זוג עורכי דין תושבי רעננה, בעלי משרד ותיק בתל אביב, תובעים שלושה מיליון שקל מתושב תל אביב, לי-שי ניסים, בטענה שסייע לבני משפחתו המתגוררים ופועלים בלונדון, להוציא מהם מיליוני שקלים במרמה.
עוקץ: משפחה בת תשע נפשות תישאר בלי בית מתחזה ללוחם שייטת ועוקץ מינית וכלכלית
באמצעות פרקליטיהם, עורכי הדין טל בננסון וחיים אייש, טוענים בני הזוג, כי אביו של הנתבע, סיימון ניסים, שהיה לקוחם, שכנע אותם לפתוח בשותפות מסעדות בלונדון, ולאחר שהעבירו אליו את הכסף שהשקיעו בשותפות, נוכחו לדעת כי מדובר בתרמית.
מהתביעה שהוגשה בבית המשפט המחוזי בתל אביב עולה, כי במשך כ-15 שנים ייצג משרדם של התובעים את סיימון ניסים במספר עסקאות מוצלחות, ועם השנים נוצרו בין זוג עורכי הדין לבין לקוחם יחסי חברות של ממש. לטענתם, בסוף שנת 2010 פנה ניסים אל התובעת וסיפר לה שבכוונתו להרחיב את עסקיו בלונדון ולפתוח שתי מסעדות, בנוסף לאלה שכבר יש לו. ניסים הציע לבני הזוג להשקיע במסעדות כשותפים, תוך מצג שווא לטענתם, שההשקעה תוחזר בתוך זמן קצר. בין הצדדים סוכם, כי איש מהשותפים לא ימשוך משכורות או דיבידנדים מהמסעדות, וכי הרווחים, שאינם חלק מהחזר ההשקעות של כל שותף, יושקעו במסעדה נוספת.
לטענת זוג עורכי הדין, הם הוציאו את כל הכסף שחסכו בחייהם ואף נטלו אשראי בנקאי, אותו הבטיחו במשכנתה. במסעדה אחת, הם טוענים בתביעה, השקיעו 150 אלף ליש"ט ובשנייה השקיעו כ-50 אלף ליש"ט. על פי התביעה, לאחר שהמסעדות נפתחו, ביקשה התובעת לקבל נתונים על אופן התנהלותן ורווחיהן, אך ניסים התחמק ממסירת מידע מלא. ממעט הנתונים שקיבלה עלו, לטענתה, אי סדרים כספיים ואי בהירויות. בני הזוג טוענים כי ניסו לברר את המצב האמיתי, אך לא זכו למענה.
עוד עולה מהתביעה, כי בנובמבר 2012 פנה אחד מבניו של ניסים אל התובעת והודיע לה, כי עליה להגיע ללונדון, שכן מנהלי אחת המסעדות זומנו לחקירה של רשויות המס וכי יש לחתום על מסמכים להליך של פירוק המסעדה. לדברי התובעים, הם הופתעו לשמוע שהמסעדה נקלעה לקשיים וכי לא בוצעו דיווחים למע"מ כנדרש.
בתוך כך גילו גם, נטען בתביעה, כי בניגוד להתחייבויות שניתנו להם על ידי ניסים, לא הועברו אליהם מניות בחברות, כי סיימון ובני משפחתו משכו משכורות בניגוד להסכם, וכי סיימון אישר תשלומי משכורות לאנשים שכלל לא עבדו במסעדה. עוד טוענים התובעים, כי סיימון נהג למחוק מדי יום את נתוני הקופה הרושמת, כדי שלא ישקפו את ההכנסות וביצע רישום כוזב של נתוני המסעדה, תוך שהוא מעלים הכנסות משותפיו. "רק כשכבר היה מאוחר מדי, למדו לגלות, כי נוצלו בחוסר תום לב ואף נעשה שימוש פסול ואסור בכספים שהעבירו", נטען בתביעה. "חמור מכך, לתובעים הסתבר, כי נפלו קורבן לתרמית מתוחכמת".
בני הזוג דרשו לקבל את הכסף שהשקיעו, אך שולם להם לטענתם רק סך של 64,800 ליש"ט. אף שהנזק הכולל שנגרם להם, להערכתם, נאמד בכ-11 מיליון שקל, הגישו בני הזוג תביעה על סך שלושה מיליון שקל בלבד, סכום שנקבע לצורך תשלום האגרה. כיוון שלי-שי ניסים הוא היחיד מבני המשפחה המתגורר בארץ, ניתן היה לתבוע בארץ רק אותו. את בני המשפחה האחרים, שהם אזרחים בריטיים, ניתן לתבוע רק בלונדון.