1 צפייה בגלריה
עו''ד עמיקם הדר (צילום: שאול גולן)
עו''ד עמיקם הדר (צילום: שאול גולן)
עו''ד עמיקם הדר (צילום: שאול גולן)
על פי עובדות כתב האישום שהוגש הבוקר (יום א') על ידי פרקליטות מחוז מרכז , בתשעה מקרים שונים, פעל הדר נגד מתלוננים שונים שהיו לקוחות שלו, שכנו, תלמידתו ואף חברו הטוב משכבר הימים.
הנאשם ליקט מהם פרטי מידע על חייהם, זיהה נקודת תורפה, ובדה חקירה פלילית על מנת לקבל מידיהם במרמה שכר טרחה עבור טיפול בתיקים הפיקטיביים. בחלק מן המקרים שידל הנאשם את בני משפחתו, הנאשמים גם כן בכתב האישום, לסייע לו באמצעות יצירת קשר עם המתלוננים והתחזות לנציגי המשטרה.
עוד עולה מכתב האישום כי הדר נהג לזייף מסמכים משטרתיים והציג אותם לקורבנותיו כמסמכים רשמיים המעידים על סגירת תיקים פיקטיביים. בסך הכל קיבל הדר לידיו במרמה כ-100 אלף שקלים וניסה לקבל סכומי כסף נוספים.
במקביל לכתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה להאריך את מעצרו של הדר עד תם ההליכים המשפטים נגדו. כך כתבה עו''ד תור-זאבי מפרקליטות מחוז מרכז בבקשה שהוגשה לבית המשפט: "עיון בכתב האישום המיוחס למשיב מגלה שיטה ענפה, מתוחכמת וחוזרת על עצמה, להונות אנשים שבאו במגע תמים עם הנאשם".
"מדובר באנשים שחיפשו את עצת המשיב ואת שירותי ההגנה המשפטיים שלו בעת משבר וצרה. המשיב הסב נזק לציבור כולו ולקדושת תפקידו של הסניגור הפלילי, כאשר מעל בתפקיד והשתמש בו כפלטפורמה לביצוע עבירות כלפי מי ששמו בו מבטחם. דמות המשיב העולה מחומר הראיות הינה דמות של אדם כריזמטי, בעל כוח שכנוע, ערמומי ומתוחכם, אשר לא נרתע ולא בחל אף לא באמצעי זיוף והתחזות נועזים וחמורים כדי לממש את תאוות הבצע שלו."
סנגרו של עמיקם, עו''ד עמית בר מסר בתגובה: "כתב האישום מגלה תמונה חד צדדית בלבד. רוב האישומים נובעים מסכסוכי שכר טרחה בין עורך דין ללקוח ואני בטוח, שלאחר שנקבל את חומר הראיות, התמונה תתבהר ותוצג בצורה הוגנת.