בשורה לתושבי רעננה, כפר סבא והסביבה: משרד התחבורה הורה לחברת "נתיבי איילון" לחבר את הכביש העוקף הצפוני המתוכנן של רעננה לנתיבי איילון, מהלך שעשוי לשחרר את האזור כולו מהפקקים. במכתב שכותרתו "פרויקט 'הנתיבים המהירים' - חיבור חנה וסע שפיים לכביש עוקף צפוני לרעננה", מבקשת סמנכ"ל פיתוח ותשתיות במשרד התחבורה, קרן טרנר, ממנכ"ל חברת נתיבי איילון, אבי חודין, להתחיל ולקדם את המהלך. "כדי לאפשר חיבור ל'חנה וסע שפיים' במסגרת פרויקט הנתיבים המהירים, גם מכיוון מזרח (מכביש 4) ומהערים רעננה וכפר סבא, הנכם מתבקשים להוסיף לתכולת פרויקט 'הנתיבים המהירים' את חיבור קטע כביש 541 עד לכביש העירוני - העוקף הצפוני של רעננה (שאושר במסגרת תוכנית רע/1001) לרבות קטע הכביש שנמצא בתחום השיפוט של עיריית רעננה".
עוד ב-mynet: מיואשים מהדואר: "המכתבים נזרקים על הרצפה" משפחה צעירה גורשה מביתה: "אפילו את המיטה של התינוקת שברו" כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה של mynet
אם תשאלו את תושבי שתי הערים הללו, הם יציבו את הפנייה מרחוב ירושלים להרצליה בראש רשימת הצמתים הכי מרגיזים בשרון. בכתבה שפורסמה ב"ידיעות השרון" לפני שנתיים, נכתב: "עשר דקות. לפעמים רק עשר דקות בבוקר מפרידות בין נהגי רעננה שנתקעים ביציאה ממנה לכיוון הרצליה, לבין אלו שחומקים מהפקק המקדים לפקק שנוצר בעיר השכנה בדרך לאיילון צפון. מי שמשכים קום ויוצא ברבע לשבע, עוד יספיק לחלוף על פני הרמזור הקצר של הפנייה ימינה לפני שמחוגי השעון יראו את ראשית השעה. העצלנים יותר יכולים להישאר כמעט 20 דקות תמימות בפקק ולקלל את הצומת הקטן שבסופו....'זה הכול עניין של טיימינג בצומת הזה', מספר דויד אליהו מרעננה, 'פספסת בכמה דקות, וטראח אתה תקוע בפקק שזז בקצב איטי. הבעיה היא שגם אחרי שאתה עובר את הצומת, יש מלא פקקים עד הירידה לאיילון'".
אבל לא עוד. אם לא יהיו בעיות בדרך והבקשה תתבצע ללא כל עיכובים, צפויים תושבי האזור לחסוך לעצמם זמן יקר והרבה עצבים. "היום תושב שיוצא מכפר סבא ורוצה להגיע לנתיבי איילון, צריך לעבור דרך רעננה, שדרות ירושלים, הרצליה ואז איילון", מסביר גורם בעיריית רעננה. "הבשורה המדהימה החדשה היא שהוא יוכל להתחבר לכביש עוקף צפוני של רעננה מבלי להיכנס לשום עיר. תוך ארבע דקות הוא יהיה באיילון. זו בשורה דרמטית לכל תושבי האזור. מדובר בחולץ הפקקים הכי גדול במדינה".
לא עוד מסדרון לולא הבשורה הזאת, הייתה לתושבי רעננה בהחלט סיבה טובה לדאגה. מעבר לעובדה שרעננה כיום הפכה להיות מסדרון שבו עוברים מדי בוקר מספר גדול משמעותית של תושבי הערים הסמוכות (שאף עולה על כמות של העובדים שמגיעים לרעננה), בתחילת החודש נודע, כי המטה הגלובלי של חברת התרופות "טבע" צפוי לעבור מפתח-תקווה לרעננה, בהשקעה של כחצי מיליארד שקל. מדובר בתוספת של כ-3,500 עובדים בעיר שיעמיסו מספר דומה של רכבי חברה על הכביש, בנוסף לעומס הקיים כיום. לזה תוסיפו את עובדי חברת "סאפ" שחנכה ביום שלישי השבוע את בניין המטה החדש שלה בישראל בצפון קריית אתגרים, אליו תעבור בעוד כשנה וחצי, ואת עובדי החממה הטכנולוגית שחנכה השבוע חברת "פיליפס" העולמית יחד עם "טבע" באזור התעשייה.
כל זאת מבלי להזכיר שחברת "קומברס" פתחה את משרדיה בעיר לפני כחצי שנה, בבניין ענק אליו מגיעים מדי יום 800 עובדים. חזון עיר ההיי-טק אמנם הולך וקורם גידים, אך כדי שמערכת הכבישים והתשתיות לא יקרסו, קיימו בכירי עיריית רעננה שורה של פגישות לגבש את הכיוון אליו הולכת העיר, ולתכנן את התשתיות הנחוצות לשם כך. החזון של ראש העירייה, זאב בילסקי, היה ליצור מערכת כבישים טבעתיים סביב העיר, שישחררו את רעננה מהצורך להיות אזור מעבר לעשרות אלפי כלי רכב דרכה, לכיוון מערב. אמנם בשנה וחצי האחרונות סוכם סופית כי בסוף 2016, תחילת 2017 ייפתחו שתי תחנות רכבת בעיר, במערב ובמזרחה, משם יוכלו עובדי קריית אתגרים להגיע לעבודה בשאטלים, אבל זה לא מספיק.
נכון להיום נבנה במרץ כביש 531, ציר עוקף דרומי לרעננה שמחבר בין מזרח השרון למערב, שהעבודות בו צפויות להסתיים תוך שנה וחצי, ויוביל מכביש החוף במערב ועד כביש שש במזרח. רעננה עצמה הקימה כביש עוקף של הפארק ושכונת נאות עוזי החדשה, שמקיף את העיר ממערב. ממזרח קיים כביש ארבע הוותיק ומצפון נבנה כביש עוקף צפוני. אגב, גורמים בעירייה טוענים כי במשרד התחבורה לא התלהבו מהתוכנית, ורעננה הייתה ערוכה לבצע את העוקף הצפוני לבד, ככביש עירוני. אך במקביל פעל ראש העירייה לשכנע את שר התחבורה, ישראל כץ, ולהסביר לו את נחיצות התוכנית. כעת עם קבלת הבשורה החדשה, נדמה שהתוצאה המיוחלת הושגה. ראש העיר יקבל את מערכת הכבישים שלו, ומהתושבים ייחסכו הפקקים.
"מעתה כל אותם תושבי ערים סמוכות, לא יצט