1 צפייה בגלריה
פארק רעננה | צילום: עיריית רעננה
פארק רעננה | צילום: עיריית רעננה
פארק רעננה | צילום: עיריית רעננה
עיריית רעננה הכריזה אמש (ב') כי היא מצטרפת לתכנית "ברית ערים לאיכות חיים וסביבה" של פורום ה-15 (פורום הערים העצמאיות בישראל). העיריות שהצטרפו לתכנית מתחייבות לשורה של צעדים שמטרתן לקדם עירוניות, קיימות ואיכות סביבה בשישה תחומי פעילות: אנרגיה ובנייה ירוקה, תחבורה בעיר, פסולת וצריכה, המרחב העירוני, ניהול בר-קיימא של העירייה וכן חיזוק הקהילה והכלכלה המקומית.
מטרת התכנית היא להציב סטנדרט אחיד לקידום קיימות עירונית, ולמקם את ערי ישראל בשורה אחת עם הערים המובילות בעולם בתחום זה. התכנית תספק בידי העיריות כלים להתמודדות עם אתגרים ומגמות כמו גידול האוכלוסייה, העלייה בצפיפות, בגודש ובזיהום האוויר ועוד.
אז מה זה אומר בפועל? עיריית רעננה מתחייבת למעשה לקדם מגוון פרויקטים, כגון בנייה ירוקה, נטיעת עצים והצללת המרחב הציבורי, שימור וטיפוח הטבע העירוני, יצירת גינות קהילתיות, ייעול השימוש במים וניהול מי הנגר בעיר, סלילת שבילי אופניים, הפקת שוקי יד שנייה, הקמת פלטפורמות עירוניות לשיתוף ושימוש חוזר בחפצים, ייצור אנרגיה בעיר ועוד.
שיקולי סביבה יוטמעו גם בעבודת העירייה. כך למשל, צי הרכב של העירייה ישודרג בהדרגה לכלי רכב מעוטי זיהום. "התכנית כוללת גם שיתוף התושבים בפעילות העירונית ובתהליכי קבלת החלטות, כך שיותר ויותר פעולות תכנוניות, תקציביות וביצועיות יתקיימו בשיתוף עם התושבים", מבטיחים בעירייה.
ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי: "רעננה היא עיר ירוקה בת קיימא, שחרטה על דגלה את השמירה על כדור הארץ וערכי איכות הסביבה למען תושביה ורווחתם. ההצטרפות לתכנית הסביבתית החדשה היא חלק מהמחויבות שלנו כלפי תושבינו לשמירה על איכות הסביבה, ונדבך נוסף במכלול הפעילות שכבר מתקיימת בעיר לרווחת התושבים בתחום הקיימות. אני בטוח שבמסגרת התכנית נוכל לקדם יוזמות ופעילויות חדשות למען תושבי העיר, שיסייעו בידינו להתמודד עם האתגרים השונים בתחום הקיימות והשמירה על איכות הסביבה".
עו"ד איתן אטיה, מנכ"ל פורום ה-15, הוסיף: "בישראל, בה למעלה מ-90% מהאוכלוסייה מתגוררת ביישובים עירוניים, הערים עומדות בחזית ההתמודדות עם האתגרים החברתיים, הסביבתיים והכלכליים. אתגרים אלה רק ילכו ויתגברו עם הגידול חסר התקדים באוכלוסיית ישראל, שצפויה להכפיל את עצמה ב-30 שנים הקרובות. לאור זאת, מוטלת על ראשי הערים ומנהלי המנגנון העירוני החובה לפעול ביעילות".