סניף בני עקיבא רעננה: אתמול (ראשון) במעמד בכירים בתנועה, פתחה בני עקיבא את הסניף פעם נוספת בתיאום עם העיריה.
2 צפייה בגלריה
הפגנה מול הסניף
הפגנה מול הסניף
הפגנה מול הסניף
(צילום: פרטי)
החניכים התגייסו והכינו את הסניף לפעילות בשבת. בליל שבת ב-20:00 כבר הגיעו אלמונים, החליפו מנעולים והעמידו מאבטחים מסביב לשעון שלא מאפשרים כניסה. עוד שבת שהפעילות התקיימה מחוץ לסניף.

קראו גם:

כזכור, לפני מספר חודשים המגרש עליו ניצב בית כנסת הפועל המזרחי ששוויו נאמד ב-15 מיליון שקל, נמכר ליזם נדל"ן יחד עם נכסים נוספים של מפלגת הבית היהודי (שלא מיוצגת בכנסת הנוכחית), כדי לכסות את חובותיה של המפלגה לגזברות הכנסת, למס הכנסה ולגורמים פרטיים. הידיעה הזו היכתה בהלם את תושבי העיר, חניכי בני עקיבא וכמובן עשרות אם לא מאות המתפללים במקום מזה שנים רבות.

2 צפייה בגלריה
סניף בני עקיבא ובית הכנסת הפועל מזרחי
סניף בני עקיבא ובית הכנסת הפועל מזרחי
סניף בני עקיבא ובית הכנסת הפועל מזרחי
( צילומים: פרטי)

אתמול כאמור, הוציאו את ספר התורה והחלו עבודות לריתוך הסניף, כולל חדר ההנצחה לבוגרי הסניף. מזכ"ל בני עקיבא יגאל קליין הגיע למקום כדי לנסות לעצור את הפגיעה בסניף. שני סגני ראש העיר והמשטרה הגיעו למקום והחלה הפגנה עם עשרות משתתפים, שבמהלכה החניכים החלו לומר סליחות עד שניתקו להם את החשמל והתפילה הופסקה.
בהתערבות המשטרה, נעצרו עבודות הריתוך.

הפגנה מול סניף בני עקיבא
(צילום: פרטי)

ראש העירייה חיים ברוידא: "בימים אלו לא יורד מסדר היום בעיר הנושא הכאוב של מכירת המגרש בו שוכנים עשרות שנים בית הכנסת "הפועל המזרחי" וסניף תנועת הנוער בני עקיבא.
"אומר כבר בפתיחה: אני תומך נחרצות במאבק הציבורי ברעננה, נגד מכירת המגרש לטובת סילוק חובות של מפלגת הבית היהודי. העסקה בוצעה באופן לא מכבד, ותוך זלזול ופגיעה במתפללי בית הכנסת הותיק ברחוב ברנדיס ובסניף הצמוד, המשרת עשרות שנים את חניכי בני עקיבא.
"לכאורה עיסקת נדל"ן כשרה, על מגרש פרטי, ללא כל זיקה או שייכות לעיריית רעננה. אך השאלה, כיצד מרשה לעצמה מפלגה דתית, לדרוס ביד קשה בית כנסת וסניף תנועת הנוער בני עקיבא, שבו מעל כ-750 חניכים כדי לממן חובות.
"כמי שרואה בתנועות הנוער בעיר ערך עליון, ומוביל תפיסה עירונית מכילה המייחסת כבוד וחשיבות לציבור המתפללים בעיר, אני מנהל מאבק נגד עיסקת המכירה. כולל מפגש עם נציגי הבית היהודי, שמכרו את המגרש. עיריית רעננה נוקטת אמצעים שונים, ואף בוחנת אפשרות להפיכת בית הכנסת כמבנה לשימור. תודה לסגן ראש העיר שמואל וגמן, לסגן ראש העיר חיים גולדמן ולמשנה לראש העיר מאיר גריידיש על שותפות מלאה במאבק הצודק למנוע את העיסקה".