1 צפייה בגלריה
הצפה ברעננה באוקטובר לפני שנתיים | צילום: עידו ארז
הצפה ברעננה באוקטובר לפני שנתיים | צילום: עידו ארז
הצפה ברעננה באוקטובר לפני שנתיים | צילום: עידו ארז
חלק מהחורפים האחרונים לא היו קלים על העיר רעננה ותשתיותיה, לכן בעירייה החליטו כבר בסוף הקיץ להכין את העיר לגשמים שיגיעו בחודשים הקרובים.
צוותים של העירייה ביצעו בחודשים האחרונים סריקות כלליות ברחבי העיר לבדיקת בטיחות המתקנים העירוניים לקראת החורף. הבדיקות כוללות בדיקת עמודי חשמל ותאורה, רמזורים, תקינות הגגות במבני הציבור, תקינות מרזבים ועוד. כן מתבצעים פתיחת קולטנים וניקוי פתחי ניקוז ברחבי העיר, השוואת גבהים במקרים המועדים להצפות ובדיקת שטחים פתוחים למניעת סחף, זאת לצד טיפול בכל נושא שעולה מהבדיקות בשטח.
כבכל שנה, גם השנה, מקיימת העירייה מבצע נרחב ומקיף של גיזום העצים בכל רחבי העיר, בשיתוף ובתיאום עם חברת החשמל, מתוך מטרה למנוע קריסת עצים וענפים בזמן סערה.
כחלק מלקחי עבר בעקבות הפסקות החשמל הממושכות, גם השנה יעמדו לרשות תושבי העיר מבנים המחוברים לגנרטורים, אליהם יוכלו להגיע ולהיעזר בנקודות החשמל לכל צורך שיעלה. עדכונים לגבי מיקום המבנים יהיה ניתן לקבל במוקד העירוני, באתר האינטרנט ובפייסבוק, אשר יעודכן במקרה חירום.
בנוסף, הרחיבה העירייה את מלאי ציוד העזר המשמש את צוותי העירייה בסיוע בטיפול בהצפות במקרה של גשם כבד ובכלל זאת משאבות וכלים מתאימים נוספים. בסמוך לתחילת העונה, ייערכו כל אגפי העירייה לכוננות חורף מלאה לאורך כל שעות היממה, לרבות האגף לשירותים חברתיים, אשר אנשיו ערוכים למצבי חירום בהתייחסות מיוחדת למתן שירות וטיפול באוכלוסיות בעלות צרכים ייחודים.
במקביל קוראת העירייה לתושבים לגלות ערנות ולהכין בתיהם לחורף, על מנת למנוע תאונות ולשמור על בטיחותם במקרה של מזג אוויר סוער. בין היתר נקראים התושבים לוודא ניקיון מרזבים בפתחי הניקוז במרפסות ובגגות הבתים; לקבע חפצים ואביזרים העלולים לעוף ברוחות עזות כגון סככות, ריהוט גן ועציצים; לגזום ענפים ועצים בגינות הפרטיות, בעיקר אלו המצויים בקרבת כבלי חשמל; להסיר אנטנות טלוויזיה ישנות, לבצע בדיקת מפסקי פחת וציוד חשמלי, להצטייד בתאורת חירום ועוד. כמו כן, נקראים תושבי העיר שלא להניח ערימות גזם על קולטני המים ובקרבתם ולהקפיד על הוצאת גזם בתפזורת (כגון חלקי ענפים ועלים) בתוך שקיות או בקרטונים.