1 צפייה בגלריה
 -	מגיש מהדורת "היומן", יאיר ויינרב הרענני מספר על השעות שלפני ההודעה הדרמטית ביום שלישי
 -	מגיש מהדורת "היומן", יאיר ויינרב הרענני מספר על השעות שלפני ההודעה הדרמטית ביום שלישי
- מגיש מהדורת "היומן", יאיר ויינרב הרענני מספר על השעות שלפני ההודעה הדרמטית ביום שלישי
ההודעה שהביאה לסיום שידורי מהדורות האקטוליה של הערוץ הראשון, תפסה את יאיר ויינרב באמצע הכנת קליפ פרידה מהערוץ. קליפ שהיה אמור להיות משודר ביום ראשון הקרוב בסיום מהדורת "מבט" וכעת יישאר על ריצפת העריכה. בין לבין עוד הספיק להכין כתבה למהדורת מבט של אותו ערב ולעבוד על ה"יומן" האחרון שהיה צפוי להיות משודר מחר (יום ו') בערב.
"רצינו לעשות קליפ לפי המנגינה של "עכשיו אני כי ההוא הלך" (החברים של נטאשה) סיפר ויינרב בשיחה עם "מיינט רעננה", "בעודי מתארגן על הכול התחלתי כמו רבים לשמוע שמועות על כך שהיום זו מהדורת 'מבט' האחרונה. בהתחלה פשוט לא האמנתי, אמרתי לקולגות שלי שאין בזה שום הגיון, למה שלא יתנו לנו להיפרד מהצופים? זה נראה לי דמיוני. אבל ככל שהשעות חלפו, השומעות גברו ופתאום כבר הבנו שזה הרבה יותר מסתם שמעות ואז התחיל השבר. בשעה 19.00 כשיצאה ההודעה הרשמית התחילו להגיע אנשים לאולפן בוכים, שבורים, כעוסים. היה הרבה חשמל באוויר".
ויינרב שהשתתף בשידור האחרון של מהדורת מבט מהאולפן בתל אביב, מגדיר את התחושות באותן דקות כקשות: "עשינו את השידור הזה עם המון כאב וכעס. זוהי מציאות מטורפת. השנתיים האחרונות היו הכי טובות בעיני. מהרגע שמינו את המפרק והורידו מאתנו את כל הלחצים הפוליטיים יכולנו סוף סוף להתרכז בעבודה מקצועית וזה מאכזב ועצוב שהכל נגמר.
את קטע הוידאו מהשידור ההיסטורי ביום שלישי האחרון ויינרב טרם ראה, למרות שכולם כבר סיפרו לו איך נראה באותן הדקות. "לא צפיתי בזה עדיין, לא העזתי, הרגשתי שם באולפן כמו בתוך סערה".
אתמול בבוקר הוא נסע שוב לאולפנים ברוממה ירושלים, רק כשהפעם הוא יודע שזו כנראה הנסיעה האחרונה. ויינרב הגיע למשרדו אך לא הצליח להביא את עצמו לארוז את דבריו ולכן יחזור לשם שוב ביום שישי. "במסדרונות האלו יש יותר מדי זיכרונות ולכן העדפתי כמו אחרים, לדחות את האריזות ליום שישי בבוקר".
ויינר (42) תושב רעננה, נשוי ואב לשלושה נחשב לכתב ותיק ברשות השידור אליה הגיע ב-1998. ווינרב החל את דרכו ברשת ב' של קול ישראל בתור כתב לעניינים פוליטיים וכלכליים, בשנת 2008 עבר לטלוויזיה. את תפקיד הכתב המדיני הוא קיבל מאיילה חסון, כאשר האחרונה מונתתה למנהלת תחום החדשות בערוץ. בשמונת החודשים האחרונים הגיש ויינרב את מהדורת "יומן" יחד עם בת זוגו למסך, תמר אלמוג.
כבר בספטמבר האחרון, עם כניסתו לתפקיד מגיש היומן, הבין ויינרב לאן הרוח מנשבת וחתם חוזה בתאגיד השידור, שם הוא הולך להגיש תוכנית יומית על כלכלה. "אני מרוצה ממה שאני הולך לעשות בתאגיד, אבל עצוב לי שהרבה מאוד אנשים טובים ומוכשרים לא יהיו איתי והפרידה מהם קשה".