יקיר העיר, איש החינוך וסגן ראש העיר לשעבר, צבי קניג, הלך לעולמו ביום שני בשעות הצהריים והותיר אחריו אלפי בני משפחה, חברים תושבים האבלים את לכתו. בן 84 היה במותו.
"אבי הקדיש את חייו לעשייה ערכית וחינוכית", ספדה לו בתו, איריס קניג בשם המשפחה. "שליח ציבור בכל רמ"ח איבריו. פעל למען האחדות בין המגזרים, אוהב אדם ואציל נפש, הקים מוסדות חינוך וסייע רבות למעוטי יכולת. הוא יזם את חגיגת הכליזמרים והעדלידע שהפכו למסורת בעיר, הקים את מרכז המוזיקה ועוד. תרומתו העצומה ניכרת עד היום בעיר רעננה. איש משפחה חם ומיוחד, עניו, צנוע, ישר והגון".
1 צפייה בגלריה
צבי קניג ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה
צבי קניג ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה
צבי קניג ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה
קניג, יליד טבריה, היה שליח ציבור לאורך 35 שנים ברעננה בהן כיהן ברציפות כחבר מועצה, סגן ראש עיר וראש אגף החינוך, החינוך המשלים והרווחה. קניג הטביע חותם בחיי העיר בהקמת תשעה בתי ספר, עשרות כיתות, גני ילדים, מעונות יום, צהרוניות, אולמות ספורט, בתי כנסת וספריות בתי ספר. כמו כן יזם את הקמת מסגרות החינוך המשלים, ייסד את רשת 'בתי התלמיד' ואת 'כיתות אתגר' למניעת נשירת תלמידים ממערכת החינוך. הוא יזם והקים את תזמורות בתי הספר, יסד את 'המרכז למוסיקה לגיל הרך', את תזמורת הנוער העירונית ואת 'המרכז העירוני למוסיקה'. פיתח את המחלקה לחינוך מבוגרים ואת מרכז ההשכלה למבוגרים.
מבין יוזמותיו נכללים כאמור 'מצעד המחולות', פסטיבלי שירי הילדים, העדלאידע, 'חגיגת הכליזמרים', הקמתה של אגודת הספורט 'אליצור'. על פועלו רב השנים, זכה לשורה ארוכה של אותות הערכה וביניהם 'פרס החינוך הארצי' מטעם משרד החינוך ו'פרס יקיר החינוך הדתי' מטעם הסתדרות המורים וארגון המורים הדתיים.
"צבי היה חבר שלי. למרות פער הגילאים אני מרשה לעצמי להגדיר אותו כחבר", כתב ראש העיר איתן גינזבורג בפייסבוק. "כיהנו יחד במועצת העיר. הוא כזקן חברי המועצה ואני כצעיר החברים. למדתי ממנו המון. שאבתי ממנו השראה על אהבת האדם, על שליחות ציבורית, על ממלכתיות ועל פוליטיקה. נפגשנו ושוחחנו לא מעט. התייעצתי איתו בנושאים שונים ותמיד היתה לו עצה טובה וחכמה. עוד נמצא את הזמן להספיד ולהנציח אבל עכשיו פשוט צריך לומר לצבי – תודה. תודה בשם כל תושבי רעננה על מה שעשית לאורך כל כך הרבה שנים למען העיר והקהילה".
גם בעמוד הפייסבוק של עיריית רעננה, הביעו תנחומים למשפחה: "חברי מועצת העיר רעננה, עיריית רעננה ועובדיה מרכינים את ראשם ומשתתפים בצערה של משפחת קניג, עם לכתו של צבי קניג ז״ל. תרומתו רבת השנים למען ילדי העיר בקידום המצוינות בחינוך, פיתוח מפעלי החינוך המשלים ברעננה והדרך בה פעל לקירוב לבבות וסובלנות, יזכרו ויישארו בליבנו לדורות קדימה".
צבי קניג הותיר אחריו אישה, שישה ילדים ונכדים רבים. הלוויה תתקיים היום (שלישי) בשעה 14:00, בבית העלמין הישן ברחוב קלאוזנר ברעננה. יושבים שבעה בבית משפחת קניג, רחוב יהודה הלוי 25 ב' (פינת רחוב ביל"ו), רעננה.