לאחר שנים של אכזבות וניסיונות שלא צלחו להביא ילד לעולם, ביניהן הפריות שכשלו, הפלה טבעית, פונדקאית שחזרה בה מההסכם והוצאות כספיות של מאות אלפי שקלים, הצליחו גל והדס תמרי להפוך להורים לפני כשנתיים, עם לידתו של ארי דויד בתום הליך פונדקאות מוצלח. בימים אלו ובאופן מעורר הערצה, פתחו השניים בקמפיין גיוס כספים לטובת הליך דומה נוסף שבסופו, כך הם שואפים, ייוולד אח לבנם הבכור. "אין סיכוי שהוא יגדל בלי אח", אומר גל בביטחון.
6 צפייה בגלריה
משפחת תמרי
משפחת תמרי
משפחת תמרי
(צילום: באדיבות המשפחה)
גל והדס (35) מכירים עוד מתקופת התיכון, ונישאו לפני למעלה משמונה שנים בסיפור שהיה נראה לקוח מהאגדות, אלא שזמן קצר לאחר מכן, כשהחליטו כי ברצונם להפוך להורים, הם לא תיארו כי יתחילו לצעוד במסע ארוך, מטלטל, מלא במפחי נפש, אתגרים רבים ובהוצאות כספיות גדולות אותו מתאר גל בספרו "המסע לילד" שיצא לאור במקביל להריונה של הפונדקאית השנייה. עם תום ההיריון, ולידתו של ארי דויד, השתנו שוב חייהם של גל והדס מקצה לקצה.
"מאז שארי הגיע לעולם הוא הפך לי אותו לאושר אחד גדול", אומרת הדס. "הוא ממלא לי את היום, ממלא לי את החיים".
גל: "אם בעבר היינו נכנסים הביתה אחרי יום עבודה עמוס, נשכבים על הספה והיה שקט בבית, היום הבית מלא רעש ושמחה. יש לנו אור אחרי החושך שהיה לנו".

6 צפייה בגלריה
משפחת תמרי
משפחת תמרי
משפחת תמרי
(צילום: באדיבות המשפחה)

מה גרם לכם להחליט לפנות שוב להליך פונדקאות, כשאתם יודעים עד כמה הוא מורכב?
הדס: "בנוסף לזה שאנחנו רוצים לגדל עוד ילד, אנחנו רוצים שלארי יהיה אח".
גל: "אנחנו רואים כמה הוא פורח ליד ילדים אחרים, כמה הוא לומד וכמה הוא דואג ואנחנו חייבים לתת לו את זה, ואני מקווה שזה יקרה בקרוב".
מדובר בסכום כספי לא מבוטל.
גל: "כולם חוסכים לדירה, ואנחנו את כל החסכונות שלנו שמנו בתהליך הקודם. בגלל הסיבוכים עם הפונדקאית הראשונה, התשלום הסתכם באזור 400 אלף שקלים. היום, לצורך הליך נוסף, אנחנו זקוקים לכ-300 אלף שקל, אבל לא רק שאנחנו לא מתקרבים, אלא שעם גידול הילד, יוקר המחיה, והוצאות שוטפות מסביב אנחנו רק מתרחקים. כולי תקווה שבעזרת הקמפיין אנשים יתרמו כמה שיוכלו.

6 צפייה בגלריה
משפחת תמרי
משפחת תמרי
משפחת תמרי
(צילום: באדיבות המשפחה)

"אני מדבר הרבה על משהו שלא מדברים עליו בדרך כלל, על הקושי להביא ילד, אבל אני שם את האגו בצד כי אני רוצה לבנות משפחה. זה תהליך מאוד ארוך עד שנמצא פונדקאית, ומחשבות אם חלילה לא תברח שוב או שיקרה משהו באמצע. היום ארי בן שנתיים, ובמקרה הטוב עוד שנתיים-שלוש יהיה לו אח וזה מדיר שינה מעיניי".
מעבר לעניין הכספי, באלו עוד אתגרים וקשיים נתקלתם בהליך הקודם?
הדס: "אישה שרוצה להיכנס להיריון, והמחשבה שהילד שלה נמצא ברחם של מישהי אחרת זה קשוח. אני לא מרגישה אותו, לא חווה את הבעיטות, את התזוזות, את הבטן שגדלה, זה קשה, אבל בסוף אתה מחפש רק את היתרונות".

6 צפייה בגלריה
משפחת תמרי
משפחת תמרי
משפחת תמרי
(צילום: באדיבות המשפחה)

גל: "אחרי כל כך הרבה מפלות, אתה מנסה לא לצפות יותר מדי. בכל צעד נבנה הביטחון מחדש. עד שארי לא יצא לאוויר העולם, פחדנו שזה לא יקרה".
האם אתם משתפים את ארי דויד בהליך שאתם מתכננים לעבור שוב?
גל: "האמת שלא, הוא בן שנתיים ועדיין לא מבין. לאט לאט נתחיל להנגיש לו".

"לבקש עזרה זה לא דבר פשוט"


גל מספר כי מאז ההחלטה לפנות להליך נוסף של פונדקאות, הם מקבלים תמיכה רחבה מהמשפחות והחברים: "אנחנו מקבלים המון אהבה והמון תגובות של 'איזה אומץ בלהיחשף כך'. לבקש עזרה זה לא דבר פשוט, אבל יש מטרה שהיא כל כך נעלה ובאמת שניסינו כל כך הרבה דרכים אחרות שלא נותרה לנו ברירה.
"אחרי האתגר של גיוס הכסף ממתינים לנו אתגרים נוספים - למצוא פונדקאית, בדיקות, רופאים, פסיכולוגים, עורכי דין, יש את ההפריות עצמן, היריון בעזרת השם ולידה. זה מסע בתוך מסע".
יש דברים שלמדתם בתהליכים הקודמים שישפיעו עליכם בתהליך הקרוב?
הדס: "לתהליך שני חייב להגיע מוכן יותר, אחקור יותר את הדברים".

6 צפייה בגלריה
משפחת תמרי
משפחת תמרי
משפחת תמרי
(צילום: באדיבות המשפחה)

גל: "אחרי הניסיון עם הפונדקאית הראשונה הבנו מה אנחנו לא רוצים שיהיה עם השנייה. הבהרנו למשל שהבעל שלה חייב להיות בתמונה ויהיה עזר כנגדה כי זה מה שהפיל את התהליך הראשון. ברגע שהנחנו את זה על השולחן ודיברנו בכנות התהליך היה מושלם. תקשורת זה הדבר הכי חשוב. זה לא רק חוזה כספי, אלא חוזה בין אנשים שמושתת על מערכת יחסים".
האם יש חששות?
הדס: "תמיד יש את החששות של מה יקרה, אם חלילה תהיה הפלה, אם כל הבדיקות יהיו תקינות וכו'. קודם שנגיע לשם אבל".
איך מתמודדים עם החששות האלו?
גל: "יש לנו זוגיות יציבה אוהבת, חזקה, וכמו שאמרתי אנחנו מתקשרים, ומדברים על הדברים. בתהליכים הקודמים סיכמנו בינינו שבכל מפלה ואכזבה, אנחנו יכולים להתכנס בתוך עצמנו ל 24 שעות, לבכות, "להתאבל" אבל יום למחרת היינו חייבים לקום ולהמשיך הלאה. השמש זורחת ומחכים לבשורות טובות יותר".

6 צפייה בגלריה
ארי דויד
ארי דויד
ארי דויד
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

כיצד כל התהליך שאתם עוברים משפיע על חיי הזוגיות שלכם?
הדס: "די קשוח. לדוגמא, כשהייתי צריכה לקחת הורמונים, רבתי עם גל על כל שטות. אני מאמינה שאצל כל זוג יש רגעי משבר אבל הגדולה היא שאנחנו יושבים ומדברים על הכל ומבינים שבסוף יש לנו מטרה ואנחנו צריכים לצלוח אותה ביחד".
גל: "זה אכן לא קל ומכניס הרבה מתחים. גם הקמפיין זה רכבת הרים של רגשות בין הצלחה לכישלון".
הדס: "למרות שמצד שני יש לנו סוף סוף גם קצת ויכוחים במה שטוב לארי או לא טוב לו. חיכינו לוויכוחים האלו כל כך הרבה ואנחנו מאושרים על כך".
במידה וקוראים את הכתבה זוגות נוספים שיכולים להביא ילדים רק בהליך פונדקאות וחוששים מלפנות להליך בפעם השנייה. מה יש לכם לומר להם?
גל: "אני חושב שכל מאותגרי הפוריות יכולים לשאוב כלים והשראה מהמסע שלנו כי לרוב לא משתפים דברים כאלו. קיבלתי עשרות ומאות הודעות מאנשים שזה מחזק אותם או מכאלו שהספר והדברים שאני משתף עזרו להם להבין לאן הם נכנסים. יש גם הרבה אנשים שלא נזקקו לעזרה רפואית מגיבים לנו וכותבים תודה שגרמתם לנו להבין שוב שהילדים שלנו זה לא מובן מאליו".
הדס: "חשוב שלא משנה מה קורה, בני הזוג יהיו אחד למען השנייה, כי שניהם חווים משבר, ולפעמים לא רואים אחד את השנייה. תמיד תישארו חברים טובים ואל תשכחו שבסוף יש מטרה".