כביש 531 שנפתח לפני כחודשיים בעלות של 4.7 מיליארד שקלים היה אמור להקל משמעותית על עומסי התנועה באזור השרון. אך נדמה שהסטת חלק מהתנועה מכביש 5 ל–531 החדש לא משנה את העובדה שכל אותן מכוניות יפגשו בסופו של דבר בפקקים ביציאה או בכניסה לכביש 531.
"הם פשוט העבירו את הפקק ממקום אחד למקום שני", קובעת נועה (43) מרעננה שנוסעת בכביש 531 מידי יום בכדי להגיע לעבודה בהרצליה, "יחד עם הפקקים ביציאה מרעננה והפקקים שעל הכביש עצמו לוקח לי יותר מחצי שעה להגיע לעבודה. הבטיחו לנו דברים אחרים כשהכביש נפתח ולא חשבנו שזה יהיה ככה".
אליהו חזיזה (26) תושב העיר שעובד בהוד השרון מסכים עם נועה, "כביכול הכביש הזה אמור להקל ובאמת כאשר אני עולה עליו הדרך להוד השרון קצרה יותר, אבל היציאה ל-531 בשעות הבוקר היא סיוט. הפקקים נוראיים וזה פשוט מתסכל".
נופר (34) תושבת העיר מוסיפה כי היא תמיד מנסה לצאת כמה שיותר מוקדם או מאוחר בכדי להימנע מהפקקים. "כשיש לי אפשרות לקחת משמרת צהריים או להגיע ממש מוקדם לעבודה אני מנצלת את זה. בין השעות שבע ולתשע בבוקר כל הרכבים שמנסים להגיע ל-531 מרעננה פשוט עומדים בפקק, ואחרי שכבר הצלחת לצאת לכביש531 אתה שוב תקוע בפקק אחר. רצו לעשות משהו טוב, אבל בינתיים זה לא כל כך מוכיח את עצמו".