"הכל התמוטט עליי. היו לי המון המון מחשבות והייתי בחרדות איומות.....הרגשתי מפורקת...הוא לא בא ועשה משהו בכפייה, אבל זה היה מאוד מאוד הרסני". כך העידה בבית משפט השלום בתל אביב א', בשנות השלושים לחייה, שהגיעה לפסיכולוג הקליני גיא דיין (47) מרעננה לצורך טיפול נפשי, בעקבות משבר קשה שחוותה לאחר פרידה מבעלה. נגד דיין הוגש כתב אישום כבר בחודש יוני האחרון, על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, בגין אישומים של ביצוע מעשה מגונה בהסכמה ובעילה בהסכמה, תוך ניצול יחסי מטפל-מטופל.
עוד ב-mynet: הטרנד החדש: מתגרשים דרך הסקייפ הסוהר חזר לכלא במדי אסיר: "רמסו את כבודי" כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
על פי כתב האישום, הקשר בין א' לדיין, פסיכולוג קליני מוכר, נוצר כבר בחודש דצמבר 2009, אז חוותה א' משבר אישי קשה. מכתב האישום עולה עוד, כי דיין טיפל ב-א' בקליניקה שלו שבמלון "מנדרין" בתל אביב, אחת לשבוע. בחודש ינואר 2011 נפרדה א' מבעלה ונקלעה למשבר אישי רגשי חריף ודיין, כך עולה מכתב האישום, ניצל זאת ואת יחסי האמון שנרקמו בין השניים ובעל אותה, יותר מאשר במקרה אחד.
על פי כתב האישום, בתאריך 05.03.11, יצרה איתו א' קשר בשעות הערב וביקשה להיפגש איתו באופן מיידי. דיין הציע לה להיפגש ברכב ליד מלון 'מנדרין' ובהמשך הציע לה שייסעו לחוף הצוק הסמוך. "במהלך הישיבה ברכב, השתמש הנאשם ביחד עם המתלוננת בסם מסוכן מסוג חשיש", נכתב בכתב האישום. "באותו מעמד, אמר הנאשם למתלוננת, כי בכך מגיעים יחסי הטיפול שלהם לכדי סיום וכי המתלוננת לעולם לא תוכל להיות מטופלת שלו שוב. בהמשך, ביצע הנאשם במתלוננת מעשה מגונה בהסכמה, שהושגה שלא כדין, ביודעו כי המתלוננת מצויה במשבר אישי, תוך ניצול יחסי הטיפול שהתקיימו ביניהם".
עוד עולה מכתב האישום כי כבר למחרת היום, "נפגש דיין עם א' במלון 'מרידיאן' בחיפה, שכר חדר על חשבונו, עישן עם א' חשיש ואף שאל אותה אם היא רוצה ממנו ילד. במהלך הלילה, בעל הנאשם את המתלוננת בהסכמתה שהושגה שלא כדין. בהזדמנות נוספת, ביום 11.3.11, או בסמוך לכך, נפגש הנאשם עם המתלוננת, ביוזמתו, במלון 'דניאל' בהרצליה, שכר על חשבונו חדר במלון ובילה בו לילה נוסף עם המתלוננת. במהלך הלילה השתמש הנאשם עם המתלוננת בסם ובעל את המתלוננת".
כתב האישום שהוגש נגד דיין, כולל בין היתר עדויות של חברותיה של א', כמו גם תמלילי הקלטה של שיחה בין השניים, אותה הקליטה א' לאחר שקיבלה ייעוץ משפטי. דיין מצידו טען כי אכן התקיימו מפגשים מיניים בין השניים, אך אלו נתקיימו לאחר שהסתיימו יחסי המטפל-מטופל ביניהם, בשנת 2010, והוא זה שנקלע למשבר בעקבות היחסים בין השניים, טענה שנסתרה על ידי בית המשפט.
"זה היה יום שבת...בוקר, צהריים. אני מרגישה מאוד לא טוב, מלאה בחרדות", העידה א' בבית המשפט. "הייתי בחרדות איומות. בדידות נוראית, טירוף בראש, פחד מכל דבר. מלא מחשבות.....אני נתתי אישור, אבל זה היה מאוד הרסני מה שהיה. לא הפסקנו להיות מטפל ומטופלת".
בחודש מאי 2012 נפגשו א' ודיין, מפגש שנמשך מעל שש שעות, דיברו על מה שאירע, תוך שא' מקליטה את דיין. כאשר נחקר דיין במשטרה על שלושת המקרים, הוא ענה, כי "שני האירועים היחידים שבהם הייתה קירבה פיזית היו הלילות בחיפה ובהרצליה וייתכן שבאחד מהם לפחות היו יחסי מין מלאים. על זה אני לא אתווכח איתה".
באשר לטענתו של דיין כי האירועים התרחשו לאחר שהסתיימו קשרי מטפל-מטופל בינו לבין א' וכי לא הבחין במצוקתה הנפשית, קבע השופט שגיא, כי "גירסת הנאשם היא חלק מגירסה מצמצמת ומיתממת, בה נקט לאורך עדותו ועומדת בסתירה לדבריו בשיחה המוקלטת. מצבה הנפשי של המתלוננת היה קשה ומשברי. קביעה, לפיה, מטפל יכול, בהבל פה, להפסיק תקופה טיפולית ולהכשיר מעשים אסורים בתקופת הטיפול, אינה מתיישבת עם תכלית החוק ועם האינטרס הציבורי בהגנה על אוכלוסיית המטפלים".
מפרקליטות מחוז תל אביב נמסר: "מדובר בהכרעת דין תקדימית, בה קבע בית המשפט כי יחסי מין בין פסיכולוג, פסיכיאטר או עובד סוציאלי, לבין מטופלת, במהלך הטיפול, ייחשבו תמיד יחסים אסורים, שנעשים תוך ניצול תלות נפשית ממשית. בית המשפט העביר מסר חד וברור, לפיו קיום יחסי מין בתקופת הטיפול מהווה חציית קו אדום".
עו"ד גלית מבורך, המייצגת את דיין, מסרה: "מדובר במקרה מורכב, בו פסיכולוג מקצועי ומוערך, שסייע לאנשים רבים, נקלע למצב אישי קשה ולמשבר בחייו. כתוצאה מכך, נפגע שיקול דעתו המקצועי, שהוביל, בין היתר, לקשר עם מטופלת. הלקוח מבין ומשלם מחיר כבד על טעותו, הן במישור האישי והמשפחתי והן במישור המקצועי".