2 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
מזה שנים, מבלי שאיש מינה אותה לתפקיד או האציל לה סמכויות, ניצבת קארי פכטר, דור שלישי ברעננה, בחוד החנית של זכויות נשים בעיר. עם הרבה רוח קרב ובריזה גבית, הצליחה לגייס פעם אחר פעם בעלי עסקים מקומיים ותושבים פרטיים על מנת לארגן ערבי חברה ו"פינוק" עבור אימהות חד הוריות ונשים מוחלשות בעיר. כל זאת מתוך אמונה כי עם כל הכבוד המגיע לצד הכלכלי והפיזי, גם הנפש צריכה מנוחה. והצורך מדבר בעד עצמו: כ-100 נשים בעיר פנו בשנה האחרונה בבקשה לסייע לאחר שחוו מקרה אלימות. כעשרים ילדים טופלו אף הם בנסיבות דומות.
היום (שלישי) במחאת הארצית, תתייצב פכטר לצד הנשים שקוראות לממשלה למגר את האלימות הקשה כלפי נשים. "המשרדים הממשלתיים נרדמו בשמירה", היא אומרת. "כשבעל מאיים על אישה, הכתובת נמצאת על הקיר. כמעט כל רצח היה יכול להימנע אם היה גיבוי בתקציבים, אם היה טיפול נכון של מקלטי חירום, אם היו דואגים כראוי לצווי הרחקה. אין גם מספיק מעונות לנשים מוכות בארץ. מזהים את הבעיה, אבל אין תוכנית חירום מיידית. היום יוצאים לרחובות ומתעוררים, אבל המצב הזה לא היה צריך להיגרר עד לכאן".
2 צפייה בגלריה
"הכתובת על הקיר". קארי פכטר | צילום: פרטי
"הכתובת על הקיר". קארי פכטר | צילום: פרטי
"הכתובת על הקיר". קארי פכטר | צילום: פרטי
פכטר היא פעילה חברתית למען משפחות חד הוריות וזכויות נשים למעלה מ-10 שנים, אבל לתוך התחום נכנסה דרך סיפור אישי. "היתה לי חברה קרובה שסבלה מהתעללות פיזית ונפשית, ואני הייתי שם כדי להציל אותה", היא מספרת. "בהתחלה היא לא שיתפה ולא סיפרה מה עובר עליה, אבל אני הצלחתי לזהות את זה לפי סימני אלימות שראיתי עליה. התשובות שלה עוררו בי שאלות. אמרתי לה שאם היא לא תדווח - אני אדווח. בזכותי היא הלכה ודיווחה והחיים שלה ניצלו. מאז אני תמיד מעודדת נשים לא לפחד, לא לשתוק, לספר מה עובר עליהן".
מה חסר לדעתך היום ברעננה שיוכל לסייע לנשים שנקלעו למצוקה?
"יאמר לזכותה של מחלקת הרווחה בעיריית רעננה שבכל מקרה שמגיע מערבים את המשטרה וזה דבר טוב. הייתי גם ממליצה לבדוק יותר לעומק כל אישה שפונה לרווחה בעקבות קשיים כלכליים - להיות יותר ערניים".