1 צפייה בגלריה
בילסקי ונציגי "נבט" במעמד הענקת התעודה | צילום: עיריית רעננה
בילסקי ונציגי "נבט" במעמד הענקת התעודה | צילום: עיריית רעננה
בילסקי ונציגי "נבט" במעמד הענקת התעודה | צילום: עיריית רעננה
רותם יוסף, סמנכ"לית הפיתוח העסקי של ארגון "נבט" היושב ברעננה, קיבלה ביום חמישי האחרון תעודת הוקרה מטעם ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, על פעילות הארגון בבתי הספר המקומיים וכן בכל הארץ.
יוסף, מספרת למיינט רעננה כי היא והארגון מוקירים תודה על התעודה. "עיריית רעננה היא מהרשויות הבודדות שמבינות את החשיבות של הפרויקט ואני מקווה שעוד רשויות יבינו חשיבות זו וכמו עיריית רעננה, יעניקו לנו תקציב שיהווה שליש מכל סנדוויץ שהילדים מקבלים.
הארגון שקיים כבר יותר מעשור עוסק בהזנת ילדים רעבים מכל הארץ שמגיעים לבתי הספר ללא כריך. מדי יום ולאורך כל שנת הלימודים, מסופקים דרכו כריכים לשמונת אלפים תלמידים ב-130 בתי ספר שונים ובסה"כ כ-1.3 מיליון כריכים נארזים בשנה, הפרויקט חוצה מסגרות חינוך, מגזרים וגילאים.
"נבט" הינו ארגון שממומן מתרומות ונתמך על ידי מחלקות הרווחה ברשויות המקומיות - ללא סיוע ממשלתי. הארגון מקים מערך פעילות בבית הספר שכולל מתנדבים ובנות שירות, המקבלים אספקה תקופתית (גבינות, ממרחים וכדומה – הכל מפוקח על ידי דיאטנית) ובכל יום לחמים טריים.
המתנדבים מכינים את הכריכים לפני תחילת הלימודים והתלמידים הנזקקים יודעים לאסוף את הכריך בדיסקרטיות ממקום קבוע מראש, זאת על מנת לא לעורר את חשדם של חברי הכיתה בהפסקת האוכל (הכריך ארוז גנרית ואינו ׳ממותג׳).
בעמותה ציינו היום (א') כי כעת מטרתם הינה להתרחב ולהעניק עוד במהלך שנת הלימודים הנוכחית כריכים נוספים. עוד הדגישו בעמותה כי רשימת ההמתנה כיום מונה 13 אלף תלמידים נוספים המבקשים להצטרף לפרויקט.