באמצע הלילה כשהוא לבד וקשור לעץ, ננטש אמש (ד') בסמוך לכלבייה העירונית של כפר סבא ורעננה, כלב בוקסר בריא. טרגדיה אישית ופרטית של כלב אחד שמעידה על תופעה מכוערת במיוחד, של אנשים שלוקחים חיית מחמד, ונוטשים אותן ברגע שעולה הקושי הקטנטן ביותר.
1 צפייה בגלריה
הבוקסר שננטש אמש. כואב הלב | צילום: יונית גבע
הבוקסר שננטש אמש. כואב הלב | צילום: יונית גבע
הבוקסר שננטש אמש. כואב הלב | צילום: יונית גבע
"לדעתי הוא בסביבות גיל שנה", מתאר היום חיים מזרחי, פעיל שרוני ידוע לזכויות הכלבים בכלל והבוקסרים בפרט, את המקרה:
"אתמול באיזור השעה 00:00 בלילה, הגיעה מנהלת עמותת החתולים ברעננה, יונית גבע, לחתולייה האיזורית הנמצאת בסמוך לכלבייה, על מנת לטפל בחתול פצוע. ופתאום היא רואה כלב בוקסר קשור לעץ. היא הכניסה את הכלב לכלבייה, ובבוקר בדקו אותו. הוא בריא לגמרי. ללא שבב".
זה משהו שנתקלים בו הרבה.
"כן, במיוחד בתקופת החגים. יש המון המון המון נטישות. אנשים טסים לחו"ל ובמקום לשים את הכלב בפנסיון, לשלם 100-80 שקל ליום, מצאו שיטה לנטוש את הכלב".
"מכירים את כל התירוצים"
יונית גבע, יו"ר עמותת חתולי רעננה, שמצאה את כלב הבוקסר אמרה היום ל-"מיינט": "זוהי ממש לא הפעם הראשונה שיש לנו נטישות. רק לפני שבועיים ננטש חתול בריטי גזעי. היינו בטוחים שנטשו אותו מאחר שיש לו בעיה רפואית, אלא שלאחר בדיקות הדם שלו הסתבר שהוא במצב מעולה. חתול מהמם שאומץ בבית מהמם".
"לצערי זה לא משהו חדש. זה היה מאוד עצוב. באתי להכניס חתול אחרי חילוץ, וכשהגעתי אני מוצאת אותו קשור לעץ".
זה באמת נובע מעונת החגים?
"בוודאי. כי אנשים נוסעים לחו"ל. כי הילד פיתח אלרגיה. אנחנו מכירים את כל התירוצים. אבל אם כבר החלטת לנטוש, תהיה בן אדם, תבוא, תסביר ותחתום על טופס ויתור. ספר לנו קצת על העבר שלו.
"עכשיו הכלב הזה צריך להיות מינימום 10 ימים בהסגר לפני שאפשר יהיה לאמץ אותו. כי אין לנו שום מידע על העבר שלו. הוא סתם יצטרך לסבול בהסגר בכלבייה. זה סתם מבאס. למרות ששוב, הצוות של הכלבייה העירונית נהדר ונותנים שם את היחס הכי מדהים שיש".