הפרסום השנתי המסורתי של צה"ל הבוקר (שלישי) אודות נתוני הגיוס והשירות בישראל, חשפו נתונים אופטימיים לרעננה אשר מוקמה במקומות גבוהים בטבלה והציגה נתונים מרשימים גם בהשוואה לאזור השרון. אולם את ה"צל"ש" יכול לרשום לעצמו התיכון בכפר בתיה שהגיע למקום השישי מבין כלל בתי הספר בארץ.
2 צפייה בגלריה
קבלו ח"ח | צילום: Shutterstock
קבלו ח"ח | צילום: Shutterstock
קבלו ח"ח | צילום: Shutterstock
הנתונים מתייחסים לשנתון של ילידי 1997, שהתגייסו בשנת 2015 ומשתחררים השנה. המיקום הסופי ברשימה נקבע על ידי שקלול שיעור הגיוס (50%), שיעור המיצוי לקצונה (25%) ושיעור אופי השירות בקרב נשים וגברים (25%).
בקרב הדירוג הכללי של גיוס ושירות הגברים, מוקמה רעננה במקום ה-9, עלייה של שני מקומות בהשוואה לשנה שעברה, עם שיעור גיוס העומד על 83%. 53.6% מהצעירים בעיר שירתו בתפקידי לוחמה ותפקידים משמעותיים נוספים. 10.7% יצאו לקצונה – נתון המציב את העיר במקום ה-5 בארץ במיצוי קצונה.
האחוזים מציבים את רעננה מתחת להוד השרון (מקום 3) שרשמה הישגים יוצאי דופן השנה, אך מעל ערי השרון האחרון: רמת השרון (מקום 13), כפר סבא (מקום 14) והרצליה (מקום 16).
לעומת הנתון המרשים בקרב הגברים, רעננה לא התברגה כלל ל-20 הערים המובילות בקרב הנשים.
2 צפייה בגלריה
טבלת בתי הספר (גברים) - דובר צה"ל
טבלת בתי הספר (גברים) - דובר צה"ל
טבלת בתי הספר (גברים) - דובר צה"ל
את ההישג המרשים ביותר בנתוני הגיוס של צה"ל, כאמור, קטף התיכון המדעי-תורני כפר בתיה ברעננה, שדורגש במקום ה-6 מבין כלל בתי הספר בישראל (בגברים), עם 94.9% גיוס. 70.8% שירתו בתפקידי לוחמה או תפקידים משמעותיים אחרים ו-25.8% סיימו קורס קצינים. בחישוב של בתי הספר הממלכתיים-דתיים בלבד, קופץ המוסד אף למקום ה-5. עלו והצליחו.