2 צפייה בגלריה
חברי הנבחרת הישראלית עם הנשיא ריבלין | צילום: סנאפ המרכז לצילום חברתי
חברי הנבחרת הישראלית עם הנשיא ריבלין | צילום: סנאפ המרכז לצילום חברתי
חברי הנבחרת הישראלית עם הנשיא ריבלין | צילום: סנאפ המרכז לצילום חברתי
הסגל הישראלי למשחקי ה"ספיישל אולימפיקס" שיתקיימו בשנת 2019 באבו דאבי ובדובאי הושק לפני כשבוע בבית הנשיא, והוא כולל לא פחות מתשעה ספורטאים מצטיינים מאזור השרון.
את הרצליה ייצגו במסגרת הסגל שחקן הכדורסל שמעון פלח, והשחיינים אלה זהר, גלעד קלישוב ואביטל נווה. נבחרת השחייה גם כוללת את השחיינים מאיר שמיר מהוד השרון ומיר סגל מצור יצחק. עוד חברים בנבחרת ישראל דקל בר ניר מכפר סבא ולבב ברקן מרמות השבים — שניהם ג'ודוקאים, ורעננה זוכה לייצוג בדמותה של שחקנית הבאולינג המעוטרת, לין קורנהאוזר. בנוסף, מנהלת הארגון בישראל שרון לוי בלנגה, ומאמנת נבחרת השחייה יעל טל — אף הן תושבות הרצליה.
האירוע, שהתקיים כאמור בבית הנשיא, נפתח במשחק ראווה בין אריק זאבי לבין ספורטאי ה"ספיישל אולימפיקס" מענף הג'ודו לבב ברקן, ונגמר בניצחון ללבב. "המטרה שלי היא להעיף את המתחרים שלי מהמזרן, ולזכות במדליית זהב. לא פחות", אמר ברקן לאחר הקרב.
במהלך האירוע העניקה השחיינית שי דגן פלסמן, בת השמונה, לנשיא כדור Unified — המסמל את הספורט המשלב, המחבר בין ספורטאים רגילים לספורטאי ספיישל.
"כל מי שהתחרה אי פעם או שהתמיד בענף ספורט כלשהו יודע, כי אחד הסודות הגדולים להצלחה טמון בחלוקת הכוח", אמר הנשיא רובי ריבלין. "כי בספורט לא די להיות חזק כדי לנצח. אתם מיומנים ויודעים מתי נכון להרפות כדי להשאיר כוח להמשך, ומתי יש להילחם בכל הכוח עד הקצה. הרוח הזאת, שאתם מביאים אתכם אל הספיישל אולימפיקס, ראויה שנלמד ממנה ונשאב ממנה השראה. בזכותה, אתם מנצחים עוד לפני יריית הפתיחה.
"אתם מוכיחים שרצון הוא היסוד הכי חזק בטבע. אנחנו חיים בעידן של שינוי מבורך. תרשו לי לייחל לכך, שיבוא יום והתחרויות האולימפיות יכילו מקצים מסוגים שונים ויאפשרו גם לכם להשתתף בהן באופן פעיל".
2 צפייה בגלריה
באולינג | צילום אילוסטרציה: Pixabay
באולינג | צילום אילוסטרציה: Pixabay
באולינג | צילום אילוסטרציה: Pixabay
לין קורנהאוזר, שחקנית באולינג מרעננה, זכתה כבר ב‑134 מדליות בתחרויות בארץ ובעולם בכמה ענפים, ובהם גם שחייה וכדורסל. היום היא בת 31, ובשנים האחרונות עובדת כסייעת בגן ילדים בהרצליה. אימוני הבאולינג של הנבחרת מתקיימים בקניון שבעת הכוכבים. "אימוני הספורט והתחרויות נותנים לי הרבה חוזק וביטחון ביכולתי להצליח", היא אומרת השבוע. "אני מתמודדת עם כל דבר ולא מוותרת. לבעלי צרכים מיוחדים אני מעבירה מסר — גם אם יש לכם בעיה, תגידו לעצמכם שאתם מסוגלים, ושאתם יכולים להצליח".
לדברי שרון לוי-בלנגה, מנכ"ל "ספיישל אולימפיקס ישראל", "משחקי אבו דאבי הם היהלום במלאכת השילוב של אנשים עם מוגבלויות שכליות בחברה. הישגיהם הספורטיביים מביאים גאווה רבה. עם זאת, עלינו לזכור שהספורטאים הללו נלחמים על תמיכה תקציבית, כדי להמשיך להתאמן ולייצג את המדינה, כולי תקווה שלבבות ייפתחו ויסייעו להם להביא גאווה למדינה".