 19 חברי מועצת העיר רעננה, שמהווים רוב של חברי המועצה, הודיעו על התנגדותם למהלכיו של ראש העירייה ובכך, דה פקטו, הפכה מועצת העיר רעננה למועצה "לעומתית". בנוסף, חברת המועצה אנה פוזמנטיר הודיעה לפני שבועיים כי גם היא לא מתכננת להיות שותפה בקואליציה של ראש העירייה: "התנהגותך מרחיקה מהמרחב הציבורי אנשים טובים וישרים אשר באו עם רצון כנה לתרום", כתבה.
כאמור, עם הגשת מכתב זה הגישו העשרה מכתב דרישה לכנס את ישיבת מועצת העיר ולטענתם ברוידא בחר להתעלם מהבקשה, בניגוד למנהל תקין, ולא לכנס את ישיבת המועצה.
2 צפייה בגלריה
רונית וינטראוב. "המצפן שלנו הוא רעננה"
רונית וינטראוב. "המצפן שלנו הוא רעננה"
רונית וינטראוב. "המצפן שלנו הוא רעננה"
(צילום: תומר נויברג)
חברת המועצה ויו"ר האופוזיציה, רונית וינטראוב, מסרה: "המצפן שלנו הוא טובת העיר רעננה ואיכות החיים של תושביה. יום בו חברות וחברי מועצה נדרשים לפנות לערכאות משפטיות כדי לקבל את מה שקובע החוק, הוא יום עצוב ומטרתינו המשותפת היא להחזיר את רעננה למסלול, לוודא שתתנהל כמו בעבר בתרבות פוליטית וארגונית ראויה ובסטנדרטים שהפכו אותה לפני שנים לפנינת השרון ולעיר מובילה".
חיים ברוידא מסר בתגובה לעתירה: "מדובר בעתירת סרק של קבוצת חברי מועצה, שכל תכליתה היא אחת - אגו וג'ובים המתוגמלים בתלושי שכר. לא נסכים לסחטנות פוליטית.
"אני וחברי המועצה בקואליציה, נמשיך לעסוק בטובת העיר רעננה, בתנופה העשייה הצמיחה והשגשוג הבולטים בכל פינה בעיר. נמשיך לעמוד על הערכים ועל העקרונות של אמינות ויושרה פוליטית.
"אותה קבוצת של חברי מועצה, אינם מקבלים את כללי המשחק הדמוקרטי. מתוך שיקולים ואינטרסים אישיים וזרים הם יהיו מוכנים לפגוע בתושבי העיר. לא נאפשר להם. צר לנו, כי אותה קבוצה, גוררת את העירייה ואת משלמי המיסים לעתירות מיותרות שתידחנה.
"העירייה פעלה ופועלת גם בנושא זה על פי החוק ועל בסיס ייעוץ משפטי עירוני, ואת עמדה זו תציג העירייה בבית המשפט".