2 צפייה בגלריה
רחוב אחוזה | צילום: רועי רובינשטיין
רחוב אחוזה | צילום: רועי רובינשטיין
רחוב אחוזה | צילום: רועי רובינשטיין
אמש (רביעי) הודיעה תנועת "ישראל חופשית", בראשה עומד חבר מועצת העיר מטעם סיעת מר"צ, שי אבן, כי היא תצא בשלושת החודשים הקרובים במהלך לקידום הפעלתם קווי תחבורה ציבורית בשבת בערים עם רוב חילוני.
אלא שרעננה דווקא לא נמנית עם עשרת הערים הראשונות שנבחרו לפרויקט. בתנועה ניסו להרגיע השבוע את האכזבה של הציבור החילוני, וטענו כי הם עובדים על יצירת קו אזורי לשרון שיתחיל בנסיעתו בכפר סבא, יעבור ברעננה ויגיע עד לחוף הים בהרצליה.
בתנועה סיפרו כי הם יפעילו את הקווים בעזרת פלטפורמות כגון "נוע תנוע" ו-"שבוס" (הסעות שיתופיות). בנוסף, הם יערכו מיפוי של צרכי הציבור בנושא, במטרה לרתום תושבים מקומיים ולגייס פעילים ויזמים.
אבן: "החלטנו כרגע שלא להפעיל קו ייעודי ברעננה, אך העניין נמצא בימים אלו בבחינה כלכלית", מסביר אבן. "הרעיון היותר גדול שלנו הוא לעשות קו אזורי כפר סבא-רעננה-הרצליה. אנחנו צריכים לבדוק היתכנות ולעשות זאת בחוכמה וביעילות".
ובכל זאת, למה דווקא העיר אותה אתה מייצג, לא נבחרה במסגרת התוכנית הראשונית? "חלק מהאנשים שאני מדבר איתם מביעים אכזבה מכך שאין קו עירוני במסגרת הפרויקט, אך קווי הלילה שפועלים גם בסופי השבוע בעיר הם פתרון חלקי לבעיה.
"אני מאמין שעד סוף העשור תהיה ברעננה תחבורה ציבורית גם בשבת. למעשה, אני יכול להבטיח שאנחנו 'בישראל חופשית' נאבק על כך שהנת"צ שאמור לעבור בעיר בעתיד יפעל גם בשבת".
2 צפייה בגלריה
שי אבן | צילום: עיריית רעננה
שי אבן | צילום: עיריית רעננה
שי אבן | צילום: עיריית רעננה
רבה הראשי של עיר רעננה, הרב יצחק פרץ, הגיב הבוקר לדבריו של אבן בקור רוח. "אני מקווה בכל ליבי ונפשי שזה לא יקרה ומצפה מראש העירייה וחברי המועצה שלא לתת לכך יד. אני מקווה שלא נגיע למצב שבו נצטרך להילחם בזה.
"כל עניין העלאת נושא התחבורה הציבורית בשבת נועד לדבר אחד - לעורר מהומות. הרי לכל האנשים בימינו יש כלי רכב פרטיים איתם הם יכולים לנסוע בשבת. אני מציע שכולם יזכרו ששבת היא קודש הקודשים ושצריך להתחשב גם ביהודים הדתיים בעיר ונסות לחיות עימם בשלום ובכבוד".