1 צפייה בגלריה
פחים חומים ופחים חומים לשעבר | צילום: רועי רובינשטיין
פחים חומים ופחים חומים לשעבר | צילום: רועי רובינשטיין
פחים חומים ופחים חומים לשעבר | צילום: רועי רובינשטיין
עיריית רעננה החלה במבצע לצביעת הפחים החומים שברשותה לירוקים, כך נודע הבוקר (ב') ל-"מיינט רעננה". את הפחים החדשים-ישנים יוכלו לקבל תושבי העיר כפח נוסף.
כזכור, בחודש אוגוסט השנה החליטה עיריית רעננה להפסיק את פרויקט הפרדת הפסולת היבשה והרטובה ולאסוף אליה את כל הפחים החומים שהיו פזורים בעיר. בסך הכל, אספה העירייה כשבעת אלפים פחים שכאלו, כשעל פי ההערכות, אלפי פחים נוספים נמצאים בבתי התושבים לשימוש פרטי ולא הוחזרו לעירייה.
הפחים החומים אשר נאספו מהבתים לפני כשלושה חודשים נמצאים בימים אלו דחוסים בערימות באגף חזות העיר הנמצא ברחוב השיזף. במהלך החודשים האחרונים ניסו בעירייה למצוא בית חדש לפחים החומים, כאשר בין האופציות שנבחנו היו מכירתם לעירייה אחרת, מכירתם למכוני מחזור ועוד. במהלך הדיונים בנושא עלה הרעיון לצבוע אותם בירוק להשיבם לתושבים שיזדקקו לכך. על פעולות הצביעה אחראית החברה הקבלנית של איסוף האשפה בעיר.
בעירייה סיפרו השבוע כי על פי התוכניות מי שירצה להשיג פח ירוק נוסף יוכל לעשות זאת בקרוב בכפוף לבקשה רשמית. "ישנן משפחות ברעננה שפח אחד אינו מספיק להן. גם במקרים של פח שנשבר נוכל להעניק פח אחר", מסבירה סגנית וממלאת מקום ראש העירייה, עו"ד סימה פרי, המכהנת גם כמחזיקת תיק חזות העיר. יחד עם זאת, פרי מדגישה כי לא כולם יוכלו לקבל פחים חדשים וכי יהיו לכך הגבלות. "בשום פנים ואופן לא ניתן פחים לבתים שאין בהם נישה לשני פחים, כך שהפח יהיה ברחוב. נבדוק כל בקשה ונראה אם היא מוצדקת".