1 צפייה בגלריה
מה באמת חשוב לנו? רעננה ממבט על | צילום: עמית שעל
מה באמת חשוב לנו? רעננה ממבט על | צילום: עמית שעל
מה באמת חשוב לנו? רעננה ממבט על | צילום: עמית שעל
בין עשרות הפלאיירים שמוצאים את דרכם לתיבות הדואר שלנו ושלטי החוצות מהם מביט/ה עלינו מועמד/ת בפנים חתומות - קל מאוד ללכת לאיבוד. אבל כששמים את הסיסמאות בצד - מה באמת חשוב לנו לשמר או לשנות בעיר שלנו? על השאלות האלה ענו למעלה מ-700 איש בשבוע האחרון, במסגרת משאל הבחירות הגדול של מיינט רעננה. מועמדים לראשות העיר, לתשומת לבכם.
על השאלה מה הנושא הכי חשוב לכם, הצביעו 40.7% מהמשיבים שהם מציבים את נושא החינוך בראש סדר העדיפויות. 26.9% הציבו את הנושא הדתי-חילוני בחשיבות עליונה, נתון המתאים לעימותים של השנה האחרונה, אשר כללו את סוגיית הסטטוס קוו, מקומות הבילוי וחוק המרכולים. הנושא השלישי בחשיבותו עבור הרעננים, כך על פי המשאל, הוא מצב התברואה והניקיון (19%) ואחריו, בתחתית הרשימה, עלות המיסים העירוניים (13.5%) שנראה כי מדאיגים אותנו פחות מכל.
בשאלות שהתמקדו בתחומי החיים בעיר, התשובות היו מעורבות.51.1% מהמשיבים הגדירו את רמת החינוך בעיר כ"סבירה" ו-32% טענו שהיא מצוינת. 13.9% העניקו לה את הציון "טעונה שיפור" ומיעוט של 2.9% מהעונים אמרו שהיא לא טובה. נתונים חיוביים יחסית לציונים שהעניקו תושבי הערים השכנות. מבין השאלות, היה זה מצב התחבורה שהתסיס את המשיבים יותר מכל. 74.9% השיבו כי "יש לא מעט בעיות" או "הצילו, חיים מפקק לפקק". רק 25.1% היו מרוצים ממצב התחבורה בעיר.
הדעות היום חלוקות גם באשר לרמת הניקיון ברעננה, אולי אחד הנושאים המדוברים ביותר בקרב תושבי העיר. 18.4% ענו כי הם מרוצים מאיך שרחובות רעננה נראים, 19.1% אמרו כי אינם מרוצים רוב הזמן, והרוב (62.6%) נותר באמצע עם התשובה המתבקשת: "לפעמים מרוצים ולפעמים לא".
בשאלה על אפשרויות הבילוי בעיר הביעו המשיבים אכזבה מהאטרקציות שיש לעיר להציע. רק 13% ענו כי יש אפשרויות בילוי מגוונות לכל גיל. 49.8% סברו כי האפשרויות מוגבלות ו-37.2% סברו כי לא קיימות אפשרויות בילוי ברעננה ולשם כך חייבים לצאת מהעיר.
דעות חלוקות ניתן היה למצוא גם בתחום של נגישות שירותי העירייה (נגישים 26%, תמונה לא אחידה 57.6% ומפגרים אחרי ערים אחרות 16.3%). בנושא של מסלולי אופניים, פארקים וגני שעשועים, ענו התושבים כי הם מרוצים חלקים (61%). יתר המצביעים התחלקו שווה בשווה בין "מרוצה מאוד" ל"מאוכזב".
יש לציין כי בשורה התחתונה, למרות התשובות השסועות, השיבו מרבית התושבים שהיו ממליצים בכל הזדמנות לחבריהם לעבור לעיר (50%). 35.6% נוספים השיבו "לא בטוח" ואילו 14.4% ענו שלא היו ממליצים על רעננה למגורים עבור חבריהם. בשאלה אודות הדימוי של העיר השיבו 45.7% כי מדובר בעיר שיש פה ושם מה לשפר בה. 32.9% השיבו שהיא עיר שפשוט כיף לגור בה ו-21.4% טענו כי מדובר בעיר במצב בעייתי שדורש תיקון.
אז במי בכל זאת נבחר? לשאלה על הדבר שהכי חשוב לנו במועמד לראשות העיר, היו תשובות נחרצות. הרוב (68.5%) מחפשים ראש עיר עם יכולת ביצוע מוכחת, דהיינו איש או אישה "עם קבלות". כרבע מהמשיבים (22.7%) העדיפו ראש עיר שנגיש לתושבים. רק מיעוט מהתושבים מתעניין בהשכלה וברקע של המועמד לראשות העיר (6.3%) ולהשתייכות הפוליטית שלו (2.5%).
יש לציין כי מדובר במשאל אינטרנטי לא מייצג המסתמך על פלטפורמה אינטרנטית.