1 צפייה בגלריה
מכינים כריכים לשמונת אלפים ילדים כל בוקר | צילום: ארגון "נבט"
מכינים כריכים לשמונת אלפים ילדים כל בוקר | צילום: ארגון "נבט"
מכינים כריכים לשמונת אלפים ילדים כל בוקר | צילום: ארגון "נבט"
היום (ה') ייערך בגני התערוכה בתל אביב גמר ארצי ראשון מסוגו של תחרות הממציאים הגדולה של רשת "we work" העולמית. בגמר יתמודדו 40 חברות וארגונים בארץ על סכומי כסף שונים. בין המתמודדים הסופיים גם חברה וארגון מקומיים: ארגון "נבט" העוסק בהכנת כריכים לכשמונת אלפים ילדים מכל הארץ מידי יום וכן חברת "טאלנט טרייב" העוסקת בבניית פרופילים חברתיים לחברות.
WeWork היא חברה אמריקאית המספקת שירותים של שטחי עבודה שיתופיים, קהילות ושירותים ליזמים, סטארטאפים ועסקים קטנים. אם ארגון "נבט" יזכה, הוא יקבל 360 אלף דולר, בעוד "טאלנט טרייב" תתחרה על מחצית מהסכום. מנצחי הקטגוריות השונות בישראל יוכלו להגיש את מועמדותם לתחרות העולמית של "we work" שתיערך ב-16 בנובמבר בניו יורק ארה"ב וסך הפרסים בה עומד על כ-20 מיליון דולר.
"אנחנו מאוד מתרגשים מהמעמד אליו הגענו", מספרת רותם יוסף, סמנכ"לית הפיתוח האסטרטגי בארגון "נבט" מרעננה. מדובר בארגון ללא מטרות רווח אשר פועל משנת 2006. תחילה פעלנו תחת ארגון "לקט ישראל" וכיום מדובר בארגון עצמאי, על אף שאנשיו עדיין יושבים במשרדי "לקט" ברעננה.
חלוקת הכריכים של ארגון "נבט" מתבצעת כך שבכל שלושה שבועות מביאים אנשי הארגון את המצרכים הנדרשים להכנת הסנדוויצ'ים והלחמים מגיעים ממאפיות מקומיות. בכל בוקר מתייצבים מתנדבים של הארגון בבתי הספר ומכינים את הכריכים שמוגשים לילדים לפני הצלצול, הרחק מעיני חבריהם, במשרד צדדי.
"כל כריך עולה לנו שלושה שקלים ביום", מספרת יוסף. "כלומר התקציב השנתי שלנו על כל ילד הינו 540 שקל - תקציב שנתי של כ-4.3 מיליון שקל, רובו מתרומות וחלק קטן, כשליש, מגיע משבע עיריות, ביניהן עיריית רעננה". לדבריה, זכייה בתואר הישראלי תאפשר לארגון להאכיל אלפי ילדים ללא חשש. "לפי החישובים שלנו, בכסף הזה נוכל להאכיל במשך שנה 2,333 ילדים. הלוואי שנזכה ונגיע להתחרות בניו יורק על סך פרסים של כ-20 מיליון דולר".
החברה השנייה שמתחרה הינה חברת "טאלנט טרייב" - חברת סטארט אפ מקומית אשר ביסודה מאפשרת לחברות שונות המבקשות לגייס עובדים או משקיעים, לערוך דרכה סרטונים המשקפים את התרבות הארגונית שלהם ונוגעים בעיקר לצד החברתי שלהם ופחות בצד העסקי. קובי דינר, מנכ"ל החברה מסביר את הרעיון: "אנחנו למעשה מראים למתעניינים את הד.נ.א האנושי של החברה. בונים להם פרופיל חברתי ומראים לאנשים מי עובד בהם ומהי סביבת העבודה שלהם.
"אנו מאמינים שזו השיטה שבה ייבחרו חברות בעתיד, בין אם מדובר במשקיע שרוצה להשקיע בתחום מסוים או עובד שהחברה פנתה אליו וירצה לראות את העובדים שלה ואיך היא נראית מבפנים". גינר מספר עוד כי הוא מוחמא מכך שחברתו הגיעה לשלב הגמר בתחרות שפרסיה הם עד 180 אלף דולר. "אני מעריץ של"we work" והשתמשנו במשרדים שלהם בכל מקום, כך שזו מחמאה גדולה שעלינו לגמר".