בית המשפט המחוזי מרכז פסק ביום ראשון השבוע, כי על יואב שגיא (סקעת) מרעננה לפנות את הקיוסק שהפעיל בשטח חטיבת הביניים "רימון" בעיר עד לתאריך 20.01.16. בכך דחה בית המשפט את העתירה שהגיש שגיא נגד החלטת העירייה בנושא.
עוד ב-mynet: החייל הבודד חזר בשאלה, גורש מהבית וחולם על קרבי התלמידים פיתחו אפליקציה לשיתוף שאריות אוכל
שגיא הפעיל עסק לממכר מוצרי מזון בתוך חצר בית הספר באמצעות "קיוסק אוטובוס", שהיה בבעלותו במשך 17 שנה. בשנת 2008 נתבקש על ידי עיריית רעננה להרחיב את פעילות העסק, והוא רכש מבנה בעלות עשרות אלפי שקלים והציב אותו בבית הספר, ומדי שנתיים האריכה העירייה את ההסכם מולו.
השנה, ב-20 ביולי, דרשה העירייה משגיא במכתב, לפנות את העסק בתוך 14 ימים, לטענתו תוך פגיעה בזכויותיו וללא שניתנה לו זכות שימוע. עוד טען שגיא, כי יסוד ההחלטה בטעמים זרים שעיקרם בסכסוך שפרץ בין אשתו, חברת מועצת העיר רחלי סקעת, לבין ראש העירייה זאב בילסקי.
שגיא עתר נגד ההחלטה בבית המשפט ודרש את ביטולה ואת הארכת תקופת הרשאתו להפעלת קיוסק בבית הספר לשנתיים נוספות, באותם התנאים.
בעירייה טענו מנגד, כי שגיא התחייב למלא אחר הוראות החוקים והתקנות, וכן לשמור על תנאים סניטריים נאותים בבית העסק, לספק מוצרים באיכות גבוהה ולשמור על הנחיות משרד הבריאות. לטענת העירייה, בביקורות שנערכו במקום, התגלו ליקויים חמורים שלא תוקנו, חרף הוראות ופגישות עם העירייה.
"התברר ששגיא מפעיל 'בית אוכל' תוך חריגה מתנאי רישיון העסק שמאפשר הפעלת קיוסק בלבד, ולנוכח הפרת התנאים הוגש נגד העותר כתב אישום", טענה העירייה. עוד טענה העירייה כי בקיוסק לא נמצא אישור וטרינר עבור מזון מן החי, הוכנו מאכלים שונים בניגוד לרישיון העסק, וכי בביקורות תברואה נמצאו ליקויים כמו אוכל מוכן ללא תאריך, חוסר ניקיון בחצר, הכנת מזון ללא תנאים, מקפיא מלא בצואת ציפורים, ביצים מחוץ למקרר, מוצרי מזון קפוא ללא רישיונות יצרן, כיורים וכלים לא נקיים, מקפיא מלוכלך ובתוכו שניצלים וצ'יפס קפואים, ירקות לא שטופים ועוד.
עורכי הדין, יונה שלם ועוז רדיע, טענו בשמו של שגיא, כי "ההחלטה ניתנה עקב שיקולים זרים, בהתעלם מזכויותיו החוזיות ובהתעלם מהבטחות שלטוניות שניתנו לו, וההחלטה לוקה בחוסר סבירות. העותר פעל בהתאם לתנאי הרישיון ולא עסק בבישול מוצרי מזון. ליקויי התברואה המיוחסים לבית הספר הינם מינורים ביותר, שכן העותר הקפיד לשמור על רמה גבוהה של היגיינה בבית העסק".
השופט אורן שוורץ צידד כאמור בעמדת העירייה, דחה את העתירה וקבע: "הממצאים העולים מהביקורות הם שהעותר לא הקפיד, וזאת בלשון עדינה, על קיום הוראות הכללים הנוגעים לשמירה על ההיגיינה והתברואה במזנון. העותר, באופן שיטתי, הפר את תנאי רישיון העסק שניתן לו. לנוכח ריבוי הביקורות וההודאה של העותר בחלק מממצאיהן, אני סבור שאין יסוד לטענתו... בכל הביקורות נמצאו ממצאים המלמדים על קיומם של ליקויים חמורים הנוגעים להכנת מזון לתלמידים, המהווים 'קהל לקוחות שבוי' של בית העסק. בנסיבות אלה אין עילה להתערבות בית המשפט בהחלטת הרשות".
יואב שגיא (סקעת) מסר: "אנחנו לומדים את פסק הדין ושוקלים אפשרות לפנות לביהמ"ש העליון".